Gå til innhold

Vannkopper mens man er gravid (samme som er på "gravid")

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hørte i dag at det går vannkopper i barnehagen til jenteungen. Og nå begynner ho å bli dårlig. Jeg vet jeg har hatt vannkopper som liten, men burde jeg ringe legen i morgen fordet å spørre om en blodprøve for å se om jeg fortsatt er mottakelig for viruset eller er det ikke mulighet for det siden jeg alt har hatt det.?Er 5+4.

Anonymous poster hash: fa54a...ae6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du hatt vannkopper har du hatt dem. Dette er noe man får kun en gang.

Skrevet

Hvorfor svarer du når du ikke vet?

HI: Ta kontakt med legen. Vannkopper kan man få flere ganger. Hadde man det meget mildt første gang kan man få det en gang til. Kroppen har da ikke opparbeidet full immunitet, og vannkopper, som er et herpesvirus, kan da opptre igjen.

Datteren min har hatt vannkopper 2 ganger. Så det er fullt mulig.

Anonymous poster hash: f6ed2...145

Skrevet

Hvorfor svarer du når du ikke vet?

HI: Ta kontakt med legen. Vannkopper kan man få flere ganger. Hadde man det meget mildt første gang kan man få det en gang til. Kroppen har da ikke opparbeidet full immunitet, og vannkopper, som er et herpesvirus, kan da opptre igjen.

Datteren min har hatt vannkopper 2 ganger. Så det er fullt mulig.

Anonymous poster hash: f6ed2...145

Jeg svarer fordi det et det som er normalen. Det skal faktisk veldig mye til for å klare og få dette flere ganger. I enkelttilfeller så kan det skje ja, men da har som du utbruddet første gang vært såpass lite og svakt at kroppen ikke fikk bygd opp et immunforsvar mot det.

Jeg har selv fått konstatert at jeg er immun mot sykdommen uten å ha hatt den noen gang.

Så dersom HI hadde et kraftig utbrudd første gang burde det ikke være grunn til bekymring (noe legen hennes også kommer til å si), og ja det er sjeldent man får dette mer enn en gang og i allefall med så stort tidsrom mellom.

Skrevet

Er fult mulig å få det 2 ganger, har selv hatt det 2 ganger og begge utbruddene var vanlige utbrudd!

Like greit å være sikker så ta en tlf til legen :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...