Anonym bruker Skrevet 2. februar 2014 #1 Skrevet 2. februar 2014 I løpet av de siste mnd har hun forandret seg kraftig. Hun geiper til meg lår jeg snakker, hun slår når hun blir sint, hun snakker stygt til meg og "svarer" meg ofte når hun får beskjed om ting hun må gjøre. Kan vel si enkelt og greit at hun ikke har respekt for meg. Men hun sier ofte Unnskyld men det er vanskelig for meg å tro at hun oppriktig mener det da hun ofte er frekk ti min igjen etterpå. Noen som har råd til meg? Hilsen fortvilt mamma Anonymous poster hash: da828...df6
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2014 #2 Skrevet 2. februar 2014 Ta kontakt med barnevernet eller psykolog på helsestasjonen. Anonymous poster hash: d5673...2aa
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2014 #3 Skrevet 2. februar 2014 Her må det innføres grenser og konsekvenser. Hun må lære nå før hun blir tenåring at det er du som er sjefen. Dette blir ikke lettere med årene. Jeg tenker litt sånn at frekk i kjeften konsekvensen er at da kutter vi data bruken for resten av dagen. Får en advarsel da for å se om han bedrer seg. Hva ser du for deg at kan være gode regler i hjemmet ditt? Anonymous poster hash: f33c2...065
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2014 #4 Skrevet 2. februar 2014 Direkte konsekvens hver gang hun ikke oppfører seg skikkelig og masse ros og hyggelig prat ellers. Anonymous poster hash: 0a37a...125
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2014 #5 Skrevet 2. februar 2014 Her må det innføres grenser og konsekvenser. Hun må lære nå før hun blir tenåring at det er du som er sjefen. Dette blir ikke lettere med årene. Jeg tenker litt sånn at frekk i kjeften konsekvensen er at da kutter vi data bruken for resten av dagen. Får en advarsel da for å se om han bedrer seg. Hva ser du for deg at kan være gode regler i hjemmet ditt? Anonymous poster hash: f33c2...065 Føler vi har mange regler som vi alltid har hatt. Men at hun i det siste har bestemt seg for at jeg får ikke bry meg med noe. Har fast leggetid, regler i forhold til rydding osv. Men hun kan klikke på meg bare fordi jeg ikke gjør ting riktig i forhold til f eks en vott hun vil ga hjelp til å ta på. Er ofte småting hun klikker for. Dessuten har jeg gitt henne konsekvenser når hun har vært frekk når hun har hatt besøk. Dvs null besøk på en uke. Jeg har også droppet ting vi skulle på fordi hun svarer så stygt at det ikke ligner noe. Borte oppfører hun seg eksemplarisk, så er jo jeg som gjør noe feil. Vet bare ikke hva H.i Anonymous poster hash: da828...df6
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2014 #6 Skrevet 2. februar 2014 Her må det innføres grenser og konsekvenser. Hun må lære nå før hun blir tenåring at det er du som er sjefen. Dette blir ikke lettere med årene. Jeg tenker litt sånn at frekk i kjeften konsekvensen er at da kutter vi data bruken for resten av dagen. Får en advarsel da for å se om han bedrer seg. Hva ser du for deg at kan være gode regler i hjemmet ditt?Anonymous poster hash: f33c2...065 Føler vi har mange regler som vi alltid har hatt. Men at hun i det siste har bestemt seg for at jeg får ikke bry meg med noe. Har fast leggetid, regler i forhold til rydding osv. Men hun kan klikke på meg bare fordi jeg ikke gjør ting riktig i forhold til f eks en vott hun vil ga hjelp til å ta på. Er ofte småting hun klikker for. Dessuten har jeg gitt henne konsekvenser når hun har vært frekk når hun har hatt besøk. Dvs null besøk på en uke. Jeg har også droppet ting vi skulle på fordi hun svarer så stygt at det ikke ligner noe. Borte oppfører hun seg eksemplarisk, så er jo jeg som gjør noe feil. Vet bare ikke hva H.iAnonymous poster hash: da828...df6 Ut fra hva som virker best på mine barn så er mindre, og raskere overståtte straffer, som kommer helt umiddelbart bedre enn for eksempel ikke besøk på en uke. La straffen komme i løpet av sekunder. Vaske munnen med såpe (sjekk at den er giftfri) med en gang hun sier noe stygt og hver eneste gang funker som bare rakkeren.Slår hun så følg henne resolutt ut og la henne stå på trappa i 5 minutter, hver gang og med en gang. Ikke gi henne tid til å kle på seg en gang, bare rask med deg klærne. Jo fortere det går, jo bedre. Anonymous poster hash: 0a37a...125
