Gå til innhold

2 åring som er våken timevis om natten!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en gutt som alltid har sovet hele natten bortsett fra når han har vært syk da.

Men nå er han plutselig våken i timevis hver natt!

Han legger seg fint 19.00 som vanlig å sover til ca 22 å da våkner han å skriker og skriker å ingenting nytter.

Etter kanskje en halvtime slutter han å skrike men får han fortsatt ikke til å sove.

Han er våken flere timer å snakker i vei,å når jeg ikke svarer så hyler han igjen.

Er det noen som har vært borti noen lignende?

Hvor lenge varte det?

Trenger søvn! :S

Anonymous poster hash: 00f7e...72b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan sover han på dagen da?

Anonymous poster hash: 8220f...aa8

Skrevet

Noen dager sover han på dagtid og noen dager ikke.

I dag har han ikke sovet på dagtid ifølge barnefaren som har hatt han mesteparten av dagen,å likevel har han vært våken siden ca 22 å er fortsatt våken nå.

Skrevet

Jeg skjønner godt hva du står opp imot. Her har jeg ei jente på 21 mnd som sovner fint om kvelden (ca kl 19) og sover til  ca 1-2, da begynner det, det er hyling og roping på mamma, jeg går inn gir henne litt vann, legger henne ned, sier god natt og går ut igjen. Men jenta holder på, svarer jeg ikke hyler ho og kommer jeg ikke inn så bare fortssetter ho i en evighet, jeg kan sitte ved siden av sengen hennes til ho har roet seg og går ut igjen, så kan det gå 20min så er det på an igjen. slik holder vi på i 3-4 timer hver eneste natt...

Har prøvd alle triks i boka og vet snart ikke hva jeg skal gjøre. Heldigvis jobber jeg ikke nå men har studier hjemmefra, men når nattesøvnen ikke er tilstedeverende før kl er 5 om morningen så er dagene helt ødelagte.

Så er det noen osm har noen tips så lytter jeg og gjerne..

Anonymous poster hash: a1f29...786
Skrevet

Vi har en på 21mnd som også våkner ila natta. Vi tar han i vår seng og da sover han godt til morningen. Hvis vi skulle hatt han i sin seng ville vi nok hatt samme kampen. Så samsoving er hva han trenger. Men jeg vet dette ikke passer for alle.

Skrevet

Det er fordi det ikke er rutine på dagsovingen. Når han så sovner på kvelden og våkner etter noen timer, tror kroppen hans at han bare skal sove lur, og våkner så for å være våken noen timer. Kutt ut eller behold formiddagslur sånn at det er det samme hver dag. Da vil set gå seg til ila kort tid.

Anonymous poster hash: 2d6d3...7cf

Skrevet

Jeg skjønner godt hva du står opp imot. Her har jeg ei jente på 21 mnd som sovner fint om kvelden (ca kl 19) og sover til  ca 1-2, da begynner det, det er hyling og roping på mamma, jeg går inn gir henne litt vann, legger henne ned, sier god natt og går ut igjen. Men jenta holder på, svarer jeg ikke hyler ho og kommer jeg ikke inn så bare fortssetter ho i en evighet, jeg kan sitte ved siden av sengen hennes til ho har roet seg og går ut igjen, så kan det gå 20min så er det på an igjen. slik holder vi på i 3-4 timer hver eneste natt...

Har prøvd alle triks i boka og vet snart ikke hva jeg skal gjøre. Heldigvis jobber jeg ikke nå men har studier hjemmefra, men når nattesøvnen ikke er tilstedeverende før kl er 5 om morningen så er dagene helt ødelagte.

Så er det noen osm har noen tips så lytter jeg og gjerne..

Anonymous poster hash: a1f29...786

Sånn er plutselig kveldene her også! :S

Jeg har til og med tatt han oppi min seng i håp om at han skal sovne men det hjelper ikke.

Da går han ut av sengen å finner ut at han skal leke i stuen.

Jeg bærer han selvsagt tilbake til sengen å da begynner ny hysterisk skrikerunde :S

Har spurt han om han har vondt noe sted å da svarer han nei.

Når han har vondt så pleier han alltid si ifra så er nok ikke noe sånt som plager han heller.

Skrevet

Vi har en på 21mnd som også våkner ila natta. Vi tar han i vår seng og da sover han godt til morningen. Hvis vi skulle hatt han i sin seng ville vi nok hatt samme kampen. Så samsoving er hva han trenger. Men jeg vet dette ikke passer for alle.

Han har ligget i min seng i en uke nå uten at det hjelper.

Skrevet

Det er fordi det ikke er rutine på dagsovingen. Når han så sovner på kvelden og våkner etter noen timer, tror kroppen hans at han bare skal sove lur, og våkner så for å være våken noen timer. Kutt ut eller behold formiddagslur sånn at det er det samme hver dag. Da vil set gå seg til ila kort tid.

Anonymous poster hash: 2d6d3...7cf

Altså både jeg og barnehagen prøver å legge han hver dag på dagtid ettersom han trenger det,men etter å ha prøvd å få han til å sove i en time uten hell så har vi gitt opp.

Andre dager sovner han fort på dagtid.

Men det du sier høres logisk ut for han er helt våken når han først våkner om natten.

Det virker som han tror det er på tide å stå opp,å da er det gjerne midt på natten.

Skrevet

Av med alle lys, og ingen prating. Kun bære/følge inn i seng igjen. Hyler han dauer han ikke av det, du kan gå inn å brette dyna over igjen, men ingen prating. 

Det fungerte for oss.

Anonymous poster hash: e8913...8c5
Skrevet

Vi har til tider dette problemet med vår datter på 21 mnd.

Hun MÅ legges mellom 20-20:30, alt annet er for tidlig, og da våkner hun rundt 22:00 og tror hun har hatt dupp :-p

Hun MÅ også vekkes senest 09:00 (jeg har fleksible arbeidstider).

Ooog.... Dagsluren er på maks 1 time.

Det tok oss veeeeldig lang tid å få noen rutiner på sovongen hehe, derfor er vi så "strenge".

PS! Hun våkner uansett (samme hva) mellom 01-03 om natta, og da får hun sove sammen med oss. Kampen om hel natt i egen seng ga vi opp.

Anonymous poster hash: 9d8de...287

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...