Gå til innhold

Barnebursdag - 1,2,3 år. Bare jeg som ikke ser vitsen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenker da på selskap hvor man inviterer de fra barnehagen.

Vår 3 åring vet ikke helt hva en bursdag er en gang, og jeg skjønner i hvertfall ikke meningen med en barnebursdag for de som er 1 og 2 år?!

Vi er jo bare nødt til å dra i de bursdagene barnet vårt blir invitert til (om vi ikke er opptatt da), men jeg skjønner ikke vitsen. Ikke kommer de til å huske det i framtiden, og skal man feire burde man jo invitere de som er på avdelingen. Men på avd. er det barn så små som 1 år, de er jo enda baby! Min 3 åring leker hvertfall ikke med så små..

Om han selv spør om det når han blir 4 år, så skal han få feire bursdag. Helst vil jeg egentlig hverken dra i bursdag eller feire med barn(annet enn familie og venner) før skolestart. Da er man jo i klasse med de man skal være med nesten hver dag i 10 år, så det er jo barn man blir kjent med.

Men vi vil jo ikke være rar, eller holde barnet utenfor så vi må jo gjøre "som alle andre" dvs både dra i bursdag og invitere til bursdag.

Flere som tenker som meg? Føler slike bursdager er mer for foreldrene enn for barna!

Anonymous poster hash: a67ab...9c0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har ikke holdt barnebursdager selv på den alderen, men har vært i 2-årsdag til en gutt i barnehagen. Ungene koste seg, lekte masse og hadde det gøy, og for å svare på spørsmålet ditt, så er det jo DET som er vitsen. At vi foreldrene ble litt bedre kjent var jo en bonus. :)

Vi har altså ikke valgt å gjøre det samme selv, men syntes det var helt fint å dra i en annens bursdag likevel. Og vil man ikke dra, så er det også frivillig. Alt dette må jo være opp til hver enkelt.

Anonymous poster hash: dfb04...2cd
Skrevet

Inviterer man barn fra barnehagen når de er så små? 
Det visste jeg ikke.. Trodde man begynte med bursdager sånn i 5 årsalder ejg

Skrevet

I vår bhg er det vanlig fra 4 år. Jenten vår kommer aldri til å glemme sin første barnebursdag :) Veldig stas å få besøk av vennene i bhg! Men kommer ikke til å starte før med gutten min heller. Han hadde ikke skjønt bæret av det nå. Han blir 2 år i mai.

Anonymous poster hash: 4fe4b...6ab

Skrevet

Syntes det var veldig koselig jeg. vi ba ikke så mange de første 3 årene, da var det noen fra nabolaget og barselgruppa bare. 3 årsdagen ble feiret med barnehagevenner, men hun gikk i familiebhg, så de var bare 8 barn totalt. Man "må" ikke ha barneselskap når de er så små, men vi syntes det var veldig hyggelig.

Skrevet

Vi begynner ikke med barnebursdag før 4 år. Men, tror jenta mi hadde elsket å feire barnebursdag til 3 års dagen i april. Vi venter uansett til 4 år.

Skrevet

Når småen ble to år så innviterte vi ingen fra barnehagen,det har heller ikke de andre barna gjort.

Men vurderer å innvitere de fra barnehagen i år når han bli 3 år.

Jeg syns det er koselig å innvitere noen som barnet mitt er så mye med,å det er jo perfekt anledning til å bli enda bedre kjent :)

Skrevet

Vi hadde første barnebursdagen da poden ble 4 og fa med en relativt liten gjeng. Enig med HI, mindre barn trenger ikke sånne bursdager.

Anonymous poster hash: 3d24a...21b

Skrevet

Vi hadde første barnebursdagen da poden ble 4 og fa med en relativt liten gjeng. Enig med HI, mindre barn trenger ikke sånne bursdager.

Anonymous poster hash: 3d24a...21b

Nei, de trenger det jo ikke, men er det noe galt i å gjøre det hvis man har lyst?

Anonymous poster hash: dfb04...2cd

Skrevet

Vi venter til de begynner i "stor" gruppe i bhg, da er de som regel 4 år. Noen inviterer på småbarnsavdelingen også, men da ofte de som bor nærme bhg, sånn at alle to/treåringene drar hjem til bursdagsbarnet i bhg tiden. 

Skrevet

5-åringen her i hus, har akkurat hatt sin første barnebursdag!

Var ikke noe etterspørsel da han ble 4 år, så da holdt det med besteforldre og slekt :)

Anonymous poster hash: 4db92...bd0
Skrevet

Startet med barnebursdag ved 4 år, før det er pointless spør du meg.

Skrevet

Gutten min blir 5 år på onsdag, og skal ha sin første barnebursdag. Synes det er tidlig nok jeg.

Skrevet

Her er det vanlig fra 3 år. Og min datter på snart 3 år vet veldig godt hva bursdag er. Hun har vært i noen bursdager og broren hennes har vært i mange. Og hun gleder seg til å ha bursdag. :) Men til 2 årsdagen syntes jeg det var for tidlig. Da holder det med familie. 

Syntes det bare er koselig. For da blir man jo også bedre kjent med de andre foreldrene, og barna kan møtes utenom barnehagen.

Skrevet

3-årsdag er ikke uvanlig og ikke det minste rart. Barn på den alderen har nære og tette vennskap med barn fra barnehagen og synes jo det er veldig moro å få besøk av dem hjem. Men man trenger jo ikke å ha så store selskap, alle i samme årskull på avdelingen, evt alle med samme kjønn i samme årskull. Det er ikke så uoverkommelig.

Anonymous poster hash: 9f55d...869

Skrevet

I barnehagen hos oss begynner de fleste fra 3 år.. Veldig mange som blir 3 vet godt hva bursdag er, og vil gjerne ha selskap. Barna snakker masse om det i løpet av dagene før selve bursdagen :) 

Noen venter til de blir 4 med selskap. 

Anonymous poster hash: 0a363...771
Skrevet

Du ønsker ikke at barnet skal ha bursdagsfeiring eller dra i bursdag før vedkommende begynner på skolen? Blir de ikke kjent i barnehagen? Her fikk barnet bestevenner fra bhgstart - rart å ikke feire med de. Men man inviterer jo gruppa og ikke hele bhg, så det blir jo som en vennebursdag.

Her er det fra ca 4 år og ungene syns det er så gøy - gleder seg til å få besøk av vennene fra bhg og ha det moro utenom bhg tid eller ellers. Såklart de leker sammen på fritiden, men bursdag er spesielt. Fra 4-5 går de jo som regel alene i selskap også. Dessuten er det hyggelig å være sammen med foreldrene hvis noen ønsker det - det er hjelpende hender hvis det trengs og man blir kjent med de. Alt i alt vinn vinn spør du meg :)

Anonymous poster hash: c9c3c...405

Skrevet

Vi ventet til de ble 4 år. Virket som de fleste andre gjør det samme.

Skrevet

Her har vi ikke familie i nærheten som kan kommei bursdag i en halg eller lignende. Så her har vi harr bursdag med venner da jenta mi ble ett år og skal ha nå når ho blir to.

Vi inviterte ikke fra bhg da, og skal ikke det i år heller, men vi inviterer venner med barn på samme alder, spiser god mat, barna leker og har det kjekt.

Kommer nok ikke til å ha barnebursdag med bhg før ho er stor nok til å be om det selv, evt at de andre barna i bhg har begynt å ha slik at det blir feil om ho får komme i alle sin men ingen i hennes.

Anonymous poster hash: 25389...2ce
Skrevet

Vi inviterer nabobarn og andre barn i omgangskretsen til de første bursdagene. Fra de går på storbarnavdeling inviterer vi de som er like gamle i barnehagen, dvs fra treårsdagen for høstbarn. I oktober var det en gjeng med spente og stolte barn som kom hit - endelig var det de som skulle i bursdag mens storesøsknene ikke fikk være med. Alle storkoste seg, og det var vel vitsen også.

Anonymous poster hash: a6080...17e

Skrevet

Våre barn er  2 og 4 år i år. Så langt har vi bare  invitert våre venner som hadde barn + faddere og nær familie.  Feiring med venner fra barnehagen blir det kanskje neste år for den som blir 5 da? Nå skal det nevnes at det ene barnet til en venn av meg går i samme barnehage som fireåringen, så han må få komme.

Jeg tenker alle får gjøre som de vil mtp, feiring. Selv har vi ikke blitt invitert i bursdag til noen i barnehagen enda, men det hadde i så fall bare vært koselig dersom vi ble det. 

Anonymous poster hash: a4e8d...c2b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...