Gå til innhold

Dere med barnehagebarn. Er det mye sykdom blant de ansatte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden slutten av oktober har det vært minst 2 ansatte på avdelingen sykemeldt hele tiden. Det er selvfølgelig vikarer, men mitt barn på 2 1/2 år synes ikke det er kjekt når det stadig er fremmede der ved levering.
Vi har mistet veldig mye tøy også, sannsynligvis siden vikarer ikke har like god oversikt som de fast ansatte.
Forrige uke var 3 av de faste borte hele uka, neste uke er 2 av de faste100% sykemeldt + 1 50% sykemeldt.

Er det bare hos oss det er sånn? Skjønner jo folk blir utslitt når det bare er sykdom. Virker som det er blitt en ond sirkel.

Anonymous poster hash: ec4b3...dd5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er 1 som har vært sykmeldt siden barnehageåret startet, men har vært samme vikar der hele tiden, så det er jo ikke noe problem. Utenom det så er det ikke mye her nei.

Anonymous poster hash: c8a23...a6c
Skrevet

Jepp! I barnehagen til mine unger har de ansatte vært mye syke i år. Barna også. Til tider nesten tomme avdelinger. I fjor var hverken barna eller de voksne særlig syke. (Er akkurat de samme voksne som jobba der i fjor også).

Jeg jobber også i barnehage. I vinter har vi hatt mye sykdom på avdelingene, både voksne og barn. Jeg har knapt vært på jobb føler jeg. Forrige vinter hadde jeg ikke en eneste sykedag.

Lurer litt på om det har med været og gjøre. Har vært mye temperaturforskjeller!

Anonymous poster hash: 5ded8...176
Skrevet

Glemte å skrive at vi har funnet mye paracet i bleiene. Større unger forteller at de har fått paracet, kastet opp på vei til barnehagen osv. Ikke bra.... Men kan på sett og vis forstå foreldrene. Er sikkert ikke kjekt å måtte være hjemme fra jobb hver eneste uke pga sykdom. Men man får liksom ikke bukt med tingene når de sender sine syke små i barnehagen. Vi har ringt foreldre hver eneste dag i år tror jeg.

Skrevet

Nei, her er de voksne veldig lite syke. Stabilt voksenmiljø alle de 8 årene vi har hatt barn i den bhg.

Anonymous poster hash: 7a250...428

Anonymous poster hash: 7a250...428

Skrevet

Glemte å skrive at vi har funnet mye paracet i bleiene. Større unger forteller at de har fått paracet, kastet opp på vei til barnehagen osv. Ikke bra.... Men kan på sett og vis forstå foreldrene. Er sikkert ikke kjekt å måtte være hjemme fra jobb hver eneste uke pga sykdom. Men man får liksom ikke bukt med tingene når de sender sine syke små i barnehagen. Vi har ringt foreldre hver eneste dag i år tror jeg.

Det synes jeg er på grensen til omsorgssvikt. Og man burde vurdere å melde inn slike foreldre. Man sender IKKE syke barn i barnehagen!

Skrevet

I vår barnehage er det lite sykdom på storbarnsavdelingen og litt mer på småbarn. De er stadig i undertall på småbarnsavd. og jeg liker det ikke. En av de ansatte er veldig ofte borte. Har ikke sett henne på flere uker nå. Ellers er det relativt stabilt. Ikke noe jeg reagerer på, bortsett fra når de er en ansatt på åtte småbarn de to siste timene av vakta osv...

Anonymous poster hash: 60e79...b5d

Skrevet

Det synes jeg er på grensen til omsorgssvikt. Og man burde vurdere å melde inn slike foreldre. Man sender IKKE syke barn i barnehagen!

Vi melder ikke til barnevernet pga "bare" dette, men vi ringer hjem til foreldrene for å be dem hente dem :) Men kanskje enkelte av dem burde ta et oppgjør med sjefer og kolleger som skviser dem ut og baksnakker dem fordi de "aldri er på jobb pga syke barn". Ja, det er faktisk enkelte foreldre som med gråten i halsen henter barna sine pga dette.

Skrevet

Vi melder ikke til barnevernet pga "bare" dette, men vi ringer hjem til foreldrene for å be dem hente dem :) Men kanskje enkelte av dem burde ta et oppgjør med sjefer og kolleger som skviser dem ut og baksnakker dem fordi de "aldri er på jobb pga syke barn". Ja, det er faktisk enkelte foreldre som med gråten i halsen henter barna sine pga dette.

Jeg skjønner at dere ikke melder på "første pilla". Men hvis det gjentar seg flere ganger så er det uansvarlig synes jeg.

Foreldre som velger å gå på jobb prioriterer da arbeidsgiver foran barnet sitt, heeelt feil!!

Skrevet

Her er det stor forskjell fra avdeling til avdeling faktisk. Den avdelingen jeg har bare på nå har det omtrent aldri vært sykdom, men den forrige avdelingen var det stadig noen vekk.

Anonymous poster hash: 4f8d9...ea0
Skrevet

Nei, der er vikar ein sjeldan gong. Ikkje ofte i det heile tatt.

Skrevet

Vi besøkte flere barnehager før vi søkte om plass.
Styrer sa at barnehagen var veldig stabil, lite utskifting av personalet, lite sykdom. Og OM det var sykdom brukte de gjerne de samme vikarene.

Det er sant at det er flere av vikarene som kommer igjen, men det er stadig nye også. Og når ikke de fast ansatte engang vet hva vikarene heter så blir det jo litt håpløst da.

Skrevet

ikke sykdom på de 3 årene jeg har hatt barn i bhg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...