Gå til innhold

Gutten min på 2 1/2 har blitt så klengete

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er så rart for han har aldri vært det før. Har merket det spesielt godt de siste ukene da vi har vært mye på besøk hos venner og familie. Den første tiden går helt fint, da er det fryd og gammen med søskenbarn ol. Så plutselig er det bare mamma, mamma.

Likt hjemme hos oss også. Han kan fint klenge og kose med pappaen men da er jeg oftest ikke der. Han blir tydelig furten og sur hvis jeg og mannen flørter og kysser litt foran ham. Da kan han begynne å gråte og si "min mamma, min kjæreste(!!) ol..."

Dette begynner å plage meg litt spesielt fordi jeg nettopp har funnet ut at jeg er gravid igjen. Frykter for sjalusi.

Det siste året har jeg vært borte fra ham to ganger og en uke av gangen i forbindelse med jobb. Har vanskelig for å tro at det har noen sammenheng med denne klengingen for han er jo ingen baby og han reagerte helt fint da jeg dro, vinket og smilte. Han hadde nesten ikke tid til å snakke med meg i tlf da jeg ringte fordi leken var så gøy, og det er jo et positivt tegn.

Noen med lignende erfaringer som har noen tips å komme med? :) Han skal på lov til å være mammadalt, bevares, men må nok jekkes ned noen hakk :)

Anonymous poster hash: f2da5...6fc
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han kan nok ha opplevd noe som for han har vært skummelt og da trenger han ekstra kos og nærhet. 

Min erfaring er at dette går i perioder, også plutselig går det over. 

Skrevet

Mine barn har vært sånn i perioder. Ikke helt uvanlig. Gi ham kos og nærhet og ikke avvus han. Plutselig går det over igjen :-)

Anonymous poster hash: b93df...27c

Skrevet

Dette er normalt i denne alderen la barnet få kos og oppmerksomhet, det går over  :kyss2:

Anonymous poster hash: fb648...fe3
Skrevet

Helt normalt. Gutter blir plutselig veldig mammadalt og døtre blir pappadalter.

Jeg gir masse kos til sønnen min og forsikrer han om min evig og ubegrenset kjærlighet. Men når han sier at han er min kjæreste og jeg er prinsessen hans svarer jeg at det er pappa som er min kjæreste og at han blir nødt til å finne seg en egen kjæreste utenfor familien. ;)

Anonymous poster hash: 86c50...7b3

Skrevet

Er nok helt normalt :) Jeg ville bare kost meg og tatt imot all den kosen jeg fikk, vet aldri når det blir "teit" å kose mamma ;) Ellers har jeg ingen gode råd dessverre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...