Gå til innhold

Barn og mobil.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Denne samtalen er alltid rundt om og jeg hører hva barna svarer ved spørsmål som "hva skal du bruke mobilen til da".

Svarene de gir er det de hører foreldrene sier.

Så klart et barn skal ha mobil, fordi da kan de ringe til foreldrene sine....eller er det fordi foreldrene ønsker at barna skal holde tritt i moteverden som preger samfunnet vårt?

"Hva trenger EGENTLIG en seks åring mobil til? Så han/hun kan ringe foreldrene? Er det eneste grunnen? Når jeg ser på facebookstatuser så er det foreldrene som legger bilder ut av barna sine med mobil i hånde....."se min lille diamant har fått ny iphone5..." "Det var kun det barnet vårt ønsket seg og hun/han er såååå glad i oss nå"....

På den andre siden ser man bare foreldre som vil at barnet skal siste mote eller snakker vi om late foreldre som ikke gidder å bruke beina?

Anonymous poster hash: 92a7e...e35

Anonymous poster hash: 92a7e...e35

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet egentlig ikke hvor du vil med dette. For vår del blir det snakk om en enkel mobil som "hustelefon" når barnet begynner på skolen. Allerede da hun var 5, ønsket hun å være litt alene hjemme. Det skal hun selvsagt få øve seg på (har prøvd litt allerede). MEN jeg vil da at hun skal ha muligheten til å kontakte oss.

Anonymous poster hash: 49fff...fe9
Skrevet

Jeg har tenkt på dette, og landet på at når mitt barn begynner på skolen skal hun få moblil. Ikke noe fancy, men en hun kan ringe til meg med (ved pappabesøk, eller overnattinger). Hva andre mener om det er egentlig ikke viktig - det er mitt valg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...