Gå til innhold

Hjelp, 2 åringen min har blitt monster..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ut av det blå får han voldsomme raserianfall som kan vare i 1 1/2 time.

Da ligger han på gulvet og skriker alt han klarer og uansett hva vi prøver er det feil..  

Tips noen? Hva gjør dere når barnet får raserianfall?

Anonymous poster hash: 42986...fe3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barna mine får ikke slike anfall. Jeg har nemlig kontroll på oppdragelsen.

Anonymous poster hash: d7495...1cd

Skrevet

Du verden så perfekt du var da. Det har ikke slått deg at det er forskjell på barn?

HI: Jeg har ikke erfaring med dette selv (ennå), men mener å ha lest at det beste er å ignorere det til det går over?

Anonymous poster hash: 3feee...cdc

Skrevet

Selvfølgelig :P

Det kan være et uttrykk for frustrasjon, at den ikke klarer å fortelle hva den mener på grunn av manglende språk. Det er ikke unaturlig, men synes det var lenge at det skulle vare over en time om det står på som verst. Men ikke gi noe respons på det, da tror ungen at det er en grei måte å få oppmerksmohet på. Dem forstår utrolig mye når dem er så små. 

Sett deg ned og prat med en rolig stemme  og si "jeg forstår ikke hva du mener når du gråter, men du kan komme til meg når du er ferdig". Også forlater du, og ikke gi noe oppmerksomhet. Ser barnet på deg, lat som at du ikke er der. Men når det er ferdig å gråte å har oppsøkt deg, så ta vennlig imot det og gi den kjærligheten og trøsten den trenger, og forklar at det ikke er greit å holde på slik. 

Så kan dere sammarbeide med å finne ut hva som er galt :)

Det er tungt når det står på, men det har funket greit her. Og IKKE gi deg, vis hvem som bestemmer. En feil mange gjør er å behandle dem som babyer fordi dem er så små, men man undervurderer barn ofte, for dem er sinnsykt glupe og smarte, og lærer ekstremt fort!

Anonymous poster hash: a459f...427

Skrevet

Min yngste hadde også slike raserianfall. 

Det hjalp veldig å bare holde rundt gutten. Da ga jeg han en god klem og holdt lenge, sikkert i flere minutter. Han roet seg alltid til slutt, men det tok ofte 5 minutter.

Skrevet

Når 2 åringen vår begynner å hyle og legger seg ned bare overser vi han. Da gir han seg etter en stund og kommer for å få kos. Han gir seg fortere og det sjeldent han får anfall nå. Han har ikke like voldsomme anfall som du beskriver, men ignorering tror jeg er verdt å prøve.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...