Anonym bruker Skrevet 2. februar 2014 #1 Skrevet 2. februar 2014 Er det noe jeg må huske, eller går slt automatisk? Da tenker jeg på skattefradrag, sykt barn dager og lignende. Er dette noe som man automatisk får, eller må det søkes om ? Får man fri med lønn om barnet må til legen feks? Kom med dine erfaringer til ei med null erfaring Anonymous poster hash: 3cd04...ba6
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2014 #2 Skrevet 2. februar 2014 Ingen? Anonymous poster hash: 3cd04...ba6
annesmil Skrevet 2. februar 2014 #3 Skrevet 2. februar 2014 Sykt barn dager o.l. går automatisk, skattefradraget også (tror jeg, vertfall sender min bh det inn, den er privat så da burde også offentlige det). Nei, man pleier ikke få fri med lønn for å følge barnet til lege (men du har krav på fri til å følge han, men da uten lønn), om det da ikke er mens du er hjemme pga sykt barn. Men, er det f.eks for å ta en allergitest må man vanligvis avspasere eller ta fri uten lønn. Noen arbeidsgivere gir fri med lønn, så du må bare høre med din.
Dama på bygda Skrevet 2. februar 2014 #4 Skrevet 2. februar 2014 Er det til spesialist meiner eg det er fri med lønn, ofte kalt velferdspermisjon.
Gjest ronja røverdatter Skrevet 2. februar 2014 #5 Skrevet 2. februar 2014 Velferdspermisjon betyr ikke at man får lønn, den kan likegodt være uten lønn. Hva den er og når den er hva kan variere fra arbeidsplass til arbeidsplass. Det er styrt etter avtaler mellom arbeidsgiver og ansatte i akkurat den bedriften eller etter tariffavtaler som er gjort mellom arbeidstaker og arbeidsgiverorganisasjoner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå