Gå til innhold

Au hva er dette for noe??!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Våknet igår med smerter i korsryggen, tenkte at det ville gå seg til utover dagen men det ble bare verre. Det er en så intens smerte når jeg skal reise meg eller bøye meg eller sette fra meg koppen på bordet når jeg sitter i soffaen. Klarer ikke å bøye frem overkroppen uten å føle en intens smerte! Føler meg nummen i begge bena, særlig det venstre men sitter mest på oversiden av lårene. Jeg har siden november gått ned 23 kg, vet ikke om det har en sammenheng? Det gjør utrolig vondt og blir ikke bedre :( har legetime neste uke men håper virkelig at det er borte til da! Paracet hjelper ikke! Noen som har opplevd noe lignende?

Anonymous poster hash: 5b0d1...08b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Isjias?

Anonymous poster hash: e5306...512
Skrevet

Kan du ha fått en prolaps, kanskje? Da bør du holde deg i ro nå akkurat mens det er akutt, og ta smertestillende(ibux heller enn paracet) så du ikke har så vondt. Det kan hjelpe med krykker om du har. Og så legebesøk.. Gratulerer med vekttapet!

Skrevet

Er du gravid? 
Hadde lignende smerter like før jeg fikk positiv test, klarte ikke gå pga det gjorde så vondt.

Anonymous poster hash: c3f70...d7d
Skrevet

Takk for svar. Er ikke gravid. Har tatt en gastric sleeve så får ikke lov å bruke ibux og paracet og varmeflaske funker ikke :( HI.

Skrevet

Ungå å sitte. Hold deg liggende eller stående/gående og få en lege til å se på det.

Er du heldig er det bare en kink i ryggen som går raskt over av seg selv, men det kan være andre ting også, isjas, prolaps eller en akutt betennelse for eksempel.

Anonymous poster hash: 6dd3a...50b
Skrevet

Takk for svar. Er ikke gravid. Har tatt en gastric sleeve så får ikke lov å bruke ibux og paracet og varmeflaske funker ikke :( HI.

Da bør du komme deg til lege raskt så du kan finne alternativ smertelindring. Legg deg ned i mellomtiden, hvis det skulle være en prolaps må det rett og slett gro, og da trenger det ro. Kan du evt prøve ibux gel som et alternativ om du ikke kan ha det via magen? Du kan også prøve å veksle mellom kulde og varme.

Anonymous poster hash: ebe0f...3ec

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen :) venter på at legen skal ringe meg opp igjen, så får jeg ta det derifra. Mister mer og mer følelse og styrke i venstre benet og må si at det skremmer meg litt..

Skrevet

Kiropraktor kan finne ut ganske mye med en undersøkelse og eventuelt behandle dersom det er noe de kan gjøre. De fleste tar inn akutte tilfeller. Så du kan jo ringe kiropraktor å høre?

Anonymous poster hash: a03cf...297

Skrevet

Ville kontaktet en manuellterapaut. Jeg var hos en som gjorde underverker på ryggen min da jeg hadde vondt. Merket stor forskjell med en gang.

Du må hvertfall gjøre noe. Det er absolutt ikke bra når du mister følelse og kraft i beina!!

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen :) venter på at legen skal ringe meg opp igjen, så får jeg ta det derifra. Mister mer og mer følelse og styrke i venstre benet og må si at det skremmer meg litt..

Har du fått svar fra legen?

Hvis du har markant kraftsvekkelse som i lammelse så bør det tas bilder av deg for å se om du har et prolaps som trykker for mye på nervene dine slik at det kan gi nerveskade (lammelser).

Hvis du skulle få problemer med å tisse eller med avføringen så må du kontakte legevakten umiddelbart.

Når det er sagt - bekkenlåsninger og låsninger i ryggen kan gi lignende symptomer, og følges gjerne med stram muskulatur som igjen kan klemme litt på nervene, dette kan være like ubehagelig smertemessig, men er ikke skadelig.

Hvis du ikke får svar fra legen og kraftsvikten er blitt enda verre så tar du kontakt med legevakten!

Anonymous poster hash: 4314a...4b7

Skrevet

Hvis det er prolaps med lammelser må du få fortgang i sakene! Det bør utredes for operasjon. Jeg er selv operert.

Anonymous poster hash: f983f...31e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...