Edelweis Skrevet 4. februar 2014 #1 Skrevet 4. februar 2014 fikk lyst på vårruller jeg også. hv er din beste oppskrift?
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2014 #2 Skrevet 4. februar 2014 Å, det er så godt! Jeg steker 400g karbonadedeig (liker ikke kyllingkjøttdeig) sammen med 1 løk, 2-4 fedd hvitløk og 1 finhakket chili (med frø). Så har jeg i 1-2 revne gulrøtter og ca 1/4 hodekål i strimler + en pakke oppbløtede glassnudler som er skjært i ca 2 cm lange strimler. Smaker til med ca 2 ss soyasaus, 1 ss fiskeolje, salt , pepper og litt koriander. Dette er nok til 20 vårruller. Jeg steker dem i stekeovnen i stede for å fritere dem. Anonymous poster hash: 2e8de...782
bIomstre Skrevet 4. februar 2014 #3 Skrevet 4. februar 2014 Bruker denne som basis: http://www.nrk.no/mat/1.6534173
smurfis Skrevet 4. februar 2014 #4 Skrevet 4. februar 2014 Kylling eller svinekjøttdeig (en pakke) En-to finrevne gulrøtter, to finhakkede vårløk, en tommel finrevet ingefær, et par fedd finrevet hvitløk. Litt fersk hakket chili etter smak. Tynne risnudler. Salt pepper, hvitløkspulver, sukker, sesamolje. Steke kjøttdeig og legg risnudlene i vann. Riv alle grønnsakene og ha de i kjøttdeigen og la de surre litt med uten å brenne de, skal bare mykgjøres litt og blandes godt. Krydre med salt, pepper, hvitløkpulver og sukker, smak deg frem. Ha i nudlene Ha i noen dråper sesamolje (om du liker det). Jeg bruker enten sweet chili eller hoisin saus som dipping:-) Pensler de ferdigpakkede vårrullene med litt olje før jeg steker de i ovnen.
Edelweis Skrevet 4. februar 2014 Forfatter #5 Skrevet 4. februar 2014 mm.. Nå ble jeg sulten =) Det blir vårruller til middag i morgen ja.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå