Anonym bruker Skrevet 3. februar 2014 #1 Skrevet 3. februar 2014 Flere som har hatt MASSE ekstraslag på hjertet over så lang tid? Blir skikkelig sliten av dette her.. Har vært endel stress rundt nyttår, men det begynner jo å bli lenge siden! Noen med erfaring som kan berolige meg? Anonymous poster hash: d2932...c35
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2014 #2 Skrevet 3. februar 2014 De kommer forresten hvert andre til tiende slag gjennom hele døgnet.. hi Anonymous poster hash: d2932...c35
Turtelduen Skrevet 3. februar 2014 #3 Skrevet 3. februar 2014 Jeg hadde det i høst. Leste i ettertid at om det gjør deg svimmel og kvalm skal du ta kontakt med lege. Jeg ble helt satt ut, men hadde det mer som anfall flere ganger i døgnet. Måtte legge meg ned hver gang og verden snurret. Skal nevne for legen idag hvordan det var, har hatt det en gang siden. Så skal jeg se hva han sier.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2014 #4 Skrevet 3. februar 2014 Lykke til hos legen! Jeg skal også til legen snart. Regner med det er ufarlig siden formen er like fin, men greit å få det sjekket! Anonymous poster hash: d2932...c35
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2014 #5 Skrevet 3. februar 2014 Da har jeg vært hos legen. Ekg viste ufarlige ekstrasystoler. Hun mente dette kom av stress og for lite søvn, da jeg er mye alene med to små barn og bare har sovet et par timer i døgnet de siste ukene. Ble henvist til 24-timers ekg siden ekstraslagene er så hyppige. Fikk også tilbud om medisin for å regulere hjerterytmen, men da det ikke var nødvendig takket jeg nei. Føler meg litt beroliget, men glemte å spørre rundt det når jeg var der.. Så om det er flere med erfaringer så syng ut! Anonymous poster hash: d2932...c35
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2014 #6 Skrevet 3. februar 2014 Jeg har vært veldig plaget med ekstrasystoler i 4 år. De kommer sånn periodevis, jeg kan ha massevis av ekstraslag i 5-6 dager, og så roer det seg plutselig og blir borte en måned. Så kan jeg ha en periode med litt, så borte, så masse osv. Jeg merker de kommer spesielt hvis jeg stresser eller er engstelig for noe, jeg tåler heller ikke koffein (kaffe, cola, te) eller kunstig søtning, da kommer de. Jeg tar magnesium, det roer hjertet litt. Anonymous poster hash: 6aedc...31b
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2014 #7 Skrevet 3. februar 2014 Jeg har vært veldig plaget med ekstrasystoler i 4 år. De kommer sånn periodevis, jeg kan ha massevis av ekstraslag i 5-6 dager, og så roer det seg plutselig og blir borte en måned. Så kan jeg ha en periode med litt, så borte, så masse osv. Jeg merker de kommer spesielt hvis jeg stresser eller er engstelig for noe, jeg tåler heller ikke koffein (kaffe, cola, te) eller kunstig søtning, da kommer de. Jeg tar magnesium, det roer hjertet litt. Anonymous poster hash: 6aedc...31b Hvor ofte kommer ekstraslagene i de verste periodene dine? Og merker du noe forskjell på de i aktivitet kontra stillesitting? Mine blir nemlig verre når jeg går tur. Da kommer de på annethvert slag. Så nå tør jeg ikke gå tur.. Regner med at det sitter mellom øra, så får vel ta på joggeskoene og ut å gå! Anonymous poster hash: d2932...c35
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2014 #8 Skrevet 3. februar 2014 Dytter! Nysgjerrig.. Anonymous poster hash: d2932...c35
Helle30 Skrevet 3. februar 2014 #9 Skrevet 3. februar 2014 Jeg har hatt ekstraslag på hjertet i 8år.. har vært hos to hjertespesialister, pluss tatt maaaange ekg. Alle sier at hjertet mitt er normalt. men det er fryktelig stressende. Det som hjelper meg, er og være bevisst på pusten. Trekk pusten godt og rolig inn, og blås ut. Da roer hjertet seg litt. Men jeg merker mer til ekstraslagene når jeg er i ro
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2014 #10 Skrevet 3. februar 2014 Jeg har vært veldig plaget med ekstrasystoler i 4 år. De kommer sånn periodevis, jeg kan ha massevis av ekstraslag i 5-6 dager, og så roer det seg plutselig og blir borte en måned. Så kan jeg ha en periode med litt, så borte, så masse osv. Jeg merker de kommer spesielt hvis jeg stresser eller er engstelig for noe, jeg tåler heller ikke koffein (kaffe, cola, te) eller kunstig søtning, da kommer de. Jeg tar magnesium, det roer hjertet litt. Anonymous poster hash: 6aedc...31b Hvor ofte kommer ekstraslagene i de verste periodene dine? Og merker du noe forskjell på de i aktivitet kontra stillesitting? Mine blir nemlig verre når jeg går tur. Da kommer de på annethvert slag. Så nå tør jeg ikke gå tur.. Regner med at det sitter mellom øra, så får vel ta på joggeskoene og ut å gå! Anonymous poster hash: d2932...c35 I de verste periodene kan ca hvert tredje slag være ekstraslag, men noen ganger flere ganger på rad. Jeg merker det best når jeg sitter/ligger i ro faktisk. Kan f.eks gjøre husarbeid og få de av og til, men når jeg setter meg sofaen etterpå så kommer de heele tiden. Anonymous poster hash: 6aedc...31b
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2014 #11 Skrevet 3. februar 2014 Jeg plages også med dette, svært mange og hyppige ekstraslag, og er under utredning. Magnesiumtilskudd hjelper meg noe. Jeg lurer ellers på om det er andre som har merket at dette er noe som er ekstra ille når man går på ketogent kosthold? Jeg spiser sunt, ikke veldig mye fett, men styrer langt på vei unne karbohydrater, og synes tilstanden forverres når jeg er i ketose. Anonymous poster hash: ee71a...bec
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2014 #12 Skrevet 3. februar 2014 Jeg plages også med dette, svært mange og hyppige ekstraslag, og er under utredning. Magnesiumtilskudd hjelper meg noe. Jeg lurer ellers på om det er andre som har merket at dette er noe som er ekstra ille når man går på ketogent kosthold? Jeg spiser sunt, ikke veldig mye fett, men styrer langt på vei unne karbohydrater, og synes tilstanden forverres når jeg er i ketose. Anonymous poster hash: ee71a...bec Det ble faktisk verre da jeg kuttet drastisk ned på sukkeret.. Hmm.. Anonymous poster hash: d2932...c35
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2014 #13 Skrevet 3. februar 2014 Har dere forresten ekstraslag hver eneste dag eller går det i perioder? Har hatt ett og annet ekstraslag så lenge jeg kan huske, har alltid kommet mange når jeg har vært i en stressende situasjon. Men siden nyttår har det altså tatt helt av. Først et døgn med ekstraslag annethvert slag hele døgnet, så nesten tre forholdsvis rolige uker hvor det kun var mange ekstraslag en halvtimes tid om dagen og ett og annet ellers. Og nå altså veldig hyppige og konstante ekstraslag på tredje døgnet.. Anonymous poster hash: d2932...c35
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2014 #14 Skrevet 3. februar 2014 Jeg hadde masse ekstraslag i fjor en periode. Annethvert til hvert femte slag ca hele døgnet i flere mnd. Ble sjekket av kardiolog uten unormale funn utover ekstraslagenw. Hadde. Det i ca 4 mnd. Anonymous poster hash: 175d0...df3
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2014 #15 Skrevet 3. februar 2014 Jeg hadde masse ekstraslag i fjor en periode. Annethvert til hvert femte slag ca hele døgnet i flere mnd. Ble sjekket av kardiolog uten unormale funn utover ekstraslagenw. Hadde. Det i ca 4 mnd. Anonymous poster hash: 175d0...df3 [/qu ote] Oi, det var lenge! Forsvant det av seg selv eller ble du behandlet på en eller annen måte? Anonymous poster hash: d2932...c35
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2014 #16 Skrevet 3. februar 2014 Det er ikke farlig, det kan jeg skrive under på. Jeg har slitt med det daglig i de siste 7 årene.. utrolig slitsomt og jeg fikk angst av det. Er ekstra plagsomt for meg når jeg trener men er utredet hos kardiolog 3 ganger så må vel slå meg til ro med at jeg er frisk, begynner å venne meg til det, trolig kommer det av indre stress og anstrengt pust. Et godt tips jeg har fått for å unngå stress/ anstengt pust: Trekk pusten inn og pust rolig ut. Fortsett å puste ut til du har tømt lungene helt for luft. Vent så med å puste inn til du må. Anonymous poster hash: 5bc86...cf6
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2014 #17 Skrevet 3. februar 2014 Det er ikke farlig, det kan jeg skrive under på. Jeg har slitt med det daglig i de siste 7 årene.. utrolig slitsomt og jeg fikk angst av det. Er ekstra plagsomt for meg når jeg trener men er utredet hos kardiolog 3 ganger så må vel slå meg til ro med at jeg er frisk, begynner å venne meg til det, trolig kommer det av indre stress og anstrengt pust. Et godt tips jeg har fått for å unngå stress/ anstengt pust: Trekk pusten inn og pust rolig ut. Fortsett å puste ut til du har tømt lungene helt for luft. Vent så med å puste inn til du må. Anonymous poster hash: 5bc86...cf6 Stakkars deg, det høres fryktelig slitsomt ut! har du ikke fått tilbud om medisinering for å regulere hjerterytmen, eller vil du ikke ha det? Anonymous poster hash: d2932...c35
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2014 #18 Skrevet 5. februar 2014 Flere med erfaringer? Hadde en bra dag i går hvor jeg ikke merket så mye ekstraslag. Men i dag er det i gang igjen! Kjennes nesten ut som om jeg har fått en annen hjerterytme fordi de kommer så ofte. Istedet for du-dunk..du-dunk..du-dunk, så er det mer som dunk, dunk.....DUNK.....dunk, dunk....DUNK. Hvis dere skjønner. er jo blitt forsikret om at det ikke er farlig, men er nok en liten del av meg som fortsatt ikke er overbevist.. Anonymous poster hash: d2932...c35
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2014 #19 Skrevet 5. februar 2014 Hvordan merker man ekstraslag? Anonymous poster hash: ee9d2...6a2
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2014 #20 Skrevet 5. februar 2014 Hvordan merker man ekstraslag? Anonymous poster hash: ee9d2...6a2 Det kjennes ut som om hjertet stopper eller tar en lang pause, for så å slå hardt neste gang. Alle har det, men ikke alle kjenner dem eller legger merke til dem. Anonymous poster hash: d2932...c35
++juni2011++fødeklar!!! Skrevet 6. februar 2014 #21 Skrevet 6. februar 2014 Jeg har også hatt endel ekstraslag på hjertet. I de periodene hvor de kom ofte og varte en stund, var det mye stress i hverdagen. Nå stresser jeg igjen, så nå er de tilbake. Veldig ubehagelig, men det pleier å gå seg til bare man ikke blir gående å kjenne etter.
Dupri86 Skrevet 23. mars 2017 #22 Skrevet 23. mars 2017 Hallo folkens ..... hvordan går det med dere i dag nå som det er noen år siden ? Jeg midt oppe i det nå
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2017 #23 Skrevet 23. mars 2017 53 minutter siden, Dupri86 skrev: Hallo folkens ..... hvordan går det med dere i dag nå som det er noen år siden ? Jeg midt oppe i det nå Jeg slet med det siden 2014. Det er mye bedre idag. Vedvarte i 2 år, mer eller mindre... Det som hjalp var å gå ned i vekt, og slutte med sjokolade+cola. Anonymkode: f7bdb...67b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå