Musemorbr / Skrevet 3. februar 2014 #1 Skrevet 3. februar 2014 Og nå har jeg en ordrebekreftelse i innboksen på to gardinlengder og en sengehimmel i fargen prinsesserosa. Jeg gremmes... Snakk om å svelge en diger kamel. Pappaen la inn ønske om mer jentete stil på babyrommet, og jeg ga etter med en gang. Sukk... Theres no going back.
Madolyn Skrevet 3. februar 2014 #2 Skrevet 3. februar 2014 Det er ikke så lett å være politisk korrekt og dertil kjønnsnøytral. Jeg appellerte til guttungens omsorgsfulle side da han fikk en babydukke, to måneder før han skulle bli storebror. Han tok resolutt dukkehodet mellom sine lubne hender og klemte inn øynene hennes med tomlene Lar ham ikke være alene med lillebror med det aller første nei.
Musemorbr / Skrevet 3. februar 2014 Forfatter #3 Skrevet 3. februar 2014 Å hjelpe meg... Her har han en stor dukke fra min barndom. Den sleper han rundt etter håret.
Gjest fjernet-medlem-1402 Skrevet 4. februar 2014 #4 Skrevet 4. februar 2014 Ha ha, har også måtte svelge noen kameler på det området, ja 🙊
bIomstre Skrevet 4. februar 2014 #5 Skrevet 4. februar 2014 Ha, ha, jeg var stanhaftig med begge mine og kjørte lysegrønt som babyfarge. Hjalp ikke det spøtt! Små rosa prinsesser ble det
seigdamererbest Skrevet 4. februar 2014 #6 Skrevet 4. februar 2014 Det sa jeg og! Nå er hun snart 3 og alt i forhold til henne må ha "prinsesse" för eller etter..."vi har fisk til middag i dag. " "Liker ikke fisk" "Men dette er prinsesse-fisk" "NAM!" jepp jepp, spis du lille venn. Mamma har kamel til middag i dag...
Musemorbr / Skrevet 4. februar 2014 Forfatter #7 Skrevet 4. februar 2014 Jeg skal i alle fall tviholde på ét prinsipp, og den rosa kamelen må virkelig tvinges ned halsen på meg.... det skal aldri kjøpes noen plagg med Hello Shitty!
stratosku Skrevet 4. februar 2014 #8 Skrevet 4. februar 2014 Da jeg ventet første var jeg fast bestemt på at det ikke skulle være noe rosa, og sa tidlig at jeg ikke skulle få noen rosa jente. Men så begynte jeg babyshopping, og der hadde dem den ene rosa tingen etter den andre. Inni meg tenkte jeg at det skulle jeg bare hoppe over, men jo mer jeg så, jo penere ble det. Så da kom den ene rosa tingen etter den andre i hus, og slik har det vært siden Tror ikke det er noen som har så mye rosa som oss, absolutt alt fra tallerkener, tannbørster (slit å kjøpe tannbørster siden alle vil ha rosa, og helst samme typen), klær osv.Nå har vi 3 jenter, og vil si jeg skjønner jeg har svelgt noen kameler når jeg er blitt glad i rosa. Jeg innså galskapen da jeg kjøpte 3 nye ROSA bilstoler til jentene...
sug lut Skrevet 4. februar 2014 #9 Skrevet 4. februar 2014 Jeg skal i alle fall tviholde på ét prinsipp, og den rosa kamelen må virkelig tvinges ned halsen på meg.... det skal aldri kjøpes noen plagg med Hello Shitty! Hello Kitty er jo søt! Jeg har faktisk rosa HK-pysj. Til meg selv.
☆☆☆ Skrevet 4. februar 2014 #10 Skrevet 4. februar 2014 Lite rosa her foreløpig, og traktor står høgt i kurs. Men eg kjenner lusa på gangen, ho seier "Ine pynte", klinar seg inn med krem før ho ser seg i speilet og konstaterar "Ine fiiin". Om ei stund slår nok prinsessenykkene inn
Musemorbr / Skrevet 4. februar 2014 Forfatter #11 Skrevet 4. februar 2014 Arvet en pose tøy med klær i str 1 år. Plukket ut alt med den fæle munnløse katta først av alt, og fordelte resten likt mellom meg og søstra mi. Så fikk hun hele kattelasset over til seg. En ting er hvis ungen selv blir enormt hjernevasket, mot min vilje... Broren er jo cars-idiot... Men jeg oppfordrer ikke til det. Den katten er et virus. Litt overrasket over at Luten er infisert. God bedring.
