Anonym bruker Skrevet 3. februar 2014 #1 Skrevet 3. februar 2014 Må de også holde seg borte basert på 48 timers regelen ved spysyken feks? Hva tenker dere? Anonymous poster hash: 101de...dd3
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2014 #2 Skrevet 3. februar 2014 Det er ofte en nødvendighet og i motsettning til ungene er det sjelden de krabber rundt på gulvet og slikker på lekene mellom hver gang de spyr. Anonymous poster hash: 8376a...5f4
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2014 #3 Skrevet 3. februar 2014 Jeg tenker at de bør holde seg unna, men det er jo helt umulig, så da må de heller ta å ha god håndhygiene og håpe på det beste. I hverstefall kan man jo ringe på forhånd og be personalet kle ungene og sende de ut om de har tid.. Anonymous poster hash: 4e449...143
Gjest 5 andre Skrevet 3. februar 2014 #4 Skrevet 3. februar 2014 De er ikke så oppå de andre barna og de ansatte, og tar sikkert forholdsregler slik at de unngår smitte så langt det lar seg gjøre. Det er stor forskjell på fort inn og ut, og tilbringe hele dagen der i nærkontakt.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2014 #5 Skrevet 3. februar 2014 Nei, det synes jeg ikke, bare man passer på håndhygiene og slikt, og gjerne ikke tilbringer mer tid inne i barnehagen enn nødvendig. Hvis en av oss er eller nettopp har vært syk, så prøver vi å ordne det sånn at den som er frisk leverer og henter, men det er jo ikke alltid det er praktisk mulig, og noen ganger har begge vært syke samtidig. Anonymous poster hash: 19d98...86a
*Lykkelig 1984* Skrevet 3. februar 2014 #6 Skrevet 3. februar 2014 Barnet har hatt det, nå er det mor og far sin tur:/ Samtidig selvfølgelig! Hi
Mamma4livet Skrevet 3. februar 2014 #7 Skrevet 3. februar 2014 Jeg tenker at man sender den som ikke er syk. Noro og andre omgangssykevirus sprer seg som ild i tørt gress. Eventuelt får en bestemor hente. Mest sannsynlig er barnet allerede smittet, så da ville jeg nok ikke sendt det i barnehagen uansett. Holder du barna dine hjemme før de har symptomer på sykdom? Det blir mange sykedager da og du vet jo ikke om barnet er smittet.
❤lille stjerne❤ Skrevet 3. februar 2014 #8 Skrevet 3. februar 2014 Voksne holder seg vel unna så sant de kan, men det hender en syk foreldre må hente barnet sitt og da regner jeg med at det er raskt innom, henter barnet og ut igjen slik at faren for å smitte andre er så liten som mulig.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2014 #9 Skrevet 3. februar 2014 Jeg tenker at man sender den som ikke er syk. Noro og andre omgangssykevirus sprer seg som ild i tørt gress. Eventuelt får en bestemor hente. Mest sannsynlig er barnet allerede smittet, så da ville jeg nok ikke sendt det i barnehagen uansett. Jobber du ikke? Vi andre vanlige arbeidere med to barn har bare 10 dager hver. Så er ikke barnet sykt så går det i bhgen. Anonymous poster hash: c1a42...7c7
*Lykkelig 1984* Skrevet 3. februar 2014 #10 Skrevet 3. februar 2014 Enig, er ikke barnet syk er det bhg!
Fru vims Skrevet 3. februar 2014 #11 Skrevet 3. februar 2014 Her har vi ringt på forhånd og spurt om de ikke kunne gjøre barnet klart, og så hentet barnet i døra. Ikke gått inn på avdelingen. Fungerer greit det. Sender barnet i barnehagen om barnet er friskt. Bedre for både barnet og de som er syke.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2014 #12 Skrevet 3. februar 2014 Ved omgangssyke og under 48 timer får vi ikke komme inn i bhg. Da må vi vente i døra, mens de kler på barnet. Funker helt greit. Det er itrolig lite sykdom i vår bhg, og tror noe av grunnen er fordi de er såpass strenge. Anonymous poster hash: ffaad...c8f
*Lykkelig 1984* Skrevet 3. februar 2014 #13 Skrevet 3. februar 2014 Ok, takk for svar dere! Da får jeg ringe å høre på forhånd da kansje, høre hvordan vi skal gjøre det. Er ny i dette gamet her skjønner dere:)
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2014 #14 Skrevet 3. februar 2014 Jeg skal gjøre det nå snart. Er hjemme med diaré og oppkast. Leverte tre barn i bhg i dag morges og skal snart hente dem. Pappan er på jobbreise og besteforeldre på ferie. Shoot me! Anonymous poster hash: c695d...52d
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2014 #15 Skrevet 3. februar 2014 Jeg tenker at man sender den som ikke er syk. Noro og andre omgangssykevirus sprer seg som ild i tørt gress. Eventuelt får en bestemor hente. Mest sannsynlig er barnet allerede smittet, så da ville jeg nok ikke sendt det i barnehagen uansett. Så hva skal jeg som alenemor uten annen hjelp som besteforeldre, tanter, osv i næreten gjøre da? Sende ungen frem og tilbake i taxi og be sjåføren gå inn og hente ungen? Uten hjelp så er de timene ungen (som selvfølgelig er frisk) er i barnehagen alt verdt. Anonymous poster hash: 498ab...d39
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2014 #16 Skrevet 3. februar 2014 Jeg er alenemamma uten familie i nærheten og da jeg hadde omgangssyken ringte jeg barnehagen. Spurte om en ansatt kunne komme ned for å hente barnet ved porten og levere igjen ved porten på ettermiddagen. Det var ikke noe problem:) Man finner alltid en løsning, selv om man er alene. Anonymous poster hash: 7ca63...7f5
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2014 #17 Skrevet 3. februar 2014 Jeg er alenemamma uten familie i nærheten og da jeg hadde omgangssyken ringte jeg barnehagen. Spurte om en ansatt kunne komme ned for å hente barnet ved porten og levere igjen ved porten på ettermiddagen. Det var ikke noe problem:) Man finner alltid en løsning, selv om man er alene. Anonymous poster hash: 7ca63...7f5 Hvis det svar til meg over, så er det slik jeg løste det den ene gangen jeg hadde omsgansyke. Ikke noe problem det. Jeg svarte mer til hun som mente at foreldre ikke kan hente, og at man evt må sende bestemor Anonymous poster hash: 498ab...d39
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2014 #18 Skrevet 3. februar 2014 Jeg tenker at man sender den som ikke er syk. Noro og andre omgangssykevirus sprer seg som ild i tørt gress. Eventuelt får en bestemor hente. Mest sannsynlig er barnet allerede smittet, så da ville jeg nok ikke sendt det i barnehagen uansett. Jobber du ikke? Vi andre vanlige arbeidere med to barn har bare 10 dager hver. Så er ikke barnet sykt så går det i bhgen. Anonymous poster hash: c1a42...7c7 Signerer. Samt de som er 100% alene uten familie og venner rundt. Da jeg var i denne situasjonen måtte jeg hente selv i barnehagen med sykdom, rett etter en abort og ellers i alle mulige tilstander. Mener du da at jeg skulle ha passet på to friske småtasser som er høyt og lavt med 40 i feber uten mulighet for avlastning? Her var det ingen ansatte som kjente meg godt nok til å kunne hente barna, og ingen var villige til det heller. Anonymous poster hash: fde43...04b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå