Gå til innhold

Noen med peiling på styrketrening?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jge trener jevnlig på studio - med ca 30 minutters oppvarming på ttredemølle, deretter vanligvis ca 25-30 minutters styrketrening.

Jge har en fast runde med apparater som tar mer eller mindre hele kroppen - det er et program jeg har "gjenskapt" etter at det ble laget til meg av en trener på et annet treningsstudio for moen år siden.

Jeg legger på så tunge vekter jeg klarer og ta vanligvis 10 X 3 repetisjoner, pluss minus (8-15 X 3).

Bør jeg bare fortsette med dette uke etter uke, måned etter måned, og bare gjøre det tyngre og tyngre? Eller kan det være en fordel nå å få en PT til å sette opp et nytt opplegg for meg, for eksempel frem til sommeren?

Eller at jeg selv velger noen loitt andre apparater, men med nesten samme muskelgrupper som nå?

Noen som vet?

Anonymous poster hash: 2b7ff...ac6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du ikke har så god peiling selv, så ville jeg snakket med en pt. greit med variering og. :) På noen sentere så lager de jo slike program gratis, så slipper man en hel pt-time. :)

Anonymous poster hash: e48aa...63d
Skrevet

Du har vel rett på en veiledningstime når du binder deg til et treningsstudio (de fleste har det tilbudet, til og med de ubemanna). 

Selv så trener jeg på studio 3 dager i uken, og 2 dager i uken går jeg på tur/gruppetime o.l. 

Jeg trener en dag hele kroppen med apparater, neste dag en tur, en dag fri, en dag balanse og overkropp med frivekter, en dag pilates, en dag kondisjon og bein. Så en dag fri igjen, før jeg begynner på an igjen. 

Jeg synes det er gørr kjedelig å trene kun apparater og føler jeg får mye mer ut av treningen ved å variere. Samtidig som det blir gøyere.

Anonymous poster hash: a1a11...c37
Skrevet

Du har vel rett på en veiledningstime når du binder deg til et treningsstudio (de fleste har det tilbudet, til og med de ubemanna). 

Selv så trener jeg på studio 3 dager i uken, og 2 dager i uken går jeg på tur/gruppetime o.l. 

Jeg trener en dag hele kroppen med apparater, neste dag en tur, en dag fri, en dag balanse og overkropp med frivekter, en dag pilates, en dag kondisjon og bein. Så en dag fri igjen, før jeg begynner på an igjen. 

Jeg synes det er gørr kjedelig å trene kun apparater og føler jeg får mye mer ut av treningen ved å variere. Samtidig som det blir gøyere.

Anonymous poster hash: a1a11...c37

Ja kanskje jeg kan be om en gratisk veiledningstime. jge har vært medlem ganske lenge, men man må kjøpe nytt medlemskap hvert halvår, så jeg kan sikketr få en gratis veiledning.

Jeg har 2 faste dager med vekttrening, og så prøver jeg å få tid til en tredje dag i helgen. Jeg vil bruke den tiden kun til styrketrening, for ellers går/jogger jeg hver dag, og innimellom svømmer jeg eller trener yoga. Syhns egebtlig den styrketreningen ikke er så kjedelig - jeg hører på musikk og føler det er deilig å bare koble helt ut alt annet :-)

Takk for svar!

HI

Skrevet

Jeg tror det er sunt å veksle program jevnlig. Jeg har to program som jeg veksler på hver annen gang. I tillegg får jeg satt opp nye programmer ca 3 ganger i året, så jeg bytter på. Det gjør treningen ikke så kjedelig.....

Anonymous poster hash: 53771...0ad
Skrevet

Jeg tror det er sunt å veksle program jevnlig. Jeg har to program som jeg veksler på hver annen gang. I tillegg får jeg satt opp nye programmer ca 3 ganger i året, så jeg bytter på. Det gjør treningen ikke så kjedelig.....

Anonymous poster hash: 53771...0ad

Høres fornuftig ut!

hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...