Anonym bruker Skrevet 3. februar 2014 #1 Skrevet 3. februar 2014 Mange underlige tanker rundt dette her. Min mann er omskåret, og jeg har aldri reflektert et sekund over at han er annerledes nedentil enn de jeg var sammen med før ham. Vi hadde faktisk hatt sex i noen måneder før jeg fant det ut! ( I erigert tilstand er det omtrent ikke noe forskjell, så jeg merket det rett og slett ikke) Ved en vanlig omskjæring beholdes også litt av forhuden mellom skaftet og hodet, så det er igjen noe "å jobbe med". Det er mao kun tuppen av penishodet som er blottet. Jeg er prinsipiell motstander av omskjæring fordi jeg syns det er feil å tukle med kroppen av andre enn medisinske grunner. Når mannen min først er slik, så må jeg si at jeg setter veldig stor pris på det. Det er renere og superdelikat og jeg har ikke savnet den naturelle varianten et sekund. Har aldri hatt så nydelig sex før. Dette kun for å nyansere debatten litt, og særlig med tanke på de som blir bekymret for sine barn i fht mobbing og slikt. Tror det sitter en del overskeptiske damer her med livlig fantasi. Anonymous poster hash: b08a3...12f
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2014 #2 Skrevet 4. februar 2014 Jeg er gift med en omskåret mann, og har også hatt et tidligere forhold med en omskåret, og det er da ingen fordom at dette er en barbarisk skikk som ødelegger penis naturlige funksjon. Ved en "vanlig" omskjæring fjernes mer enn "kun" det som dekker hodet. Du er nervøs for at kvinner som omskjærer barna sine skal bli nervøs om mobbing? Burde vel heller være nervøse for at de kutter i barna sine, at de risikerer død og lemlestelse. Det er en myte at det er så mye renere. Har man normal hygiene så er det nok. Anonymous poster hash: c01a0...3af
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2014 #3 Skrevet 4. februar 2014 Noen blir omskåret av medisinske grunner, og det er synd at vi kvinner skal mene allverdens om utseende til penis med og uten forhud. Man kan ikke si at penis med forhud er sånn og omskåret penis er slik. De er alle forskjellige og menns penis reagerer ulikt på å bli omskåret. Min mann ser ut til å være omskåret. Han har alltid hatt veldig trang forhud og ettersom penis vokste i puberteten, gjorde ikke forhuden det samme. Forhuden ble tøyd av ham selv (😉) og nå er det tilnærmet umulig å få den litt over penishodet. Hva jeg synes om utseende på penis? Jeg bryr meg null! Den funker til sitt formål 😏 Jeg er motstander av å omskjære gutter/menn av religiøse eller kosmetiske grunner, da de faktisk er født med noe man ikke behøver gjøre noe med! Men jeg skjønner likevel ikke hvorfor kvinner skal ha så behov for å mene så mye om utseende på forhud eller ei😣 Anonymous poster hash: 2f9d9...300
Himmel og hav Skrevet 4. februar 2014 #4 Skrevet 4. februar 2014 Det er da ikke en fordom at det å fjerne det beskyttende laget fra penishodet gjør at penis blir mindre følsom. Huden på penishodet endres fra å være supertynn, til å bli mer som vanlig hud, og hos noen uheldige, mer som huden inni håndflatene. Grovere og mye, mye, mindre følsom. Det er heller ikke renere med en omskåret penis. Penis blir ren av vask, enten den er omskåret eller ei, så om en mann uten forhud dropper å vaske seg, så blir han rimelig illeluktende også. Omskjæring av medisinske årsaker er nødvendig, og ingen ting å henge seg opp i. Det jeg derimot synes er helt malplassert og litt farlig, er at kvinner går ut og sier at omskåret er så mye penere, renere, delikat osv. Hvordan ville vi, og verden reagert om menn begynte å si og skrive at kvinner uten kjønnslepper er så mye renere og mer delikat, og at de foretrekker sex med en som har fått skrukkene fjernet, og at egentlig burde de fleste damer få gjort det, for det er så mye lettere å holde rent. Å, vent! Det er jo omskjæring av kvinner, det, og DET er jo verden stort sett i mot...
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2014 #5 Skrevet 4. februar 2014 http://www.ulwaluko.co.za/Home.html OBS: STERKE BILDER Anonymous poster hash: 4480e...895
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2014 #6 Skrevet 4. februar 2014 Jeg er gift med en omskåret mann, og har også hatt et tidligere forhold med en omskåret, og det er da ingen fordom at dette er en barbarisk skikk som ødelegger penis naturlige funksjon.Ved en "vanlig" omskjæring fjernes mer enn "kun" det som dekker hodet.Du er nervøs for at kvinner som omskjærer barna sine skal bli nervøs om mobbing? Burde vel heller være nervøse for at de kutter i barna sine, at de risikerer død og lemlestelse. Det er en myte at det er så mye renere. Har man normal hygiene så er det nok. Anonymous poster hash: c01a0...3af Det er vel ingen myte. Det er sett at utbredelsen av HPV er mindre i Land hvor menn er omskåret sammenliknet med andre land hvor omskjæring ikke er så utbredt. Anonymous poster hash: 68910...6f0
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2014 #7 Skrevet 4. februar 2014 Jeg er gift med en omskåret mann, og har også hatt et tidligere forhold med en omskåret, og det er da ingen fordom at dette er en barbarisk skikk som ødelegger penis naturlige funksjon. Ved en "vanlig" omskjæring fjernes mer enn "kun" det som dekker hodet. Du er nervøs for at kvinner som omskjærer barna sine skal bli nervøs om mobbing? Burde vel heller være nervøse for at de kutter i barna sine, at de risikerer død og lemlestelse. Det er en myte at det er så mye renere. Har man normal hygiene så er det nok. Anonymous poster hash: c01a0...3af Hvis du leste innlegget mitt så er jeg helt i mot omskjæring av rituelle årsaker. Det jeg siktet til m innlegget er at når du leser mange av innleggene her så er det helt tydelig mange som ikke har riktige bilder i hodet sitt verken av hvordan det ser ut eller hvordan det fungerer i praksis. Når det gjelder mobbing, så var det en mor som bekymret seg for sin sønn som var omskåret av rent medisinske grunner. Utføra den hetsen som kom frem her vedr utseende og funksjon ved en omskåret penis, så bekymret hun seg forståelig nok for dette. Poenget mitt var at det tar helt av når det gjelder omskjæring her og da ville jeg rie det hele ned litt. Kunne sikkert formulert dette bedre, men det gikk litt fort unna da jeg skrev. At rituell omskjæring i utgangspunktet er en uting er jeg enig i. At det ser grusomt stygt ut og fører til et skrekkelig sexliv er en oppfatning jeg ikke deler. Anonymous poster hash: b08a3...12f
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2014 #8 Skrevet 4. februar 2014 Det er da ikke en fordom at det å fjerne det beskyttende laget fra penishodet gjør at penis blir mindre følsom. Huden på penishodet endres fra å være supertynn, til å bli mer som vanlig hud, og hos noen uheldige, mer som huden inni håndflatene. Grovere og mye, mye, mindre følsom. Det er heller ikke renere med en omskåret penis. Penis blir ren av vask, enten den er omskåret eller ei, så om en mann uten forhud dropper å vaske seg, så blir han rimelig illeluktende også. Omskjæring av medisinske årsaker er nødvendig, og ingen ting å henge seg opp i. Det jeg derimot synes er helt malplassert og litt farlig, er at kvinner går ut og sier at omskåret er så mye penere, renere, delikat osv. Hvordan ville vi, og verden reagert om menn begynte å si og skrive at kvinner uten kjønnslepper er så mye renere og mer delikat, og at de foretrekker sex med en som har fått skrukkene fjernet, og at egentlig burde de fleste damer få gjort det, for det er så mye lettere å holde rent. Å, vent! Det er jo omskjæring av kvinner, det, og DET er jo verden stort sett i mot... Vel, når det er greit å si at det ser helt grusomt ut så må det også være greit å si at det ser fint ut. Når jeg snakker om fordommer så snakker jeg om den "hetsen" rundt utseende og funksjon som kommer frem her. Husk at mange menn/gutter må leve med omskårede peniser av medisinske årsaker. Du trenger ikke å overbevise meg om at rituell omskjæring er unødvendig, det skriver jeg selv i innlegget. Jeg prøver bare å balansere at dette (når penis først er slik) ikke er en så stor uting som veldig mange her skal ha det til. Når det gjelder nedsatt følsomhet så er det sikkert slik for noen, men her blir ditt innlegg generaliserende og overdrevet. Og det er eksakt det jeg mener med fordomsfullt. Du beskriver dette på en måte verken jeg eller min man kan gjenkjenne overhodet. Anonymous poster hash: b08a3...12f
