Anonym bruker Skrevet 3. februar 2014 #1 Skrevet 3. februar 2014 Min bror snøfter negativt når han synes jeg sier noe dumt. Har gjør narr av meg hele tiden. Har slenger med leppa. Han ler høyt av det jeg sier, og driter meg ofte ut. Vi er nesten aldri sammen på fritiden. Han er gift og har 1 barn. Dessverre så smitter det over på kona, hvordan han er mot meg. Jeg har aldri sagt ham i mot, fordi jeg merket det selv for en uke siden. Mannen min ba meg passe på neste gang vi var sammen, for å se hvordan han var. Og dessverre så satte han i gang. Min sambo og søskenbarn er de jeg vet som har merket hvordan han er mot meg. Hva skal jeg skal gjøre? Noen tips eller råd? Har lyst til å snakke med ham, men sambo mener jeg ikke skal gjøre det. Men gjør jeg ikke det, så fortsetter han bare... Kjedelig situasjon siden det er min bror Anonymous poster hash: 0f0c4...72d
samlex Skrevet 3. februar 2014 #2 Skrevet 3. februar 2014 Snakk med han du 😊 Fortell hvordan du opplever det og se hva som skjer. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2014 #3 Skrevet 3. februar 2014 Er kanskje bare en tone dere søsken i mellom. Familier er forskjellige, og det bør vel mannen og fetteren din akseptere. Anonymous poster hash: b0bc0...02f
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2014 #4 Skrevet 3. februar 2014 Er det bare mot deg, eller mot alle? Hvis det er hans personlighet å være en litt drittsekk (unnskyld at jeg er så ærlig, men han høres jo litt sånn ut), så er det jo ikke bare deg. Da kan du uansett ikke endre det. Men hvis det bare er mot deg, og ingen andre, så er det jo vits å prøve tenke jeg? Da kan dere jo få en bedre relasjon hvis han forandrer tonen sin? Jeg har småsøsken, og innrømmer at jeg kan ta meg friheter mot de som jeg ikke tar mot andre. Fordi jeg er glad i de, og derfor setter de mer på plass innimellom hvis de tabber seg ut. Jeg har litt en oppdragerolle. Forteller de at de trenger en dusj f.eks hvis jeg kjenner at de lukter stygt/tåfis. Eller sier at de burde være mer høflig, jeg tvinger de til å hjelpe folk jeg ser trenger hjelp innimellom. Siden de er sterke menn, og jeg ikke er sterk nok selv. Og jeg synes hjelpsomme menn som gir seter til eldre/gravide/barn eller hjelper med barnevogn er dritsexy. Og jeg vil at mine lillebrødre skal være en sånne menn. Jeg oppdrar de litt fordet om de er voksne. Og jeg vet at de er voksne. Men sånne ting. Ting jeg aldri ville være frekk nok til å si til noen andre, men siden jeg er glad i de, og de er så nære, så tar jeg meg friheter som jeg ikke ville gjøre mot andre. Men hvis de hadde fortalt meg at de ble lei seg av det, følte seg personlig kritisert, så ville jeg skjerpet meg. Og tenkt meg to ganger om før jeg sa ting jeg reagerer på. Vet ikke om broren din er sånn. Men hvis det er slik vil det jo hjelpe å si ifra at du blir såret. Jeg ville skjerpet meg masse hvis brødrene mine sa de blir såret ved å bli irretesatt av meg. Anonymous poster hash: 363bc...a6e
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2014 #5 Skrevet 3. februar 2014 Ikke involver han i livet ditt. Man kan desverre ikke velge familie, men man kan velge hvor mye kontakt man vil ha med de. Har det som fast regel at hvis noen ikke vil meg noe godt så kutter jeg de ut. Anonymous poster hash: c7fdc...a13
oslofrk Skrevet 3. februar 2014 #6 Skrevet 3. februar 2014 Snakk med ham! Spør hva han tenker om dette. Da gir du ham sjansen til å prøve å reflektere... Finn i forveien frem konkrete eksempler og skriv ned hva du vil si. Enten får han oppføre seg mer hyggelig, ellers ville jeg sagt at jeg ikke vil tilbringe mer tid med ham.. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå