mamma til adhd gutt<3 Skrevet 4. februar 2014 #1 Skrevet 4. februar 2014 Vi er i heimen blitt enige om at det skal være begrensning på nettbrett,tv titting osv. Nyeste er at det ikke er nettbrett om morran... I dag ble det skikkelig hyl og skrik...mamma har dumme regler,dumme mamma osv..ikke hyggelig men det er da første dagen med nye regler og regner med at det går seg til Noen her med erfaring av innføring av nye regler som har noen råd å komme med?:-)
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2014 #2 Skrevet 4. februar 2014 Det går seg til! du er nok dum idag, litt teit i morra og på torsdag har de innfunnet seg med det ;-) har en krevende frøken i hus her og, og konsekvent er det eneste som virker. Desverre Anonymous poster hash: a0f06...300
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2014 #3 Skrevet 4. februar 2014 Vær konsekvent og bestemt, ikke fir en millimeter, la dem forstå at du mener det. Men dette regner jeg med du vet. Anonymous poster hash: 7e839...b14
Oslomama Skrevet 4. februar 2014 #4 Skrevet 4. februar 2014 Det sies at en adferd eller vane som skal endres hos barn eller voksne tar opptil ca 21dager før den er endret (ifølge en spes.ped jeg hadde på et barn i bhg). Så da gjelder det å holde seg hard å ikke rikke seg fra de reglene du og din samboer har satt . Lykke til
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2014 #5 Skrevet 4. februar 2014 Jepp. Her hadde vi som vane og la de på iPad eller DS på senga. Var jo så enkelt og få de i seng til rett tid.. Men "bråket" kom jo etter at "leketiden" var slutt og de måtte legge den fra seg. Så vi innførte DS/iPad på senga kun fredags- og lørdagskvelder, hvis de legger seg FØR bestemt/avtalt leggetid. Og ofte av de ganger de vil legge seg tidlig for og spille/se film, så sovner de før de egentlig har sett/spilt noe Tok ei uke eller to før det var helt greit og legge seg uten "duppeditter" på senga... Nå er jeg i startgropa for og innføre restriksjoner på dagtid også. Men må finne regler som er gjennomførbar. Jeg innser at hos oss så funker det ikke med maks 1t om dagen med TV/ Spill/iPad/PC......Tror vi må finne ut "system" som heller går på andre ting som skal PRIORITERE før slike ting. Flere ting enn hva vi allerede har som prioriteres FØR slik passiv stimuli.....Vi får se. Hjelper ikke sette i gang med noe jeg vet vi ikke greier og gjennomføre KONSEKVENT iallefall! Anonymous poster hash: c4264...95e
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2014 #6 Skrevet 4. februar 2014 Vi innførte nettopp nye rutiner om morgenen. Sa tydelig ifra om det dagen før, og sa at sånn blir det på hverdager. Lørdag og søndag blir det som før. Dette var helt greit for 6-åringen, 3-åringen protesterte de første to dagene, så syntes hun også det var greit. Jubelen er stor når det er helg og «koserutiner» kan følges :-) Jeg tror det gjelder å lage tydelige regler, kanskje med noen «fridager» eller andre motivasjonsfaktorer, og så å være konsekvent. Anonymous poster hash: 206c0...6fe
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2014 #7 Skrevet 4. februar 2014 Jeg er dumme mamma rett som det er, siden jeg ikke firer på reglene ang tidsbruk på iPad og tv. Men det er helt greit, en stund etterpå er jeg uansett den aller beste mammaen i hele verden. De beste mammaene skal være dumme innimellom, sånn er det bare. Anonymous poster hash: 53b34...233
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå