Anonym bruker Skrevet 3. februar 2014 #1 Skrevet 3. februar 2014 Hvilke ulemper er det om man jobber 90 eller 80 % bortsett fra at mnd lønna blir mindre? Anonymous poster hash: 1fe78...d30
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2014 #2 Skrevet 3. februar 2014 Mindre pensjonspoeng Anonymous poster hash: 5bec9...057
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2014 #3 Skrevet 3. februar 2014 Pensjonen blir dårlig. Anonymous poster hash: 9e9f0...428
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2014 #4 Skrevet 3. februar 2014 Dette har de vel snakket en del om den siste tiden - at om du jobber redusert noen år så utgjør det ikke allverden på pensjonspoengene... ??? Anonymous poster hash: 7bc32...7fd
Elsker livet Skrevet 3. februar 2014 #5 Skrevet 3. februar 2014 Pensjonen blir dårlig. Anonymous poster hash: 9e9f0...428 Ikke nødvendigvis. Det er mange faktorer som spiller inn på pensjonen. Pensjonen min blir f,eks ikke noe dårligere av at jeg nå er hjemmeværende og for tiden har en minijobb som gir meg mye lavere lønn en en full sykepleierstilling. Mødre får godskriving av pensjonspoeng for barn under 6 år. Man kan spare selv, og man kan komme seg raskt ut i jobb istedet for å f.eks studere i åresvis.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2014 #6 Skrevet 3. februar 2014 Vurderer å jobbe redusert for å få mer tid med barna etter skole og bhg. Og slippe stresset det blir med middag og aktiviteter den ene uka. Er skiftordning dag/kveld så ene uka ser jeg de nesten ikke😟 Har vel tenkt en 5års periode. Hadde noen andre valgt det selv om man får mindre pensjon? Anonymous poster hash: 1fe78...d30
Elsker livet Skrevet 3. februar 2014 #7 Skrevet 3. februar 2014 Vurderer å jobbe redusert for å få mer tid med barna etter skole og bhg. Og slippe stresset det blir med middag og aktiviteter den ene uka. Er skiftordning dag/kveld så ene uka ser jeg de nesten ikke Har vel tenkt en 5års periode. Hadde noen andre valgt det selv om man får mindre pensjon? Anonymous poster hash: 1fe78...d30 Uten tvil, men hadde nok sørget for at pensjonstapet ble tatt igjen på ett eller annet vis.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2014 #8 Skrevet 3. februar 2014 Tusen takk for svar. Anonymous poster hash: 1fe78...d30
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2014 #9 Skrevet 3. februar 2014 Jeg jobber 80 %. Har gjort det i et par år nå. Har tre barn på 2, 4 og 7. Det blir trangere økonomisk og vi har dessverre ikke råd til å betale inn ekstra pensjon. Men jeg synes likevel det er verdt det. Ikke fullt så stress i hverdagen og mer tid sammen med barna. Kommer vel til å jobbe redusert i max 4 år til, til minstemann begynner på skolen. Er sikker på at dette er et valg jeg ikke kommer til å angre på. Alternativet hadde vært å møte veggen. Anonymous poster hash: b47dc...468
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2014 #10 Skrevet 4. februar 2014 Jeg jobber 80 %. Har gjort det i et par år nå. Har tre barn på 2, 4 og 7. Det blir trangere økonomisk og vi har dessverre ikke råd til å betale inn ekstra pensjon. Men jeg synes likevel det er verdt det. Ikke fullt så stress i hverdagen og mer tid sammen med barna. Kommer vel til å jobbe redusert i max 4 år til, til minstemann begynner på skolen. Er sikker på at dette er et valg jeg ikke kommer til å angre på. Alternativet hadde vært å møte veggen. Anonymous poster hash: b47dc...468 Litt usikker på om jeg kan spare ekstra til pensjon ennå. Men gjør det om det skulle bli rom til det. Tror nok det samme som deg, at jeg kommer sikkert ikke til å angre at jeg jobber redusert for helsa og barnas skyld. Takk for at du delte erfaring 😊 Anonymous poster hash: 1fe78...d30
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2014 #11 Skrevet 4. februar 2014 Når du blir pensjonist får du penger fra staten og litt penger fra pensjonsordningen arbeidsplassen din oppretter for deg. Om du tjener under 4,5 G taper du ikke pensjonspoeng på å være hjemme med barn under 6 år. Omsorg for barn gir nemlig pensjonspoeng tilsvarende en jobb med 4,5 G i lønn. Så den utbetalingen du får fra nav når du blir pensjonist blir ikke lavere om du er hjemme uten lønn eller jobber redusert noen år. Men du taper jo litt på det arbeidsplassen din tjener opp til deg og det er jo forskjellig fra arbeidsplass til arbeidsplass hvor mye de sparer til sine medarbeidere. Har du en arbeidsplass hvor de bare har minstekravet av pensjonsavtaler taper du ikke mange kronene på å jobbe redusert en periode altså. Anonymous poster hash: ac86e...053
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2014 #12 Skrevet 4. februar 2014 Mindre pensjonspoeng Anonymous poster hash: 5bec9...057 Jeg kan jobbe inntil 3 år redusert, før det går utover pensjonssparingen. Anonymous poster hash: d0dd4...822
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå