Gå til innhold

Ned i stilling 2 mnd før permisjon?

Anbefalte innlegg

Gjest babyplusme
Skrevet

I dag fikk jeg timelisten for de neste to mnd og ser jeg bare jobber 2 dager i uken, ca 20 prosent. Jeg har fast 60 prosent.. Har jeg lov å bli satt plutselig ned til 20 prosent to mdn før permisjonen min starter? Jeg ble lovet 80 prosent stilling inntil daglig leder kom tilbake, før hun kom tilbake ble jeg satt ned til 60% ca midt i svangerskapet, og skulle være vikariat for en som er i mamma permisjon. Hun skal ikke komme tilbake før om et år, og jeg er nå satt ned til 20 prosent.  Er dette lov? Når vi har en muntelig avtale og jeg har blitt lovet fast 60 prosent...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Muntlige avtaler stoler jeg persjonlig aldri på, for folk lyver.

Du har en tillitsvalgt på arbeidsplassen din, be om ett møte med h*n og forklar saken.

Så kan dere ta det videre til den du hadde avtalen med.

Kommer du ingen vei med det, så kontakt fagforeningen.

I enkelte bransjer, spesielt Hotel og restaurant bransjen blir ofte gravide forsøkt skvist ut.

Og det har de ikke noen rett eller lov til å gjøre.

Gjest babyplusme
Skrevet

Lønnings kontoret har laget en avtale til meg, men sjefen har aldri gitt den til meg.  Jeg som har mast og mast... De sa ihvertfall at jeg er fast ansatt til og med på papiret, så han har ingen rett å sette meg ned! Utrolig hvor sleip enkelte er altså...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...