Trimsi Skrevet 4. februar 2014 #12 Skrevet 4. februar 2014 Been there, done that! Alle gode intensjoner og politisk korrekthet forsvinner ut mellom rosa arvetøy, en pappa som kjøper Barbie dvd!! og en mamma som sitter å lakker neglene hennes med rosa neglelakk hihi! Har hatt noen morsomme samtaler med henne rundt hvorfor jeg ikke er så glad i rosa... Men jeg merker jo helt klart noen fordeler også. Jeg har etterhvert blitt flinkere til å sminke/pynte meg og kle meg i kjole Min datter blir henrykt, og mamma bør senke skuldrene og gi litt mere F... Hadde i og for seg lignende opplevelser med gutta mine. Eldstemann var rundt 7 måneder når vi var på besøk hos noen med plastbiler liggende på gulvet. Han ble helt vill! kjørte rundt på gulvet med de, selv om han ikke krabbet ennå og nektet å gi de fra seg. Det var starten på en ekstrem bildilla. Dukken vi hadde gitt han ble til nød brukt som kræsjpute i ny og ne
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 4. februar 2014 #13 Skrevet 4. februar 2014 Store kameler har bitt svelget her også. Gjort forsøk på å svelge de medhårs, men noen ganger føles det som mothårs. Der jeg har svelget er: Det skal f...n i meg ikke noe Kaptein Kabelsatandrakter eller utstyr inn i mitt hus... Det skal f...n i meg ikke noe lekeskytevåpen inn i mitt hus (seinere innsett at faren for at de blir litt for opptatt av dette som større øker hvis de ikke har fått lekt "krig" som små).
Gjest xxxxxxxxx1 Skrevet 4. februar 2014 #14 Skrevet 4. februar 2014 Jeg derimot elsker kjoler, rosa, lilla, ja, egentlig alle farger og har ingen planer om å unngå. Og det har jeg klart ganske godt så langt.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 4. februar 2014 #15 Skrevet 4. februar 2014 Her er det litt motsatt- jeg er så politisk og pedagogisk ukorrekt at jeg synes det er såååå søtt med rååsa til jenter og blått til gutter. Og jeg har ei som ønsker seg Lynet McQueen-seng, vil ha enten tiger- eller Kaptein Sabeltann-kostyme på karneval i barnehagen og durer rundt med en diger traktor. Og strikk og spenner i håret har vært helt uaktuelt helt inntil nylig. Hun har dog Hello Kitty som en annen favoritt, og vil ha HK-kake til bursdagen. Tør ikke tenke på hva gutten finner på.
Modesty Blaise. Skrevet 4. februar 2014 #16 Skrevet 4. februar 2014 (endret) Åhhh, ble litt glad av å lese denne tråden her. Her startet jeg også med å være anti rosa, og rommet hennes har jeg klart å holde i hvitt, lilla og knall grønt. Og rosa klær skulle jeg i hvert fall ikke kjøpe. Startet også fint ut her med nøytale farger. Også var det plutselig et lite ullsett i gammelrosa som overfalt meg... Men trøstet meg med at det var gammelrosa, og det er ikke ordentlig rosa... Og neste gangen jeg så nøye på babyen så hadde hun på en eller annen mystifistisk måte fått på seg tøfler, lue og votter som hadde samme farge, og med små søte broderte blomster på. Og ja, etter dette har det bare gått utfor... Hei, jeg heter Modesty, og er en rosaholiker. Jeg liker ikke å snakke om det, men slik har set desverre blitt... Endret 4. februar 2014 av Modesty Blaise.
Ziva Skrevet 4. februar 2014 #17 Skrevet 4. februar 2014 Ikke f###n om jeg skal kjøpe rosa sa svigermor dette barnet skal få nøytrale farger av meg! Jaggu sa jeg smør. Svigermor er fortapt i rosaverden, slukt med hud og hår. Så vi har ei rosajente som snekrer (med rosa hammer). Hun skyter luftpistol i kjole med matchende støvletter. Hun går på langrenn. Klubbdressen er mørkeblå men det hindrer ikke at man ikke kan ha rosa ullundertøy og bueff under. Rosajenter er kule og like tøffe som antirosajenter. Så lenge hun holder seg unna blogger så er det greit
Iiiiik Skrevet 5. februar 2014 #18 Skrevet 5. februar 2014 Det er vel ikke det ene rosa plagget som avgjør, men jeg lar meg faktisk både bekymre og provosere av den kjønnsdelte verdenen små mennesker forholder seg til. Ski, skøyter, akebrett, regntøy, støvler, utedresser, skolesekken, fotballsko - alt kan være rosa. Kjoler, prinsessekroner og dill går fint, katten svelget jeg en kort periode. Min jente sa tidlig at hun ikke likte rosa. Om det var sant er jeg ikke helt sikker på, men hun visste at jeg ikke likte fargen... Vi har fått rosa klær av andre i gave og arvet enda mer. Noe av det har blitt brukt, men stort sett har jeg valgt lilla, rødt eller orange i stedet.
Gjest Fru Banderas Skrevet 5. februar 2014 #19 Skrevet 5. februar 2014 Min skulle heller ikke bli rosa prinsesse. Ne-hei, nei for hun har jo bare fire prinsessekjoler nå. Pluss masse rosa. Det som er kult, er at hun elsker lilla. Har mye lyselilla, og det kombinert med hvitt blir noe annet enn rosa øverst, rosa under, rosa her og rosa der. Også elsker hun Monster's High, og har to kostymer fra den gjengen....det er ikke hva som går under kategorien "prinsesseklær" kan man si.
Mamma_til_2 Skrevet 5. februar 2014 #20 Skrevet 5. februar 2014 Har en jente som er "rosa prinsesse" noe som jeg fortvilt har prøvd og forandre med lilla, mint grønn ol men neida, det skal være rosa hun fikk knall rosa regntøy her om dagen. Da er det litt bedre med hun på 2 som elsker ole brum han er ikke rosa og må i gutte avd og finne han
LillaGorilla♥♥ Skrevet 5. februar 2014 #21 Skrevet 5. februar 2014 Min skulle heller ikke bli rosa prinsesse. Ne-hei, nei for hun har jo bare fire prinsessekjoler nå. Pluss masse rosa. Det som er kult, er at hun elsker lilla. Har mye lyselilla, og det kombinert med hvitt blir noe annet enn rosa øverst, rosa under, rosa her og rosa der. Også elsker hun Monster's High, og har to kostymer fra den gjengen....det er ikke hva som går under kategorien "prinsesseklær" kan man si. Lilla er en nydelig farge, og kan kjøres i alle varianter. Min har mye lilla også, alt fra sarte pasteller til tøffe knæsjfarger. Heldigvis liker hun det. Forøvrig har vi lilla sofa.
Dr. Fyll Skrevet 5. februar 2014 #22 Skrevet 5. februar 2014 Jeg skal i alle fall tviholde på ét prinsipp, og den rosa kamelen må virkelig tvinges ned halsen på meg.... det skal aldri kjøpes noen plagg med Hello Shitty! Hello Kitty er jo søt! Jeg har faktisk rosa HK-pysj. Til meg selv. Rosaprinsessen min ville dånet av ellevill begeistring, på ekte prinsessevis, selvsagt. Synet av voksne som har HK-effekter gjør henne så inderlig lykkelig Hun er av typen som gjerne snekrer fuglebrett eller leker Darth Vader iført prinsessekjole, tiara og håndveske. Kampen mot rosaregimet tapte jeg da hun var omtrent 2 år gammel.
sug lut Skrevet 5. februar 2014 #23 Skrevet 5. februar 2014 Jeg skal i alle fall tviholde på ét prinsipp, og den rosa kamelen må virkelig tvinges ned halsen på meg.... det skal aldri kjøpes noen plagg med Hello Shitty! Hello Kitty er jo søt! Jeg har faktisk rosa HK-pysj. Til meg selv. Rosaprinsessen min ville dånet av ellevill begeistring, på ekte prinsessevis, selvsagt. Synet av voksne som har HK-effekter gjør henne så inderlig lykkelig Hun er av typen som gjerne snekrer fuglebrett eller leker Darth Vader iført prinsessekjole, tiara og håndveske. Kampen mot rosaregimet tapte jeg da hun var omtrent 2 år gammel. Hun høres ut som meg. Jeg kan også legge glitterneglakk i forskjellig farge på hver finger en dag da jeg ellers har fiksa vannlåsen og rensa klisterski og selv jeg ikke har tenkt å gre meg eller ha på noe annet enn ulltrøya fra i går.
Dr. Fyll Skrevet 5. februar 2014 #24 Skrevet 5. februar 2014 Jeg skal i alle fall tviholde på ét prinsipp, og den rosa kamelen må virkelig tvinges ned halsen på meg.... det skal aldri kjøpes noen plagg med Hello Shitty! Hello Kitty er jo søt! Jeg har faktisk rosa HK-pysj. Til meg selv. Rosaprinsessen min ville dånet av ellevill begeistring, på ekte prinsessevis, selvsagt. Synet av voksne som har HK-effekter gjør henne så inderlig lykkelig Hun er av typen som gjerne snekrer fuglebrett eller leker Darth Vader iført prinsessekjole, tiara og håndveske. Kampen mot rosaregimet tapte jeg da hun var omtrent 2 år gammel. Hun høres ut som meg. Jeg kan også legge glitterneglakk i forskjellig farge på hver finger en dag da jeg ellers har fiksa vannlåsen og rensa klisterski og selv jeg ikke har tenkt å gre meg eller ha på noe annet enn ulltrøya fra i går. Hun høres definitivt ut som deg, ja I jula var gleden stor, under treet lå nemlig et pennsett med glitternegllakk i mange forskjellige farger. Syltynn spiss, så du kan tegne direkte på neglene med dem. Hennes Høyhet har dermed hatt hjerter på hver tånegl siden julaften. Å tegne hjerter på så bittesmå lilletånegler er forresten ikke en jobb for amatører. Eller svaksynte.
sug lut Skrevet 5. februar 2014 #25 Skrevet 5. februar 2014 Jeg skal i alle fall tviholde på ét prinsipp, og den rosa kamelen må virkelig tvinges ned halsen på meg.... det skal aldri kjøpes noen plagg med Hello Shitty! Hello Kitty er jo søt! Jeg har faktisk rosa HK-pysj. Til meg selv. Rosaprinsessen min ville dånet av ellevill begeistring, på ekte prinsessevis, selvsagt. Synet av voksne som har HK-effekter gjør henne så inderlig lykkelig Hun er av typen som gjerne snekrer fuglebrett eller leker Darth Vader iført prinsessekjole, tiara og håndveske. Kampen mot rosaregimet tapte jeg da hun var omtrent 2 år gammel. Hun høres ut som meg. Jeg kan også legge glitterneglakk i forskjellig farge på hver finger en dag da jeg ellers har fiksa vannlåsen og rensa klisterski og selv jeg ikke har tenkt å gre meg eller ha på noe annet enn ulltrøya fra i går. Hun høres definitivt ut som deg, ja I jula var gleden stor, under treet lå nemlig et pennsett med glitternegllakk i mange forskjellige farger. Syltynn spiss, så du kan tegne direkte på neglene med dem. Hennes Høyhet har dermed hatt hjerter på hver tånegl siden julaften. Å tegne hjerter på så bittesmå lilletånegler er forresten ikke en jobb for amatører. Eller svaksynte. ÅÅÅ! Jeg vil også ha! Ikke at jeg rekker ned til tærne mine. men hun andre her er sikkert villig til å gjøre jobben mot å få hjerter sjøl også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå