Gå til innhold

Ut på tur og ikke sur?

Anbefalte innlegg

Gjest Helle_Høygir
Skrevet

Jeg leker litt med tanken på en kjærestetur. Vi har ikke dratt på noe slik tur før - har hatt masse overnattinger og alenetid sånn sett, men ikke tur. Og nå lurer jeg da litt på å overraske han :)

Vi har begge lyst til å dra til Italia - jeg spurte litt sånn på snikende vis hvor mannen kunne tenkt seg å dra og han sa Firenze.

Men det går ikke direktefly dit dessverre- kan ikke bruke en 5-9 timer på en flytur en vei når du skal bare være borte i helgen.

Noen med forslag? Avreise ville blitt i oktober/november og da en langhelg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Venezia er fint da, men litt surt på den tiden av året. Roma er romantisk og der det jo mye fint å se også. Vatikanet og Peterskirken fungerer fint selv om det ikke er varmt ute. Vi var i Barcelona på samme tid i 2012, da gikk det an å sitte ute og spise noen dager, men var kaldt i sightseeingbussen. 

Skrevet

Var i Roma i november et år og var kjempeheldig med været, var rundt 20 grader midt på dagen, kaldt på morgenen og kvelden men midt på dagen gikk vi nordmenn i t-skjorte, tynn genser mens italienerne gikk i tjukke jakker:)

Roma var kjempefint og koselig, anbefales:)

Skrevet

Hvis du ikke finner noe i Italia så anbefaler jeg Dublin.

Skrevet

Enig i konklusjonen om at man bør velge et sted med direktefly. Jeg har pleid å gå systematisk tilverks og gjennomgått direkteflyene på min flyplass. Rett og slett laget meg en tabell over hvor jeg kan fly tors-søn og da har det ikke vært så mange og velge i hvis man også vil ha passende klokkeslett (typ ikke komme hjem rundt midtnatt søndag f.eks). Mulig det er langt mer å velge mellom på din lokale flyplass enn på min, men kan være en grei start for å snevre inn mulighetene, og hvem vet, kanskje sitter du da igjen med et mål som skiller seg klart ut som en vinner :)

Skrevet

...Ellers er oktober lunefull! Har opplevd både t-skjortevær i Paris og nattefrost i Milano! I november kan man f.eks prikke inn slippet av beaujolais tredje torsdag, eller åpning av julemarkedene (varierer når de starter)

Gjest fjernet-medlem-1402
Skrevet

Kan også anbefale Roma, helt fantastisk sted :D

Skrevet

Det går direktefly til Pisa fra Torp, og det vel bare en time med tog til Firenze hvis jeg ikke husker feil :)

Gjest Helle_Høygir
Skrevet

Tusen takk for tips :) Torp blir litt for langt unna for vår del..

Noen som kjenner til Edinburgh?

Skrevet

Tusen takk for tips :) Torp blir litt for langt unna for vår del..

Noen som kjenner til Edinburgh?

Bare fra ung interrail, men veldig flott by!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...