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2014 #9 Skrevet 4. februar 2014 Jeg er gift med en omskåret mann, og har også hatt et tidligere forhold med en omskåret, og det er da ingen fordom at dette er en barbarisk skikk som ødelegger penis naturlige funksjon. Ved en "vanlig" omskjæring fjernes mer enn "kun" det som dekker hodet. Du er nervøs for at kvinner som omskjærer barna sine skal bli nervøs om mobbing? Burde vel heller være nervøse for at de kutter i barna sine, at de risikerer død og lemlestelse. Det er en myte at det er så mye renere. Har man normal hygiene så er det nok. Anonymous poster hash: c01a0...3af Hvis du leste innlegget mitt så er jeg helt i mot omskjæring av rituelle årsaker. Det jeg siktet til m innlegget er at når du leser mange av innleggene her så er det helt tydelig mange som ikke har riktige bilder i hodet sitt verken av hvordan det ser ut eller hvordan det fungerer i praksis. Når det gjelder mobbing, så var det en mor som bekymret seg for sin sønn som var omskåret av rent medisinske grunner. Utføra den hetsen som kom frem her vedr utseende og funksjon ved en omskåret penis, så bekymret hun seg forståelig nok for dette. Poenget mitt var at det tar helt av når det gjelder omskjæring her og da ville jeg rie det hele ned litt. Kunne sikkert formulert dette bedre, men det gikk litt fort unna da jeg skrev. At rituell omskjæring i utgangspunktet er en uting er jeg enig i. At det ser grusomt stygt ut og fører til et skrekkelig sexliv er en oppfatning jeg ikke deler. Anonymous poster hash: b08a3...12f En oppfatning du ikke deler?? Så at det finnes hundrevis av nettsider for menn som har fått penis og seksualliv ødelagt, det er bare noe du overser?? Anonymous poster hash: c01a0...3af
magica fra tryll Skrevet 4. februar 2014 #10 Skrevet 4. februar 2014 Dette handler for meg hverken om utseende eller renslighet. Jeg er imot kjønnslemlestelse og overgrep mot små barn. Så enkelt er det. At noen må gjøre det av medisinske årsaker, tror jeg overhode ikke er noe problem i forhold til mobbing. Har jobbet mange år i ungdomsskole, og aldri vært borti noen situasjoner der dette har vært aktuelt.
Katteskinnet Skrevet 4. februar 2014 #11 Skrevet 4. februar 2014 Du tar feil om det du sier om en "vanlig" omskjæring. Og det er ingen fordom at dette er en barbarisk skikk når det blir begått mot små barn og høyst unødvendig når det blir utført på eldre menn. Heller ingen fordom at det kan skade seksuallivet til både mannen og partneren. Det er en trist sannhet.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2014 #12 Skrevet 4. februar 2014 Mange underlige tanker rundt dette her. Min mann er omskåret, og jeg har aldri reflektert et sekund over at han er annerledes nedentil enn de jeg var sammen med før ham. Vi hadde faktisk hatt sex i noen måneder før jeg fant det ut! ( I erigert tilstand er det omtrent ikke noe forskjell, så jeg merket det rett og slett ikke) Ved en vanlig omskjæring beholdes også litt av forhuden mellom skaftet og hodet, så det er igjen noe "å jobbe med". Det er mao kun tuppen av penishodet som er blottet. Jeg er prinsipiell motstander av omskjæring fordi jeg syns det er feil å tukle med kroppen av andre enn medisinske grunner. Når mannen min først er slik, så må jeg si at jeg setter veldig stor pris på det. Det er renere og superdelikat og jeg har ikke savnet den naturelle varianten et sekund. Har aldri hatt så nydelig sex før. Dette kun for å nyansere debatten litt, og særlig med tanke på de som blir bekymret for sine barn i fht mobbing og slikt. Tror det sitter en del overskeptiske damer her med livlig fantasi. Anonymous poster hash: b08a3...12f Det er ikke lurt å skrive noe innlegg om dette tema her inne, har du ikke lært Jeg har også en mann som er omskåret og vi har fantastisk sex, har aldri hatt noe problemer med noe som helst. I forhold til mange her inne som har et ikke eksisterende sexliv Mannen min har ingen problemer selv og jeg er fornøyd Men sønnen vår er ikke omskåret fordi jeg synes det er noe man skal få lov å bestemme selv. Anonymous poster hash: 6c86c...a2c
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2014 #13 Skrevet 4. februar 2014 Les på og støtt Facebookgruppen Stopp rituell omskjæring av norske barn. Anonymous poster hash: 61608...705
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2014 #14 Skrevet 4. februar 2014 http://www.ulwaluko.co.za/Home.html OBS: STERKE BILDER Anonymous poster hash: 4480e...895 Å h....gud så grusomt Anonymous poster hash: 20990...602
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå