Anonym bruker Skrevet 3. februar 2014 #1 Skrevet 3. februar 2014 Har hørt at det finnes kun på mondial-vognen, men er det feil eller stemmer det?Er jo litt upraktisk om de ikke skal ha bærereimer på bagdelen, eller?Vurderer å kjøpe denne vognen, og liker dette designet mye bedre enn mondial-greia. Og i samme slengen kan jeg spørre hvilket understell dere har, og om dere er førnøyde? Anonymous poster hash: 1eac6...84f
Fjellfrøstjerne Skrevet 3. februar 2014 #2 Skrevet 3. februar 2014 Har en Edge duo, kjøpt 2011, med bærereimer på bagen som du kan skjule når du har bagen på vognen :-)
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2014 #3 Skrevet 3. februar 2014 Velg en annen vogn. Du kommer til å angre på at du kjøpte det dråget av en vogn. Jeg kjenner ingen som har beholdt den mer enn seks måneder. Da er de lei og bytter den til noe lettere. Anonymous poster hash: 81d29...cc6
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2014 #4 Skrevet 3. februar 2014 Velg en annen vogn. Du kommer til å angre på at du kjøpte det dråget av en vogn. Jeg kjenner ingen som har beholdt den mer enn seks måneder. Da er de lei og bytter den til noe lettere. Anonymous poster hash: 81d29...cc6 Er den så ille? :/ Har bare hørt positive ting, men kanskje jeg ikke har undersøkt godt nok? Eller har hørt at den tar stor plass ol, men vi bor på landet og går mye mer enn vi kjører. Har ikke behov for noe byvogn Anonymous poster hash: 1eac6...84f
stratosku Skrevet 3. februar 2014 #5 Skrevet 3. februar 2014 Vi har også bærereimer på vår emmaljunga edge
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2014 #6 Skrevet 3. februar 2014 Velg en annen vogn. Du kommer til å angre på at du kjøpte det dråget av en vogn. Jeg kjenner ingen som har beholdt den mer enn seks måneder. Da er de lei og bytter den til noe lettere. Anonymous poster hash: 81d29...cc6 Er den så ille? :/Har bare hørt positive ting, men kanskje jeg ikke har undersøkt godt nok? Eller har hørt at den tar stor plass ol, men vi bor på landet og går mye mer enn vi kjører. Har ikke behov for noe byvogn Anonymous poster hash: 1eac6...84f Den er super som bagvogn til nyfødte på 3 kilo, men få på sportsdel, 10 kg baby, handleposer og tung snø. Du kommer til å banne høyt! Du kan droppe snøen og, den er tung uansett. Anonymous poster hash: 81d29...cc6
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2014 #7 Skrevet 3. februar 2014 Er bærereimer ja, men de er korte så vi har aldri brukt de, holder i bøylene på siden i stedet, helt suverent. Vi er superfornøyd med den vogna, stor ja, men gud så støsig og praktisk! Byttet til sportsdelen i helga, mini ble nettopp 6 mnd og er 72 lang. Kunne sikkert brukt bagen litt til, men han vil se mer så da byttet vi heller. De andre i barselgruppa måtte bytte til sportsdelen mye tidligere pga kort liggelengde i bagen på småvognene. Mannen min er i tillegg av det høye slaget, så han kunne ikke gå med de andre vognene uten å sparke til understellet. Er 172 cm selv, og får vondt i ryggen av å tenke på hvor lave mange av småvognene er. Vi har nettopp kjøpt en billig trehjuling til jogging, for det funker edge'n dårlig til. Men alt annet - elsker den. Så glad vi kjøpte den altså. Vi har ikke sportsunderstellet, men classic. Så mye finere med den solide stålkurven, og ikke de slitte stoffkurvene jeg ser mye av. Har aldri punktert heller. Kommer helt klart til å bruke denne med nestemann også (om vi får). Ikke vits i å bytte den i noe annet nei. De i barselgruppa med city cross er ikke like fornøyde som jeg er med edge forresten :-) Anonymous poster hash: 4e7cc...b04
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2014 #8 Skrevet 3. februar 2014 Velg en annen vogn. Du kommer til å angre på at du kjøpte det dråget av en vogn. Jeg kjenner ingen som har beholdt den mer enn seks måneder. Da er de lei og bytter den til noe lettere.Anonymous poster hash: 81d29...cc6 Er den så ille? :/Har bare hørt positive ting, men kanskje jeg ikke har undersøkt godt nok? Eller har hørt at den tar stor plass ol, men vi bor på landet og går mye mer enn vi kjører. Har ikke behov for noe byvogn Anonymous poster hash: 1eac6...84f Den er super som bagvogn til nyfødte på 3 kilo, men få på sportsdel, 10 kg baby, handleposer og tung snø. Du kommer til å banne høyt! Du kan droppe snøen og, den er tung uansett. Anonymous poster hash: 81d29...cc6 Ikke enig i dette altså. Den ruller jo så lett, og skal du opp en bakke er det gratis trim. Helt suveren! Anonymous poster hash: 4e7cc...b04
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2014 #9 Skrevet 3. februar 2014 Jeg har bærereimer på min kjøpt i 2006. Jeg har brukt vogna i mange år. Til flere barn. Men har også en lettere brio vogn. Anonymous poster hash: 365d8...35b
stratosku Skrevet 3. februar 2014 #10 Skrevet 3. februar 2014 Jeg synes også at dette er en super vogn, og ikke enig i det #6 skriver. Vi har sportsunderstellet, da mannen er ganske høy og sparker til de andre understellene som ei over her skriver. Har aldri vært misfornøyd med vognen, og elsket den ifra dag en. Eldste er nå 3,5 og passer den enda, men nå er den alt for tung å trille med henne i- særlig om hun skal ligge. Da klarer jeg nesten ikke å svinge den uten å nesten hoppe på håndtaket for å få til å vippe den. Ellers har jeg absolutt ingenting å klage på, bortsett fra kruven. Skulle gjerne ønske at det var stålkurv, da jeg ikke kan kaste flere kilo med matvarer ol under i den tøykurven som er. Da tar det i bakken, og kurven blir ødelagt. Vi har ikke fraktet vognen mye i bil, men den tar stor plass og er litt tung og løfte inn og ut om man skal gjøre det mange gang for dag- hver dag. Men vi har tatt denne vogna med på ferie fremfor noen andre, da vi har vært veldig fornøyd med den Vekten spiller egentlig ikke så stor rolle så lenge den er god og trille og barnet har det bra. Ihvertfall for vår del.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2014 #11 Skrevet 3. februar 2014 Bruket bærereimene ofte og er veldig fornøyd med vognen:) bruker den nå på andre barnet. Stor og tung ja men perfekt for oss som bor på landet men ubrøyta veier. Har til og med hatt den med på fjellet! og det går an å jogge med den- blir bare litt ekstra vekt å drasse på siden jeg er 157 cm og samboer 189 cm passet teleskophåndtakenene oss bra. Anonymous poster hash: c535c...c8e
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2014 #12 Skrevet 3. februar 2014 Bruket bærereimene ofte og er veldig fornøyd med vognen:) bruker den nå på andre barnet. Stor og tung ja men perfekt for oss som bor på landet men ubrøyta veier. Har til og med hatt den med på fjellet! og det går an å jogge med den- blir bare litt ekstra vekt å drasse på siden jeg er 157 cm og samboer 189 cm passet teleskophåndtakenene oss bra. Anonymous poster hash: c535c...c8e Har dere sportsunderstellet? Er det jeg vurderer å kjøpe da jeg ikke liker de andre understellene noe særlig. Men fikk høre at jeg var for lav (er 166 cm) og at det derfor kom til å bli vanskelig for meg å trille den. Men tenker også litt at alle har sine krav for en vogn, og dette er den vogna som jeg tror passer oss best Hvertfalli første omgang. Hi Anonymous poster hash: 1eac6...84f
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2014 #13 Skrevet 3. februar 2014 Har sportunderstell 2007modell. Svært god og holdbar vogn, som bagvogn!! Som sportsvogn er den ok, men unødig tung og litt dårlig tyngdepunkt. Hadde kjøpt den som bagvogn igjenn, men har investert i annen vogn da vi gikk over på sportsdelen. Jeg endte opp med å bruke Edge sportsdelen til lange trilleturer på landeveien, skog, grus osv, men hadde bugaboo til kortere turer, asfalt, by, ferier, shopping ol. (Der blir Edge grusom å drage på) Anonymous poster hash: 83432...c5c
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2014 #14 Skrevet 3. februar 2014 Velg en annen vogn. Du kommer til å angre på at du kjøpte det dråget av en vogn. Jeg kjenner ingen som har beholdt den mer enn seks måneder. Da er de lei og bytter den til noe lettere. Anonymous poster hash: 81d29...cc6 Uenig. Brukte den sist til ungen var nesten tre og kjøper ny edge duo nå. Kjenner mange som sverger til denne og bruker den i mange år. Det er en bestselger. At du ikke liker den betyr ikke at "alle andre" heller ikke gjør det. Anonymous poster hash: b8204...c7e
Appelsinpiken Skrevet 3. februar 2014 #15 Skrevet 3. februar 2014 Vi skal bruke Edge nå til nr 2. Veldig fornøyd. Vi valge classic understellet pga av at vi ville ha stålkurv under, og ikke stoffkurv.
Fjellfrøstjerne Skrevet 4. februar 2014 #16 Skrevet 4. februar 2014 Jeg er veldig fornøyd medvår, har classic understell. Der er det stålkurv. Superfornøyd med vogna. Har en bugaboo bee som brukes til ferietur og kjøpesenter :-) Bor landlig til og kjørt mye på grusveier, funker bra
Jente-86_gravid=) Skrevet 4. februar 2014 #17 Skrevet 4. februar 2014 Vi har sportsunderstellet og er super fornøyd, vogna blir nå tatt i bruk til nr.3 her i huset Vi har ei "byvogn/sentervogn" i tillegg, men til tur bruk er denne sinnsykt god. Så lenge vi bruker bag delen drar vi med oss denne overalt uansett At vogna er tung kommer en ikke unna, men er jo ikke slik at en overhode ikke får den inn i bilen.
2013 Skrevet 4. februar 2014 #18 Skrevet 4. februar 2014 Ville gått for classic understell da det er lettest. Kjempefornøyd med mondialen vi kjøpte i 2012 og angret da vi solgte den i høst. Har bestilt samme i annen farge til nestemann som kommer i disse dager:D
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2014 #19 Skrevet 4. februar 2014 Jeg har hatt emmajunga m´på alle mine tre og er VELDIG fornøyd. perfekt på snø og slaps, i byen og skogen. Ja den er stor, men det er fordelen. Den er stabil og kjempe god plass unner til mat som ingen andre vogner har. Anonymous poster hash: a4db0...0ed
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2014 #20 Skrevet 4. februar 2014 Er super fornøyd med min Edge Duo, går 2-3 timers tur hver dag både i skog og på asfalt. Jeg har Duo S understell tror jeg, er hvertfall det med svingbare hjul. Den vender rett rundt uten problem og er kjempebehagelig å trille. Anonymous poster hash: 1f8a5...610
Blafrende Hengejur♥♂08♂13? Skrevet 4. februar 2014 #21 Skrevet 4. februar 2014 Har Edge med aluminium understell og de hjulene som har hvit stripe. Er superfornøyd! 😃 Kommer meg frem overalt, bagen er romslig og har god plass til voksi classic og skinnfell 😊 På senteret er den litt tung mellom hyller selvsagt, men jeg henger ikke så mye på senteret at det var det viktigste i vognsammenhengen... Den er stor, men lett å klappe sammen og får fint plass i bagasjen uten at vi tar bagen av understellet. Har Citroën stasjonsvogn. Reimene kan fint brukes til å bære bagen, gjorde det ofte når mini sov kun i bagen, bærte med oss bagen opp til soverommet og satt den i senga, genialt 😄 Hadde en teutonia s3 til eldste, og den var super på tørt føre og i butikken, men elendig på vinterføre og bagen ble liten etter 3-4 mndr, og eldste var ikke lang! Så glad for at jeg gikk for en stor vogn nå 😊 gleder meg til sommeren og jeg kan sette opp bagryggen og la mini kose seg og se verden men også kunne legge seg ned i den lune lille hula si 😄
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2014 #22 Skrevet 4. februar 2014 Velg en annen vogn. Du kommer til å angre på at du kjøpte det dråget av en vogn. Jeg kjenner ingen som har beholdt den mer enn seks måneder. Da er de lei og bytter den til noe lettere. Anonymous poster hash: 81d29...cc6 Er den så ille? :/Har bare hørt positive ting, men kanskje jeg ikke har undersøkt godt nok? Eller har hørt at den tar stor plass ol, men vi bor på landet og går mye mer enn vi kjører. Har ikke behov for noe byvogn Anonymous poster hash: 1eac6...84f Emmaljunga = Best i test 2013👍😄 Anonymous poster hash: 9a425...209
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2014 #23 Skrevet 8. februar 2014 Som bagvogn er den knall god, bortsett fra at man omtrent får senebetennlese i håndledd og skuldre av å svinge den og manuvrere den. Svingbare fremhjul er et must, de som sier noe annet har ikke peiling på hva de snakker om! Ting du kommer til å irritere deg over etterhvert er at selene i sportsdelen er montert veldig høyt opp slik at de passer ikke barnet skikkelig før det er over ett år, det kjipe er at da er nesten sittedelen for kort å sove i, den er jo kun 90cm lang. Reguleringen av seteryggen er også svært knotete, dette vet jeg fordi jeg har prøvd så mange andre vogner at jeg vet at det finnes utrolig mange kjekkere løsninger på dette, emmaljunga er gammeldagse på det området. Senebetennelsen i skuldrene blir heller ikke bedre når vognen etterhvert veier nærmere 30kg når den er lastet med et barn og for eksempel noen handleposer, grøss! Du kommer til å lengte etter en lettere og mindre vogn med romsligere sittedel, de i denne tråden som påstår noe annet mangler bare erfaringen og vil ikke innrømme at vognen de ga oppimot en halv mnd lønn for ikke innfrir forventningene, sann mine ord. Gjør deg selv derfor en tjeneste, prøv Brio Go Next før du kjøper deg vogn, jeg skal love deg at du kommer til å føle hvor mye bedre den er. Anonymous poster hash: d27dd...01a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå