Anonym bruker Skrevet 3. februar 2014 #1 Skrevet 3. februar 2014 Jeg er gravid og venter førstemann i slutten av juni. Jeg blir alenemor for dette barnet. Nå går jeg 2. året på vernerpleien, noe som tilsier at jeg garantert må jobbe turnus senere- noe som ikke blir så lett mtp barn. Jeg har også hele veien vært usikker på om dette studiet er det rette for meg, og flere ganger vurdert å slutte. Samtidig er jeg så langt på vei til våren (kommer til å fullføre 2. året uansett), at jeg lurer på om det er verdt å slutte når jeg bare har 1 år igjen.Så nå lurer jeg på om jeg skal søke meg inn på et annet studie til høsten og satse på å studere med barn, noe som gjør at jeg kan garantere meg en 8-4 jobb, litt høyere lønn og ha alle helgene og høytidene fri. Hva ville dere gjort? Anonymous poster hash: b1c3c...41b
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2014 #2 Skrevet 3. februar 2014 Begynn på lærerskolen, garantert best mtp. arbeidstider, ferier og fleksibilitet når man er alenemor Anonymous poster hash: 110c1...355
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2014 #3 Skrevet 3. februar 2014 Begynn på lærerskolen, garantert best mtp. arbeidstider, ferier og fleksibilitet når man er alenemor Anonymous poster hash: 110c1...355 Er det jeg har planer om faktisk Men er så kjipt om jeg skal sitte med 100.000 i lån, er det som irriterer meg mest faktisk... Anonymous poster hash: b1c3c...41b
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2014 #4 Skrevet 3. februar 2014 Ingen tvil.. Hadde valgt 8-4, fri i høytider.. Så lenge jeg jobbet med noe jeg trivdes i.. Ingen mulighet for å ta noe videreutdanning innen vernepleier, sånn at du kan ha en normal dag? Etter hvert nå, så begynner det jo å komme vernepleiere i bhg og skole og andre steder, slik at man kanskje slipper turnus om man er heldig. Anonymous poster hash: 32ee2...73b
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2014 #5 Skrevet 3. februar 2014 Begynn på lærerskolen, garantert best mtp. arbeidstider, ferier og fleksibilitet når man er alenemor Anonymous poster hash: 110c1...355 Er det jeg har planer om faktisk Men er så kjipt om jeg skal sitte med 100.000 i lån, er det som irriterer meg mest faktisk... Anonymous poster hash: b1c3c...41b 100 000 i studielån er da ikke så gale, Anonymous poster hash: 8a828...aec
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2014 #6 Skrevet 3. februar 2014 Begynn på lærerskolen, garantert best mtp. arbeidstider, ferier og fleksibilitet når man er alenemor Anonymous poster hash: 110c1...355 Er det jeg har planer om faktisk Men er så kjipt om jeg skal sitte med 100.000 i lån, er det som irriterer meg mest faktisk... Anonymous poster hash: b1c3c...41b 100 000 i studielån er da ikke så gale, Anonymous poster hash: 8a828...aec + 150.000 til siden jeg må hoppe på nytt studie.. Så det blir jo 250.000 tilsammen før jeg er ferdig, og vet faktisk ikke om jeg orker 3 år til på skole nå når jeg vet at jeg kan være ferdig om 2 år. Anonymous poster hash: b1c3c...41b
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2014 #7 Skrevet 3. februar 2014 Begynn på lærerskolen, garantert best mtp. arbeidstider, ferier og fleksibilitet når man er alenemor Anonymous poster hash: 110c1...355 Er det jeg har planer om faktisk Men er så kjipt om jeg skal sitte med 100.000 i lån, er det som irriterer meg mest faktisk... Anonymous poster hash: b1c3c...41b 100 000 i studielån er da ikke så gale, Anonymous poster hash: 8a828...aec + 150.000 til siden jeg må hoppe på nytt studie.. Så det blir jo 250.000 tilsammen før jeg er ferdig, og vet faktisk ikke om jeg orker 3 år til på skole nå når jeg vet at jeg kan være ferdig om 2 år. Anonymous poster hash: b1c3c...41b Skal du bli lærer, er det fire år til på skole. Anonymous poster hash: 0cd59...f48
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2014 #8 Skrevet 3. februar 2014 men du får jo masse støtte når man er alene med barn og under utdanning...sikker på at du trenger studielån da? Anonymous poster hash: cb5f5...8db
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2014 #9 Skrevet 3. februar 2014 Flere vernepleiere som jobber i skole og barnehage med barn med spesielle behov, feks dersom de må medisineres. Kjenner ei som er vernepleier og jobber med rusmisbrukere og gir metadon (kun dagtid). I bolig for utviklingshemmede er det flest på dagtid og færre folk på kveld/natt. Ofte assistenter på kvelden siden det er mest dagtid det er opplegg og trening osv. Anonymous poster hash: 1005d...5ad
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2014 #10 Skrevet 3. februar 2014 Jeg sluttet på et studie etter 2 år selv om jeg bare hadde et år igjen, ville på dette studiet gått ut i et turnusyrke, valgte et nytt studie, angrer ikke et sekund, har idag kun dagtidsjobb, aldri helg eller ferier og tjener betydelig mer. For min del så jeg på det sånn at hadde jeg fullført det første studiet ville det bare blitt et år til med bortkastet studielån fordi jeg var så i tvil om det var det jeg ville. Hadde nok studert noe annet uansett. Tok en sjans, det virket drastisk da, men angret aldri. Anonymous poster hash: ece61...de2
PrinsesseHengepupp Skrevet 3. februar 2014 #11 Skrevet 3. februar 2014 Gjør ferdig vernepleier'n du. Det er flust av 8-4 jobber, spesielt om du er gira på å ta et deltidsstudie ved siden, spes ped, undervisningsped, ledelse, småbarnsped osv, eller en master innen feks barnevern.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå