Anonym bruker Skrevet 3. februar 2014 #1 Skrevet 3. februar 2014 Har termin 1. Mai og onkelbarnet til mannen har konfirmasjon 3. Mai. Og bir 50 mil borte fra oss. Vi/ han er innvitert og alle tar det som en selvfølge at han kommer. Jeg er usikker på om jeg " orker" / kan reise med eventuelt nyfødt så langt 8 timer med bil eller 1 time med fly. Om barnet kommer før termin. Har også 2 større barn. Jeg sier nannen kan reise, men han er ikke så lyssten på å reise fra oss... Hvordan løse dette? Hadde dere blitt fornermet om vi ikke kom? Anonymous poster hash: 290bc...d21
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2014 #2 Skrevet 3. februar 2014 Skjønner ikke hvordan folk kan forvente alt mulig. Jeg hadde ikke reist! Muligens ikke om det hadde vært en måned før eller etter heller. Familietid og tid til å roe ned både før og etter fødsel er viktig. Er selv høygravid og vet at jeg ikke hadde hatt mye å gjort på sosialt lag som konfirmasjon der man må sitte lenge. Hadde heller aldri orket å reist langt i forbindelse med det. Hadde regnet med forståelse fra familien rundt det. Sosiale lag blir det alltids flere av (konfirmanten kan besøkes til sommeren også, når ting har roet seg), tid rundt fødsel og fødsel er det ikke så mange av. Anonymous poster hash: adcf4...acb
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2014 #3 Skrevet 3. februar 2014 Jeg forstår ikke hvorfor dere/han er forventet til konfirmasjonen i det hele tatt. Bli hjemme, alle sammen, med god samvittighet! Send et kort og en gave, så ordner det seg. Anonymous poster hash: 0964d...d2f
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2014 #4 Skrevet 3. februar 2014 Han er fadder til jenta og søsteren nevnte det som argument at: du er jo fadder så du burde komme.. Får jo litt dårlig samvittighet. Foreldrene hans forventer det også. Jeg hadde ikke tatt det ille opp om noen av de ikke kom. Håper det løser seg og at det ikke bare blir sure oppstøt.. Anonymous poster hash: 290bc...d21
jostine Skrevet 3. februar 2014 #5 Skrevet 3. februar 2014 Jeg hadde ikke dratt! Hadde det vært nærmere så. Ville bare sendt kort og gave
moota m storebror&lillebror Skrevet 3. februar 2014 #6 Skrevet 3. februar 2014 Jeg hadde takket nei og det hadde mannen min også. Hva om du ikke føder til termin, da har han gjerne lovet at han kommer og forventningene er enda høyere. Forventer de da at han dropper fødselen? Du og dere er rett og slett viktigere enn en dåp er min mening. De har jo enda mulighet til å utsette. Det kan ikke du. Du kan ikke bestemme hvilken dag du føder og om babyen er klar til å reise bare et par dager etterpå.
Himmel og hav Skrevet 3. februar 2014 #7 Skrevet 3. februar 2014 Nå i disse multimedia-dager, så hadde jeg fått mannen til å filme talen til konfirmanten, ev. lage en bildeserie som passer mens han leser inn talen som lydspor. Sendt hele greia avgårde sammen med gave og en forklaring som de aller, aller fleste mennesker vil forstå: Vi skulle gjerne vært der og delt denne store dagen med deg, men siden det er et nytt søskenbarn på vei, så må vi holde oss hjemme. Jeg hadde aldri forventet at slektninger i samme situasjon som dere skulle dukke opp på noe som helst, og det er ikke dere som er de sære i denne situasjonen!
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2014 #8 Skrevet 3. februar 2014 Jeg synes dere bør se an formen og ikke love hverken det ene eller det andre. Det kan hende dere vil ha en frisk unge på 3 uker og selv være i god form, og det kan hende dere står midt i fødsel på det tidspunktet. Om fødselen er overstått og alt er greit bør i hvertfall mannen kunne ta med seg de eldste barna å dra, men om du ikke har født enda tror jeg ikke jeg ville likt om mannen dro. Anonymous poster hash: 6f995...8b5
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2014 #9 Skrevet 3. februar 2014 Han er fadder til jenta og søsteren nevnte det som argument at: du er jo fadder så du burde komme.. Får jo litt dårlig samvittighet. Foreldrene hans forventer det også. Jeg hadde ikke tatt det ille opp om noen av de ikke kom. Håper det løser seg og at det ikke bare blir sure oppstøt.. Anonymous poster hash: 290bc...d21 Så de mener at det er viktigere å komme i fadderbarnets konfirmasjon og faktisk risikere å gå glipp av sitt eget barn bli født? Egoistisk tankegang. Syns dere bør bli hjemme alle sammen. Anonymous poster hash: 059c7...62a
klg,2 boys now:) Skrevet 3. februar 2014 #10 Skrevet 3. februar 2014 Dere alle sammen skal helt klart være hjemme. Merkelig egoistisk tanke av slekten spør du meg.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2014 #11 Skrevet 3. februar 2014 Mitt søskenbarn gifter seg 1 mnd før jeg har termin, og hun hadde full forståelse for at jeg måtte takke nei til å komme. Har også lang reisetid som deg. Mitt fadderbarn konfirmerer seg også 2 dager før jeg har termin, og var absolutt ikke noe som helst problem at jeg ikke møter opp til det heller. Familien din er spess... Anonymous poster hash: 6da75...cb0
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2014 #12 Skrevet 3. februar 2014 Hadde ikke vært aktuelt for meg å reise så langt uansett når ungen kommer. Så tett på fødsel, enten det er før eller etter, har man all mulig rett til å holde seg (og mannen) hjemme. Ingen har noen som helst rett til å forvente noe annet. Min fadder fødte en uke før min konfirmasjon, og jeg hadde ikke blitt fornærmet om hun ikke kom heller, selv om hun bodde 10 min unna. Anonymous poster hash: 622df...a9f
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2014 #13 Skrevet 3. februar 2014 Hadde ikke vært aktuelt for meg å reise så langt uansett når ungen kommer. Så tett på fødsel, enten det er før eller etter, har man all mulig rett til å holde seg (og mannen) hjemme. Ingen har noen som helst rett til å forvente noe annet. Min fadder fødte en uke før min konfirmasjon, og jeg hadde ikke blitt fornærmet om hun ikke kom heller, selv om hun bodde 10 min unna. Anonymous poster hash: 622df...a9f Og såpass langt klarte jeg faktisk å tenke helt av meg selv, selv om jeg var 14 år! Synes det er hårreisende at voksne mennesker som har fått barn selv ikke klarer det. Anonymous poster hash: 622df...a9f
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2014 #14 Skrevet 3. februar 2014 Heihei :-) Jeg hadde nok blitt hjemme. Ble invitert i konfirmasjon til tantebarnet mitt i mai for to år siden. Fikk baby heeelt i slutten av april, og takket nei. Vi bor i trøndelag, de bor i Bergen. Lagde en fin bildeserie av henne og oss på en minnepenn, sammen med en annen gave og sendte dette nedover. Alle hadde forståelse for dette. Anonymous poster hash: 4f523...227
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2014 #15 Skrevet 3. februar 2014 Takk takk)) ja når dere sier det sånn, så ser jeg jo det selv. Litt lettere å bli hjemme nå om det skulle bli aktuelt, når så mange andre mener det også. Jeg vil jo ikke fremstå som stygge ulven som holder mannen hjemme og borte fra hans familie, selv om han har sin egen nå..litt lettere samvittighet nå om vi blir hjemme. Takk Anonymous poster hash: 290bc...d21
Katta82 Skrevet 3. februar 2014 #16 Skrevet 3. februar 2014 Godt mannen din gir uttrykk for at han vil vere heime med deg. Vil ikkje tru at verken jordmor eller fastlege vil at du ska reise så langt nett rundt termin. Har høyrt om lignande kommentarar tidligare, og då handle da om at di ikkje ser lenger enn sin egen nesetipp. "Alle fadderane må jo vere til stede sånn at alle kjem på bilde". "Han sa ja til å bli fadder for 14år sidan, så han har egentlig lovt at han skal komme her først". Dette gjaldt ein som skulle til Spania for å gifte seg. Et bryllup som var planlagt lenge før konformasjonsdatoen var satt. Konfirmasjonen var i mai, og invitasjonen blei sendt ut i mars.. Det at nokon ikkje kan sjå forbi seg sjøl og sin situasjon er synd, men mest for dei sjølve. Alle andre vil forstå. Masse lykke til!
3 i april Skrevet 3. februar 2014 #17 Skrevet 3. februar 2014 He,he....Spesiell tankegang på familien din da gitt Så svigerinnen din mener at det er viktigere at broren hennes kommer i konfirmasjonen enn at han er med på fødselen til sitt eget barn ???? SERIØST ????? NEI, det er ikke normalt å mene eller forvente noe slikt, å mannen din bør gi klar beskjed om det allerede SNAREST om at han kommer til å prioritere fødselen til SITT barn. Det er like greit at de får denne beskjeden NÅ sånn at de kan bruke de neste månedene på å forstå å evt surmule ferdig på at mannen din ikke kommer i konfirmasjonen, men at han faktisk heller vil være med på fødselen til sitt eget barn.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2014 #18 Skrevet 3. februar 2014 Sikker på at de ikke bare har ment at det er hyggelig om dere han komme og at de jo håper det går? Det er jo ikke det samme som at de forventer det eller blir sure for at det ikke klaffer. Anonymous poster hash: 6f995...8b5
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2014 #19 Skrevet 3. februar 2014 Ja, det hørtes sånn ut da han sa at det var ikke sikker vi kom pga fødsel og alt der der... Da sa søsteren at du er jo fadder, så det burde du klare. Kanskje jeg som tolket det feil, men det hørtes ut som det var forventet st han kom.. Sikker på at de ikke bare har ment at det er hyggelig om dere han komme og at de jo håper det går? Det er jo ikke det samme som at de forventer det eller blir sure for at det ikke klaffer. Anonymous poster hash: 6f995...8b5 Anonymous poster hash: 290bc...d21
samlex Skrevet 3. februar 2014 #20 Skrevet 3. februar 2014 Helt naturlig at dere ikke kommer, mener jeg. Enhver som har født , skjønner det. (Burde skjønne?) Bli hjemme med god samvittighet. Dere kan uansett ikke bestemme dette nå. Mye kan skje ila en fødsel og dagene etter. Jeg fødte i slutten av april, men rakk likevel ikke konfirmasjon 11.mai! Komplikasjoner gjorde meg sengeliggende og min mann ville ikke reise fra. ( jeg ville ikke være alene heller).
DaTuMa Skrevet 3. februar 2014 #21 Skrevet 3. februar 2014 Bli hjemme alle sammen. Hvis du nettopp har født trenger du ro. Hvis du ikke har født må mannen være hjemme med deg tilfelle det starter. Vi droppet konfirmasjonen til nevøen min da jeg var gravid ifjor, ingen som syns det var rart. Vi sendte eldste barnet med bestemor så hun fikk være med
Englenemine Skrevet 3. februar 2014 #22 Skrevet 3. februar 2014 Dere skal selvfølgelig være hjemme alle sammen. Fødselen av barnet deres overgår enhver konfirmasjon/ dåp/ bryllup/ bursdag. Fatter ikke de kan mene og tro du / dere skal komme .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå