Anonym bruker Skrevet 2. februar 2014 #1 Skrevet 2. februar 2014 Hei! Jeg ser at noen tilbyr årsstudium i økonomi/regnskap. Jobbmuligheter etter en sånn utdanning? Lønn? Anonymous poster hash: 416a9...cf2
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2014 #2 Skrevet 2. februar 2014 Jeg jobber i privatfirma uten utdannelse. Regnskapsmedarbeider.. Jobber mest med fakturering. Årslønn på 415 000 Anonymous poster hash: cda83...a59
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2014 #3 Skrevet 2. februar 2014 Jeg har jobbet med økonomi og rapportering, men ikke mye regnskap selv om jeg også gjorde noe av dette, og en stilling som regnskapsmedarbeider ligger oppgavemessig på et lavere nivå enn det jeg jobbet med. Regnskap er gjerne noe rutinepreget og oppgavefordelingen hierarkisk til å begynne med, og mange har jobbet seg oppover uten å ha mye utdannelse opprinnelig. I dag kreves gjerne enten minimum ett års studier eller en del erfaring til en slik stilling. Andre stillinger innen økonomi har ofte klare krav om utdannelse fra starten av, men er også ofte da også preget av større variasjon i arbeidsdagen og flere utfordringer allerede fra starten av. Ble headhuntet og intervjuet da det var en stilling ledig tilknyttet fondsforvaltning, men gjorde ikke et godt intervju og var innerst inne usikker på om jeg overhodet ville ha den. Fikk en annen gang beskjed av et vikarbyrå som ringte meg da de fant CV'en min i databasen sin at utdannelse gjerne ikke ble lagt så vekt på til f.eks. regnskapsstillinger, men at de helst ville ha noen med flere års erfaring fra akkurat regnskap. Anonymous poster hash: 00a9b...929
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå