Gjest Helle_Høygir Skrevet 2. februar 2014 #1 Skrevet 2. februar 2014 Jeg leker litt med tanken på en kjærestetur. Vi har ikke dratt på noe slik tur før - har hatt masse overnattinger og alenetid sånn sett, men ikke tur. Og nå lurer jeg da litt på å overraske han Vi har begge lyst til å dra til Italia - jeg spurte litt sånn på snikende vis hvor mannen kunne tenkt seg å dra og han sa Firenze. Men det går ikke direktefly dit dessverre- kan ikke bruke en 5-9 timer på en flytur en vei når du skal bare være borte i helgen. Noen med forslag? Avreise ville blitt i oktober/november og da en langhelg.
Iiiiik Skrevet 2. februar 2014 #2 Skrevet 2. februar 2014 Venezia er fint da, men litt surt på den tiden av året. Roma er romantisk og der det jo mye fint å se også. Vatikanet og Peterskirken fungerer fint selv om det ikke er varmt ute. Vi var i Barcelona på samme tid i 2012, da gikk det an å sitte ute og spise noen dager, men var kaldt i sightseeingbussen.
tro1986 Skrevet 2. februar 2014 #3 Skrevet 2. februar 2014 Var i Roma i november et år og var kjempeheldig med været, var rundt 20 grader midt på dagen, kaldt på morgenen og kvelden men midt på dagen gikk vi nordmenn i t-skjorte, tynn genser mens italienerne gikk i tjukke jakker:) Roma var kjempefint og koselig, anbefales:)
Ziva Skrevet 2. februar 2014 #4 Skrevet 2. februar 2014 Hvis du ikke finner noe i Italia så anbefaler jeg Dublin.
bIomstre Skrevet 3. februar 2014 #5 Skrevet 3. februar 2014 Enig i konklusjonen om at man bør velge et sted med direktefly. Jeg har pleid å gå systematisk tilverks og gjennomgått direkteflyene på min flyplass. Rett og slett laget meg en tabell over hvor jeg kan fly tors-søn og da har det ikke vært så mange og velge i hvis man også vil ha passende klokkeslett (typ ikke komme hjem rundt midtnatt søndag f.eks). Mulig det er langt mer å velge mellom på din lokale flyplass enn på min, men kan være en grei start for å snevre inn mulighetene, og hvem vet, kanskje sitter du da igjen med et mål som skiller seg klart ut som en vinner
bIomstre Skrevet 3. februar 2014 #6 Skrevet 3. februar 2014 ...Ellers er oktober lunefull! Har opplevd både t-skjortevær i Paris og nattefrost i Milano! I november kan man f.eks prikke inn slippet av beaujolais tredje torsdag, eller åpning av julemarkedene (varierer når de starter)
Gjest fjernet-medlem-1402 Skrevet 3. februar 2014 #7 Skrevet 3. februar 2014 Kan også anbefale Roma, helt fantastisk sted
Jentesen Skrevet 4. februar 2014 #8 Skrevet 4. februar 2014 Det går direktefly til Pisa fra Torp, og det vel bare en time med tog til Firenze hvis jeg ikke husker feil
Gjest Helle_Høygir Skrevet 4. februar 2014 #9 Skrevet 4. februar 2014 Tusen takk for tips Torp blir litt for langt unna for vår del.. Noen som kjenner til Edinburgh?
sug lut Skrevet 4. februar 2014 #10 Skrevet 4. februar 2014 Tusen takk for tips Torp blir litt for langt unna for vår del.. Noen som kjenner til Edinburgh? Bare fra ung interrail, men veldig flott by!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå