Anonym bruker Skrevet 3. februar 2014 #1 Skrevet 3. februar 2014 I morgest sto jeg opp og tenkte at det er en ny uke og jeg skal bli sunn, atter en gang. Så jeg startet dagen med ei skive grovbrød med leverpostei, agurk og rødbetter. Gikk på skolen og hadde en veldig god følelse, og var klar på at ja dette, det skulle gå heeelt fint. MEN da skolen var ferdig gikk hjem hjem, og da var det tid for lunsj. Spiste meg ei skive med lammerull og en appelsin, MEN da kom jeg plutselig på den halve sjokoladekaken jeg hadde stående i fra lørdag. Det er jo for galt å kaste den, og den er jo ikke god når den har vært i fryseren. Så hva gjør man da? Jo, man spiser den såklart. Så er det å leite frem skolebøkene og sette seg med kakefatet og ei skje og spise direkte, og vips, så var den halve sjokoladekaken borte Såklart kunne jo dette være en uheldig utseelse, så jeg bestemte meg for å være sunn resten av dagen. Så da setter jeg igang med 30 day shred istedenfor å lese, men da ble jeg jo sulten. Så var det middagstid da. Frem med kylling og salat, skal ikke unne meg noe ris eller saus idag. Men godt var det.Jeg er ferdig å spise middag, og etter en stund kjenner jeg søtsuget melde seg. Men hey, hvordan kan det gå når jeg har spist en halv sjokoladekake tidligere idag? Egentlig så gjør det ikke noe, for jeg har jo faktisk trent. Så da kan jeg jo unne meg noe eksta, men der var det absolutt ingenting godteri å finne. Så da er det frem med brødet og primboksen og spise to brødskiver med så mye prim det bare er mulig å få på. Å gud hjelpes meg så godt det var, hadde det ikke vært for at jeg drømte om enda mere sjokoladekake! Farsken at jeg spiste den opp tidligere!Bestemte meg for at nå var det nok, og konsentrere meg om andre ting for å unngå å tenke på mat. Ser på tv, leser litt lekser, men vips så er klokken 8. Det betyr jo faktisk kveldsmattid! Det er jo for galt å ødelegge den rutinen med kvelds selv om jeg har spist så mye, så da er det å gå i skapene. Og der ser jeg noe jeg har drømt om i mange netter- MAKARONIPAKKEN! Alt inni meg sier at jeg ikke burde spise det, men når jeg tenker meg om er jo dagen allerede ødelagt, så hva gjør det mo jeg koker litt makaroni? Men vips, med et uhell falt nesten halve makaronipakken nedi vannet- og det kan man jo ikke kaste. Så da gofla jeg i meg nesten en halv pakke makaroni med masse masse deilig ketchup!NÅ burde jeg jo så absolutt være mett, men neeeeida! Er sikker på at jeg kunne spist en halv pakke til om jeg hadde kokt det. Så da lagde jeg meg likså godt ei skive med prim! Og nå føler jeg meg ikke mer enn passelig mett!Takk og pris for at alle skapene er tømt, ingen drittmat og jeg er blakk og barna er borte! Skal ikke klage på at jeg sulter ihjel i Norge i hvertfall. Mitt problem er vel egentlig at jeg sliter med å kaste mat, så da spiser jeg den heller. Utrolig at jeg er undervektig slik jeg holder på Anonymous poster hash: d326d...986
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2014 #2 Skrevet 3. februar 2014 Haha herlig, du tenker akkurat som meg! Bortsett fra at jeg ikke liker prim eller makaroni med ketchup, men har mine laster som er minst like ille. Lykke til med ny start igjen i morgen da! Anonymous poster hash: 1ff40...fff
Peggy Sue Skrevet 3. februar 2014 #3 Skrevet 3. februar 2014 I morgest sto jeg opp og tenkte at det er en ny uke og jeg skal bli sunn, atter en gang. Så jeg startet dagen med ei skive grovbrød med leverpostei, agurk og rødbetter. Gikk på skolen og hadde en veldig god følelse, og var klar på at ja dette, det skulle gå heeelt fint. MEN da skolen var ferdig gikk hjem hjem, og da var det tid for lunsj. Spiste meg ei skive med lammerull og en appelsin, MEN da kom jeg plutselig på den halve sjokoladekaken jeg hadde stående i fra lørdag. Det er jo for galt å kaste den, og den er jo ikke god når den har vært i fryseren. Så hva gjør man da? Jo, man spiser den såklart. Så er det å leite frem skolebøkene og sette seg med kakefatet og ei skje og spise direkte, og vips, så var den halve sjokoladekaken borte Såklart kunne jo dette være