Gå til innhold

Er dette pedagogisk nok? :P


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går første året på helse og sosial å vi har nå fått i oppgave å lage ett pedagogisk opplegg på praksisplassen vår.

Jeg jobber i barnehage på en gruppe med 2 åringer.

Jeg tenkte at de kanskje kunne lage perlesmykker av litt store perler,siden de ikke er så store enda.

Men er de for små til det?

Å kan jeg kalle det pedagogisk at barna lager perlesmykke?

Alle på gruppen er jenter så var derfor jeg tenkte på en sånn typisk jente aktivitet.



Anonymous poster hash: 2cb6c...d7b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Perlesmykker er fint. Pedagogikken kan feks. være å jobbe med motorikk / finmotorikken



Anonymous poster hash: 0a4d4...f04
Skrevet

Enig i det ano over her skriver om finmotorikk. Dessuten er det fin anledning til å snakke om fargene og evnt formene på perlene.



Anonymous poster hash: 5e28c...da4
Skrevet

Hørtes helt på trynet ut med perler for 2 åringer?!

 

 

 

Anonymous poster hash: 7e87e...44d

Skrevet

Hvorfor akkurat perler?

 

Har du noe tema å bruke eller velger du helt selv?

Skrevet

Gutten min går på egen avdeling for 2 åringer å de perler ganske ofte.

Riktig nok ikke smykker da men de perler ofte på brett.

Skrevet

Hvordan vet du at perler er "typiske jenteting"? Det er ikke en pedagogisk setning ;)

 

Anonymous poster hash: 7e87e...44d

Skrevet

Hvorfor akkurat perler?

 

Har du noe tema å bruke eller velger du helt selv?

Velger helt selv men har så dårlig fantasi :P

Egentlig så hadde jeg tenkt å finne på noe ute ettersom jeg syns de er altfor lite ute,men så var det å finne på noe pedagogisk opplegg da.

Leitet litt rundt på barnehageblogger å da så jeg en gruppe som laget perlesmykker å tenkte at det kanskje kunne være gøy for jentene som er så opptatt av å pynte seg.

 

Anonymous poster hash: 2cb6c...d7b

Skrevet

Hvordan vet du at perler er "typiske jenteting"? Det er ikke en pedagogisk setning ;)

 

Anonymous poster hash: 7e87e...44d

 

Har selv en sønn som liker å perle så vet jo at gutter liker det også,men gutter har ofte ikke roen til å sitte i ro å gjøre på noe som krever konsentrasjon.

Vi har jo ikke hatt om temaet pedagogisk enda så jeg er unnskyldt :P

 

 

Anonymous poster hash: 2cb6c...d7b

Skrevet

#2 her: Perling er helt fint :) Min 2åring perler masse i barnehagen. Motorikk og som hun andre nevnte: form og farge.

 

Ta bort fokus på jenteting og pynting, det er ikke så interessant og heller ikke pedagogikk ;)



Anonymous poster hash: 0a4d4...f04
Skrevet

 

Hvorfor akkurat perler?Har du noe tema å bruke eller velger du helt selv?

Velger helt selv men har så dårlig fantasi :PEgentlig så hadde jeg tenkt å finne på noe ute ettersom jeg syns de er altfor lite ute,men så var det å finne på noe pedagogisk opplegg da.Leitet litt rundt på barnehageblogger å da så jeg en gruppe som laget perlesmykker å tenkte at det kanskje kunne være gøy for jentene som er så opptatt av å pynte seg. Anonymous poster hash: 2cb6c...d7b

Ok, synes det hørte greit ut med perlesmykker :)

 

Jeg tenker på karneval som tema, hva med å male en t-skjorte hver som de kan ha til karneval? Eller ei maske, som du kan klippe ut og de kan male den selv? Er barnehagen med i "Alle med" prosjektet? Da hadde en løve maske blitt midt i blinken!! Da får du både medvirkning, fin motorikk, øye-hånd kordinasjon, farger og tema karneval for februar måned :)

Skrevet

Her er det kjempestas for guttungen på 2år og perle..

Noe du kan gjøre ute er å finne spor etter vinteren, lære om årstidene og hva som skjer i naturen vinterstid, både med planter, fugler og andre dyr. Kan jo avslutte med pølser og pinnebrød ;)

 

Anonymous poster hash: 0b322...8e5

Skrevet

Ikke tenk aktivitet først. Tenk på hva du vil de skal lære og hvordan du vil de skal utvikles. Deretter finner du en aktivitet som passer til dette.

 

La oss i du vil de skal lære farger og å vente på tur samt få trening i å vise seg frem.

Da kan dere for eksempel sitte i ring og la et barn av gangen holde opp et klesplagg mens de andre sier fargen.

 

Anonymous poster hash: db1a4...24f

Skrevet

Ikke tenk aktivitet først. Tenk på hva du vil de skal lære og hvordan du vil de skal utvikles. Deretter finner du en aktivitet som passer til dette.

 

La oss i du vil de skal lære farger og å vente på tur samt få trening i å vise seg frem.

Da kan dere for eksempel sitte i ring og la et barn av gangen holde opp et klesplagg mens de andre sier fargen.

 

Anonymous poster hash: db1a4...24f

Jeg hadde egentlig målet først,men ettersom jeg ikke kom på så mye pedagogisk å gjøre ute så begynte jeg heller å lete etter aktiviteter.

 

Anonymous poster hash: 2cb6c...d7b

Skrevet

 

 

Hvorfor akkurat perler?Har du noe tema å bruke eller velger du helt selv?

Velger helt selv men har så dårlig fantasi :PEgentlig så hadde jeg tenkt å finne på noe ute ettersom jeg syns de er altfor lite ute,men så var det å finne på noe pedagogisk opplegg da.Leitet litt rundt på barnehageblogger å da så jeg en gruppe som laget perlesmykker å tenkte at det kanskje kunne være gøy for jentene som er så opptatt av å pynte seg. Anonymous poster hash: 2cb6c...d7b
Ok, synes det hørte greit ut med perlesmykker :)

 

Jeg tenker på karneval som tema, hva med å male en t-skjorte hver som de kan ha til karneval? Eller ei maske, som du kan klippe ut og de kan male den selv? Er barnehagen med i "Alle med" prosjektet? Da hadde en løve maske blitt midt i blinken!! Da får du både medvirkning, fin motorikk, øye-hånd kordinasjon, farger og tema karneval for februar måned :)

Hvor får du inn medvirkning når den voksne bestemmer hva som skal lages?

 

Anonymous poster hash: 5d41a...98c

Skrevet

Kjøp pasta i ulike former og farger så kan de lage smykker med det!

 

Anonymous poster hash: 0eb77...43d

Skrevet

Hørtes helt på trynet ut med perler for 2 åringer?!

 

 

 

Anonymous poster hash: 7e87e...44d

Å perle i barnehager med 2 åringer er da helt vanlig aktivitet.

 

 

Anonymous poster hash: 2cb6c...d7b

Skrevet

 

Hørtes helt på trynet ut med perler for 2 åringer?!

 

 

 

Anonymous poster hash: 7e87e...44d

Å perle i barnehager med 2 åringer er da helt vanlig aktivitet.

 

 

Anonymous poster hash: 2cb6c...d7b

 

Det er vanlig her også. Jeg har vært hos legen tre ganger for å få plukket pærler ut av nesa på yngste. Altid like blid for å ha fått med seg en fin perle hjem ;)

 

Anonymous poster hash: db1a4...24f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...