Gå til innhold

Veier mindre på helsestasjonen enn hjemme

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken vekt skal jeg stole på? :P Jenta mi har alltid vært liten. Hun er 1 år og jeg har veid henne et par ganger hjemme før kontrollen. Hun veide da 9,2 kg + - noen få gram alt ettersom når jeg veide henne. Hurra, tenkte jeg. Endelig over 8 kg. Men da jeg kom på helsestasjonen veide hun bare 8,5 kg. Hvordan kan det være så stor forskjell som over et halvt kg? Badevekta vår virker som den skal på meg ihvertfall..

Anonymous poster hash: 135f0...2a4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville definitivt stolt på vekten på helsestasjonen.

Jeg har det samme "problemet" med vår vekt, den viser alltid 300g mer enn den på helsestasjonen.

Så jeg stoler på den vekten de har der, også bruker jeg vekten vi har hjemme til å sjekke at hun går opp i mellomtiden.

Og 500g feil på en vekt er ikke mye, det kan komme av noe så enkelt at underlaget ikke er rett f.eks.

Skrevet

Da kontrollveier du på andre vekter. Helsestasjonen kan ha feil. Her var det to cm forskjell på høyden fordi de hadde hengt måleren feil.

Anonymous poster hash: 055fa...8c3

Skrevet

Vekter kan skille med ganske så mye. Barna våre har alltid vært tyngere hjemme enn på helsestasjonen, ofte med 500 gr forskjell, mer om jeg har veid meg med barnet og så meg selv og deretter trukket vek differansen. Når du veier på døgnet har også litt å si med tanke på inntak av mat.

Skrevet

Veier hun 8,5 kg så er det jo ikke noe å gjøre med det. Har bare prøvd å få henne til å gå opp litt ekstra i det siste, derfor var det litt skuffende. Jeg har veid henne alene på vekta, uten meg. Vekta har også blitt flyttet på, står ikke på samme plass når jeg veier. Mest sannsynlig er det nok vår vekt som tar feil, den på helsestasjonen er jo mer nøyaktig. Takk for svar. HI

Anonymous poster hash: 135f0...2a4
Skrevet

Badevekt er sjeldent helt nøyaktige. Mamma sin er temmelig nøyaktig. Min tidligere svoger kommer fortsatt innom mamma for å eie seg (toppidrettsutøver som må være sikker på vekta før han skal gå kamper. Han finner ikke vekter som er like nøyaktige som de han blir veid innmed ved kamper, så han drar på besøk til mamma enda. Ørten år etter det ble slutt med min søster)

Anonymous poster hash: 05b69...6ab

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...