en uheldig utseelse, så jeg bestemte meg for å være sunn resten av dagen. Så da setter jeg igang med 30 day shred istedenfor å lese, men da ble jeg jo sulten. Så var det middagstid da. Frem med kylling og salat, skal ikke unne meg noe ris eller saus idag. Men godt var det. Jeg er ferdig å spise middag, og etter en stund kjenner jeg søtsuget melde seg. Men hey, hvordan kan det gå når jeg har spist en halv sjokoladekake tidligere idag? Egentlig så gjør det ikke noe, for jeg har jo faktisk trent. Så da kan jeg jo unne meg noe eksta, men der var det absolutt ingenting godteri å finne. Så da er det frem med brødet og primboksen og spise to brødskiver med så mye prim det bare er mulig å få på. Å gud hjelpes meg så godt det var, hadde det ikke vært for at jeg drømte om enda mere sjokoladekake! Farsken at jeg spiste den opp tidligere! Bestemte meg for at nå var det nok, og konsentrere meg om andre ting for å unngå å tenke på mat. Ser på tv, leser litt lekser, men vips så er klokken 8. Det betyr jo faktisk kveldsmattid! Det er jo for galt å ødelegge den rutinen med kvelds selv om jeg har spist så mye, så da er det å gå i skapene. Og der ser jeg noe jeg har drømt om i mange netter- MAKARONIPAKKEN! Alt inni meg sier at jeg ikke burde spise det, men når jeg tenker meg om er jo dagen allerede ødelagt, så hva gjør det mo jeg koker litt makaroni? Men vips, med et uhell falt nesten halve makaronipakken nedi vannet- og det kan man jo ikke kaste. Så da gofla jeg i meg nesten en halv pakke makaroni med masse masse deilig ketchup! NÅ burde jeg jo så absolutt være mett, men neeeeida! Er sikker på at jeg kunne spist en halv pakke til om jeg hadde kokt det. Så da lagde jeg meg likså godt ei skive med prim! Og nå føler jeg meg ikke mer enn passelig mett! Takk og pris for at alle skapene er tømt, ingen drittmat og jeg er blakk og barna er borte! Skal ikke klage på at jeg sulter ihjel i Norge i hvertfall. Mitt problem er vel egentlig at jeg sliter med å kaste mat, så da spiser jeg den heller. Utrolig at jeg er undervektig slik jeg holder på Anonymous poster hash: d326d...986 Uff, høres veldig kjent ut. Vurderer å sette tidslås på kjøkkenskap og kjøleskap.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2014 #4 Skrevet 3. februar 2014 Grunnen til at du blir så sugen og ikke føler deg mett er jo nettopp fordi du bare spiser raske karbohydrater. Kanskje på tide å slutte å bruke kroppen som søppelbøtte? Anonymous poster hash: d7b4f...197
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2014 #5 Skrevet 3. februar 2014 Oi, det høres ikke bra ut!! Anonymous poster hash: d9b52...053
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2014 #6 Skrevet 3. februar 2014 Det hørtes veldig godt ut men jeg slanker meg Anonymous poster hash: d9857...f61
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2014 #7 Skrevet 3. februar 2014 Det hørtes veldig godt ut men jeg slanker meg Anonymous poster hash: d9857...f61 Jeg og… Fra imorgen Hi Anonymous poster hash: d326d...986
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2014 #8 Skrevet 3. februar 2014 Som jeg kunne skrevet det selv P.s jeg begynner også å slanke meg ( igjen!!!) i mårgen. Ønsk oss lykke til Anonymous poster hash: 1afd9...3b2
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2014 #9 Skrevet 3. februar 2014 Det hørtes veldig godt ut men jeg slanker meg Anonymous poster hash: d9857...f61 Jeg og… Fra imorgen Hi Anonymous poster hash: d326d...986 Du skriver i hovedinnlegget at du er undervektig. Og nå skriver du at du skal slanke deg! Både frokosten og lunsjen din var altfor lite mat. Da blir du sugen etter mer. Og du spiser også veldig feil hele resten av dagen. Hvis du virkelig er undervektig, har et slikt kosthold og skal slanke deg så anbefaler jeg deg på det sterkeste å oppsøke hjelp. Du har ikke et normalt forhold til mat! Anonymous poster hash: d7b4f...197
moota m storebror&lillebror Skrevet 3. februar 2014 #10 Skrevet 3. februar 2014 Huff ja det var masse kjent med det der.. Men en halv sjokoladekake? Ble du ikke kvalm flere ganger underveis?
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2014 #11 Skrevet 4. februar 2014 Det hørtes veldig godt ut men jeg slanker meg Anonymous poster hash: d9857...f61 Jeg og… Fra imorgen Hi Anonymous poster hash: d326d...986 Du skriver i hovedinnlegget at du er undervektig. Og nå skriver du at du skal slanke deg! Både frokosten og lunsjen din var altfor lite mat. Da blir du sugen etter mer. Og du spiser også veldig feil hele resten av dagen. Hvis du virkelig er undervektig, har et slikt kosthold og skal slanke deg så anbefaler jeg deg på det sterkeste å oppsøke hjelp. Du har ikke et normalt forhold til mat! Anonymous poster hash: d7b4f...197 Jeg skal slanke meg det jeg har lagt på meg i løpet av helga. Da tørr jeg ikke fortelle hva jeg har pakket i meg, det ville vært krise- hvertfall om jeg sier at de to andre dagene har vært verre enn gårdagen Jeg har egentlig ikke et helt sunt forhold til mat, det kan jeg være helt ærlig på. Jeg kjøper minst mulig mat for at jeg skal spise minst mulig, og med en gang det kommer mye mat innomhus så er jeg der og tømmer alt på et blunk i perioder. Og når det er tomt "slanker" jeg meg igjen med å starte å spise sunnere og trene for å få bort all dritten jeg har pakket i meg. Nå høres det ut som jeg sultestreiker eller unngår mat, men det gjør jeg absolutt ikke. Jeg handler mat for en uke av gangen, og da er det akkurat så mye mat vi trenger. Og da slipper den dårlige samvittigheter å komme om jeg må kaste mat. Vanskelig å forklare Anonymous poster hash: d326d...986
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2014 #12 Skrevet 4. februar 2014 Huff ja det var masse kjent med det der.. Men en halv sjokoladekake? Ble du ikke kvalm flere ganger underveis? Hehe, gikk overaskende greit Men kjente kvalmen begynte å komme da fatet var tomt, da hadde jeg ikke hatt sjangs til å spise mer om det var noe til overs. Enkelte dager klarer jeg virkelig å pakke i meg absolutt hva som helst og så mye at man ikke skulle tro det var mulig! Anonymous poster hash: d326d...986
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2014 #13 Skrevet 4. februar 2014 Er ikke dette helt normalt da? Ikke hver dag da... Men kjenner igjen tankegangen din når det kommer til ÅPNA poser med snack, sjokoladeplater eller kjekspakker. Så lenge alt er uåpnet, så er det null problem og la det stå, men er det åpnet... Finnes ingen unnskyldning for IKKE ta en bit eller en neve nå og da...De som sier man kan ta ei gulrot, pusse tenner, drikke litt vann,- så går lysten bort,- har IKKE kjent mitt sug når det finnes åpne pakninger med "nei tinger".... Uheldigvis er denne egenskapen blandet med en mann som gjerne kan ta ei kjeks til ettermiddagskaffen,- og ikke noe mer enn det. Den uka.........Eller åpne og ta en neve potetgull en onsdagskveld,- også ikke noe mer... Så mye blir gjerne åpnet og smakt på,- også tømmer jeg resten Ja,-ja....Heldigvis er jeg glad i og trene... Anonymous poster hash: 97cce...e4e
moota m storebror&lillebror Skrevet 4. februar 2014 #14 Skrevet 4. februar 2014 Huff ja det var masse kjent med det der.. Men en halv sjokoladekake? Ble du ikke kvalm flere ganger underveis? Hehe, gikk overaskende greit Men kjente kvalmen begynte å komme da fatet var tomt, da hadde jeg ikke hatt sjangs til å spise mer om det var noe til overs.Enkelte dager klarer jeg virkelig å pakke i meg absolutt hva som helst og så mye at man ikke skulle tro det var mulig! Anonymous poster hash: d326d...986 Jeg har dessverre den evnen jeg og. Men prøver å ikke la den få komme til overflaten for jeg er langt fra undervektig. Klarte å gå fra 73,7 kilo til 95,6 kilo på 8 mnder når jeg ble syk..
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2014 #15 Skrevet 4. februar 2014 Huff. Jeg er heldigvis ikke heeelt sånn lenger - klarer å holde meg i skinnet stort sett. Et tips: tenk ALDRI at "nå er dagen ødelagt likelev, så nå kan jeg bare kjøre på og begynne på ny frisk i morgen". Du kan altid redusere sukker- og kaloriinntaket fra NÅ og fremover. En utskeielse er én utskeielse - det går an å la det være med den. Anonymous poster hash: e707f...901
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2014 #16 Skrevet 4. februar 2014 Jeg skal slanke meg det jeg har lagt på meg i løpet av helga. Da tørr jeg ikke fortelle hva jeg har pakket i meg, det ville vært krise- hvertfall om jeg sier at de to andre dagene har vært verre enn gårdagen Jeg har egentlig ikke et helt sunt forhold til mat, det kan jeg være helt ærlig på. Jeg kjøper minst mulig mat for at jeg skal spise minst mulig, og med en gang det kommer mye mat innomhus så er jeg der og tømmer alt på et blunk i perioder. Og når det er tomt "slanker" jeg meg igjen med å starte å spise sunnere og trene for å få bort all dritten jeg har pakket i meg. Nå høres det ut som jeg sultestreiker eller unngår mat, men det gjør jeg absolutt ikke. Jeg handler mat for en uke av gangen, og da er det akkurat så mye mat vi trenger. Og da slipper den dårlige samvittigheter å komme om jeg må kaste mat. Vanskelig å forklare Anonymous poster hash: d326d...986 Men fremdeles - hvis du er undervektig så burde du absolutt ikke "slanke" det du har spist for mye i helgen. Spis bare sunt fremover. Slik du driver på er du på en konstant berg- og dalbane ift blodsukkereret ditt - og da får du et slikt forhold til mat som du har. Virker som om du har oksehunger på ene siden og nærmer deg matnekting på den andre siden. Jeg blir skremt når en annen her spør "Er ikke dette normalt, da?" Nei, det er faktisk ikke det. Men, det er din/deres kropp og bare dere som kan lære dere hva dere gjør med kroppene deres og ta bedre valg. Anonymous poster hash: d7b4f...197
Gjest Julia1984 Skrevet 4. februar 2014 #17 Skrevet 4. februar 2014 Når jeg er sugen på noe søtt, men inne har noe i hus - da drar jeg i butikken og hamstrer inn. Så sterk viljestyrke har jeg😔 Men er tynn, er ikke redd for kaloriene - kun hva det usunne gjør inni kroppen min!
Gjest Julia1984 Skrevet 4. februar 2014 #18 Skrevet 4. februar 2014 Ikke har noe i hus skulle det stå
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2014 #19 Skrevet 4. februar 2014 Jeg skal slanke meg det jeg har lagt på meg i løpet av helga. Da tørr jeg ikke fortelle hva jeg har pakket i meg, det ville vært krise- hvertfall om jeg sier at de to andre dagene har vært verre enn gårdagen Jeg har egentlig ikke et helt sunt forhold til mat, det kan jeg være helt ærlig på. Jeg kjøper minst mulig mat for at jeg skal spise minst mulig, og med en gang det kommer mye mat innomhus så er jeg der og tømmer alt på et blunk i perioder. Og når det er tomt "slanker" jeg meg igjen med å starte å spise sunnere og trene for å få bort all dritten jeg har pakket i meg. Nå høres det ut som jeg sultestreiker eller unngår mat, men det gjør jeg absolutt ikke. Jeg handler mat for en uke av gangen, og da er det akkurat så mye mat vi trenger. Og da slipper den dårlige samvittigheter å komme om jeg må kaste mat. Vanskelig å forklare Anonymous poster hash: d326d...986 Men fremdeles - hvis du er undervektig så burde du absolutt ikke "slanke" det du har spist for mye i helgen. Spis bare sunt fremover. Slik du driver på er du på en konstant berg- og dalbane ift blodsukkereret ditt - og da får du et slikt forhold til mat som du har. Virker som om du har oksehunger på ene siden og nærmer deg matnekting på den andre siden. Jeg blir skremt når en annen her spør "Er ikke dette normalt, da?" Nei, det er faktisk ikke det. Men, det er din/deres kropp og bare dere som kan lære dere hva dere gjør med kroppene deres og ta bedre valg. Anonymous poster hash: d7b4f...197 Det kommer nesten litt frem at jeg har matnekt, men det har jeg ikke. kjøper ikke mer mat enn det vi trenger, og noen dager spiser jeg mindre enn andre. Jeg prøver å spise 1-2 skiver til frokost og lunsj og en god middag, men det er ikke alltid jeg har lyst på eller klarer å spise så mye. Lar egentlig kroppen kjenne helt etter behov fra dag til dag, og har ikke noen faste rutiner på noe. Så kroppen min er nok i litt ubalanse vil jeg si, og særlig blodsukkeret. Det merker jeg ofte at jeg kan gå rundt og svimle ol, men det er så varierende fra periode til periode. Anonymous poster hash: d326d...986
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå