Gå til innhold

Overgangsstønad

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir alene med barnet nå, men tjener ganske greit. Har jeg rett til overgangsstønad? Hva er maks man kan tjene og likevel få det. Er det grunnlønn eller det du tjente i fjor de ser på? I fjor jobbet jeg nemlig mye overtid. Det vil jeg ikke ha anledning til når jeg blir alene. Har jeg rett på noe annet, utenom barnetrygd og bidrag?

Anonymous poster hash: 09099...89d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg blir alene med barnet nå, men tjener ganske greit. Har jeg rett til overgangsstønad? Hva er maks man kan tjene og likevel få det. Er det grunnlønn eller det du tjente i fjor de ser på? I fjor jobbet jeg nemlig mye overtid. Det vil jeg ikke ha anledning til når jeg blir alene. Har jeg rett på noe annet, utenom barnetrygd og bidrag? Anonymous poster hash: 09099...89d

Her kan du se hva du kan få i overgangsstønad utifrå inntekten din. Tjener du 469 000 brutto i året eller mer får du ikke overgangsstønad. De ser på dagens bruttoinntekt, jeg måtte levere lønnsslipp til NAV hver mnd siden jeg hadde variabel lønn. De ser ikke på hva du tjente i fjor.

Du har også rett på en ekstra barnetrygd, bidrag fra far, du kan også søke om stønad til barnetilsyn hos NAV, da kan du få opptil 64% av bhg/dagmamma/SFO dekket. Du kan også søke om bostøtte( dette kan alle gjøre, ikke bare alenemødre)

Anonymous poster hash: 8c9ee...2d4

Skrevet

Tjener du mer enn 450.000 i året får du ingenting (om jeg ikke husker helt feil). De ser på ligningen fra i fjor men også på de siste lønnslippene.

Lurt å ta en tlf til nav :-) de vet det jo best :-)

Skrevet

Jeg blir alene med barnet nå, men tjener ganske greit. Har jeg rett til overgangsstønad? Hva er maks man kan tjene og likevel få det. Er det grunnlønn eller det du tjente i fjor de ser på? I fjor jobbet jeg nemlig mye overtid. Det vil jeg ikke ha anledning til når jeg blir alene. Har jeg rett på noe annet, utenom barnetrygd og bidrag? Anonymous poster hash: 09099...89d

Her kan du se hva du kan få i overgangsstønad utifrå inntekten din. Tjener du 469 000 brutto i året eller mer får du ikke overgangsstønad. De ser på dagens bruttoinntekt, jeg måtte levere lønnsslipp til NAV hver mnd siden jeg hadde variabel lønn. De ser ikke på hva du tjente i fjor.

Du har også rett på en ekstra barnetrygd, bidrag fra far, du kan også søke om stønad til barnetilsyn hos NAV, da kan du få opptil 64% av bhg/dagmamma/SFO dekket. Du kan også søke om bostøtte( dette kan alle gjøre, ikke bare alenemødre)

Man får ikke dekket barnehage heller om man tjener over 450.000,-

Anonymous poster hash: 2adfc...604

Skrevet

Hvor får dere beløpet 450 000 fra?

Anonymous poster hash: ed129...b59

Skrevet

Man får ikke dekket barnehage heller om man tjener over 450.000,-

Grensen er 6x grunnbeløpet 85245,- = 511470,-

Anonymous poster hash: 386c6...425

Skrevet

Man får dekket 64 prosent av barnehageutgiftene hvis man tjener mindre enn 6 g, som utgjør ca 511 000 i året.

Skrevet

Hvor får dere beløpet 450 000 fra?

Nav har vel en grense for de fleste stønader på 5,5 G, og folk flest vet at det blir ca 450.000 kr, men det nøyaktige tallet er litt høyere...

Skrevet

Tjener du mer enn 450.000 i året får du ingenting (om jeg ikke husker helt feil). De ser på ligningen fra i fjor men også på de siste lønnslippene.

Lurt å ta en tlf til nav :-) de vet det jo best :-)

Tror du skal sjekke litt før du svarer. Det du sier er feil.

Anonymous poster hash: 386c6...425

Skrevet

Kan noen hjelpe meg å regne ut om jeg får det riktige beløpet jeg har krav på i OS?

Har 169200,- kr i aap. Får 8830,- kr i OS i mnd. Stemmer det beløpet? 

Håper noen snille damer her vil hjelpe:)

Anonymous poster hash: 5be34...854

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...