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2014 #7 Skrevet 2. februar 2014 Her må det innføres grenser og konsekvenser. Hun må lære nå før hun blir tenåring at det er du som er sjefen. Dette blir ikke lettere med årene. Jeg tenker litt sånn at frekk i kjeften konsekvensen er at da kutter vi data bruken for resten av dagen. Får en advarsel da for å se om han bedrer seg. Hva ser du for deg at kan være gode regler i hjemmet ditt?Anonymous poster hash: f33c2...065 Føler vi har mange regler som vi alltid har hatt. Men at hun i det siste har bestemt seg for at jeg får ikke bry meg med noe. Har fast leggetid, regler i forhold til rydding osv. Men hun kan klikke på meg bare fordi jeg ikke gjør ting riktig i forhold til f eks en vott hun vil ga hjelp til å ta på. Er ofte småting hun klikker for. Dessuten har jeg gitt henne konsekvenser når hun har vært frekk når hun har hatt besøk. Dvs null besøk på en uke. Jeg har også droppet ting vi skulle på fordi hun svarer så stygt at det ikke ligner noe. Borte oppfører hun seg eksemplarisk, så er jo jeg som gjør noe feil. Vet bare ikke hva H.iAnonymous poster hash: da828...df6 Ut fra hva som virker best på mine barn så er mindre, og raskere overståtte straffer, som kommer helt umiddelbart bedre enn for eksempel ikke besøk på en uke. La straffen komme i løpet av sekunder. Vaske munnen med såpe (sjekk at den er giftfri) med en gang hun sier noe stygt og hver eneste gang funker som bare rakkeren.Slår hun så følg henne resolutt ut og la henne stå på trappa i 5 minutter, hver gang og med en gang. Ikke gi henne tid til å kle på seg en gang, bare rask med deg klærne. Jo fortere det går, jo bedre.Anonymous poster hash: 0a37a...125 Fortell henne foresten nå med en gang at det er dette som kommer til å skje, uten advarsler, slik at hun vet det. Når straffen er overstått skal den også være ferdig. Ikke gå rundt og vær sur da. Anonymous poster hash: 0a37a...125
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2014 #8 Skrevet 2. februar 2014 Her må det innføres grenser og konsekvenser. Hun må lære nå før hun blir tenåring at det er du som er sjefen. Dette blir ikke lettere med årene. Jeg tenker litt sånn at frekk i kjeften konsekvensen er at da kutter vi data bruken for resten av dagen. Får en advarsel da for å se om han bedrer seg. Hva ser du for deg at kan være gode regler i hjemmet ditt?Anonymous poster hash: f33c2...065 Føler vi har mange regler som vi alltid har hatt. Men at hun i det siste har bestemt seg for at jeg får ikke bry meg med noe. Har fast leggetid, regler i forhold til rydding osv. Men hun kan klikke på meg bare fordi jeg ikke gjør ting riktig i forhold til f eks en vott hun vil ga hjelp til å ta på. Er ofte småting hun klikker for. Dessuten har jeg gitt henne konsekvenser når hun har vært frekk når hun har hatt besøk. Dvs null besøk på en uke. Jeg har også droppet ting vi skulle på fordi hun svarer så stygt at det ikke ligner noe. Borte oppfører hun seg eksemplarisk, så er jo jeg som gjør noe feil. Vet bare ikke hva H.iAnonymous poster hash: da828...df6 Ut fra hva som virker best på mine barn så er mindre, og raskere overståtte straffer, som kommer helt umiddelbart bedre enn for eksempel ikke besøk på en uke. La straffen komme i løpet av sekunder. Vaske munnen med såpe (sjekk at den er giftfri) med en gang hun sier noe stygt og hver eneste gang funker som bare rakkeren.Slår hun så følg henne resolutt ut og la henne stå på trappa i 5 minutter, hver gang og med en gang. Ikke gi henne tid til å kle på seg en gang, bare rask med deg klærne. Jo fortere det går, jo bedre.Anonymous poster hash: 0a37a...125 Fortell henne foresten nå med en gang at det er dette som kommer til å skje, uten advarsler, slik at hun vet det. Når straffen er overstått skal den også være ferdig. Ikke gå rundt og vær sur da. Anonymous poster hash: 0a37a...125 takk for langt svar. Og jeg er helt enig i at straffen bør komme med en gang. Men mulig det er jeg som er litt forsiktig her men jeg kunne aldri vasket munnen hennes med såpe eller stengt henne ute på trappa i fem min uten jakke nå midt på vinteren. Jeg er ikke fan av fysisk straff da jeg selv vokste opp med en far som riste meg på rumpa med en pinne/kvist jeg selv måtte hente i skogen. H.i Anonymous poster hash: da828...df6
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2014 #9 Skrevet 2. februar 2014 Her må det innføres grenser og konsekvenser. Hun må lære nå før hun blir tenåring at det er du som er sjefen. Dette blir ikke lettere med årene. Jeg tenker litt sånn at frekk i kjeften konsekvensen er at da kutter vi data bruken for resten av dagen. Får en advarsel da for å se om han bedrer seg. Hva ser du for deg at kan være gode regler i hjemmet ditt?Anonymous poster hash: f33c2...065 Føler vi har mange regler som vi alltid har hatt. Men at hun i det siste har bestemt seg for at jeg får ikke bry meg med noe. Har fast leggetid, regler i forhold til rydding osv. Men hun kan klikke på meg bare fordi jeg ikke gjør ting riktig i forhold til f eks en vott hun vil ga hjelp til å ta på. Er ofte småting hun klikker for. Dessuten har jeg gitt henne konsekvenser når hun har vært frekk når hun har hatt besøk. Dvs null besøk på en uke. Jeg har også droppet ting vi skulle på fordi hun svarer så stygt at det ikke ligner noe. Borte oppfører hun seg eksemplarisk, så er jo jeg som gjør noe feil. Vet bare ikke hva H.iAnonymous poster hash: da828...df6 Ut fra hva som virker best på mine barn så er mindre, og raskere overståtte straffer, som kommer helt umiddelbart bedre enn for eksempel ikke besøk på en uke. La straffen komme i løpet av sekunder. Vaske munnen med såpe (sjekk at den er giftfri) med en gang hun sier noe stygt og hver eneste gang funker som bare rakkeren.Slår hun så følg henne resolutt ut og la henne stå på trappa i 5 minutter, hver gang og med en gang. Ikke gi henne tid til å kle på seg en gang, bare rask med deg klærne. Jo fortere det går, jo bedre.Anonymous poster hash: 0a37a...125 Fortell henne foresten nå med en gang at det er dette som kommer til å skje, uten advarsler, slik at hun vet det. Når straffen er overstått skal den også være ferdig. Ikke gå rundt og vær sur da.Anonymous poster hash: 0a37a...125 takk for langt svar. Og jeg er helt enig i at straffen bør komme med en gang. Men mulig det er jeg som er litt forsiktig her men jeg kunne aldri vasket munnen hennes med såpe eller stengt henne ute på trappa i fem min uten jakke nå midt på vinteren. Jeg er ikke fan av fysisk straff da jeg selv vokste opp med en far som riste meg på rumpa med en pinne/kvist jeg selv måtte hente i skogen. H.iAnonymous poster hash: da828...df6 jeg ville heller ikke latt ungene stå ute uten klær, men jeg ville ikke gitt dem tid til å kle på seg før de hadde kommet ut. Jeg hadde sendt med tøy.Jeg ville heller ikke slått eller noe sånt, men det kan være nødvendig å vise dem at noe virkelig ikke tolereres innimellom. Det går selvfølgelig an å velge andre straffer. Poenget mitt var at de skulle komme veldig raskt og også bli raskt overstått slik at dere ikke skal gå å gange på straffen eller det som har hendt i lang tid etterpå. Anonymous poster hash: 0a37a...125
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2014 #10 Skrevet 2. februar 2014 Barnevernet? Tror vel kanskje barnevernet har andre ting å bruke tida si på. Anonymous poster hash: ba4a7...c07
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2014 #11 Skrevet 2. februar 2014 Her må det innføres grenser og konsekvenser. Hun må lære nå før hun blir tenåring at det er du som er sjefen. Dette blir ikke lettere med årene. Jeg tenker litt sånn at frekk i kjeften konsekvensen er at da kutter vi data bruken for resten av dagen. Får en advarsel da for å se om han bedrer seg. Hva ser du for deg at kan være gode regler i hjemmet ditt?Anonymous poster hash: f33c2...065 Føler vi har mange regler som vi alltid har hatt. Men at hun i det siste har bestemt seg for at jeg får ikke bry meg med noe. Har fast leggetid, regler i forhold til rydding osv. Men hun kan klikke på meg bare fordi jeg ikke gjør ting riktig i forhold til f eks en vott hun vil ga hjelp til å ta på. Er ofte småting hun klikker for. Dessuten har jeg gitt henne konsekvenser når hun har vært frekk når hun har hatt besøk. Dvs null besøk på en uke. Jeg har også droppet ting vi skulle på fordi hun svarer så stygt at det ikke ligner noe. Borte oppfører hun seg eksemplarisk, så er jo jeg som gjør noe feil. Vet bare ikke hva H.iAnonymous poster hash: da828...df6 Ut fra hva som virker best på mine barn så er mindre, og raskere overståtte straffer, som kommer helt umiddelbart bedre enn for eksempel ikke besøk på en uke. La straffen komme i løpet av sekunder. Vaske munnen med såpe (sjekk at den er giftfri) med en gang hun sier noe stygt og hver eneste gang funker som bare rakkeren.Slår hun så følg henne resolutt ut og la henne stå på trappa i 5 minutter, hver gang og med en gang. Ikke gi henne tid til å kle på seg en gang, bare rask med deg klærne. Jo fortere det går, jo bedre.Anonymous poster hash: 0a37a...125 Fortell henne foresten nå med en gang at det er dette som kommer til å skje, uten advarsler, slik at hun vet det. Når straffen er overstått skal den også være ferdig. Ikke gå rundt og vær sur da. Anonymous poster hash: 0a37a...125 takk for langt svar. Og jeg er helt enig i at straffen bør komme med en gang. Men mulig det er jeg som er litt forsiktig her men jeg kunne aldri vasket munnen hennes med såpe eller stengt henne ute på trappa i fem min uten jakke nå midt på vinteren. Jeg er ikke fan av fysisk straff da jeg selv vokste opp med en far som riste meg på rumpa med en pinne/kvist jeg selv måtte hente i skogen. H.i Anonymous poster hash: da828...df6 Dette som ble foreslått her er faktisk ulovlig, og jeg er skikker over at noen foreslår det. Anonym .....125; om du bruker slike midler i oppdragelsen oppnår du kun barn som er redd deg. I det er langt mellom respekt og redsel! Videre vil du få barnevernet på nakken den dagen ungene forteller dette til venner, skole o.l. La oss håpe de gjør det. Fysj- ble kvalm av deg. HI; min erfaring er at mange kommer i en fase rundt 8- årsalderen hvor de krever mer, og andre ting av de rundt seg. De vil være mer selvstendige enn de kan være, og de kommer gjerne litt i opposisjon. Hva med å se på om det er områder hun kunne fått noe mer ansvar? Krev mer av henne noen steder, og gi mer ros enn ris. Å slå syns jeg var det verste av det du beskrev, så der må du finne konsekvenser som er umiddelbare og som "svir". Det positive i dette er at hun tar det ut hjemme- hun er helt trygg på seg ihvertfall. Du bør spørre læreren om de har merket noen forandringer. Blir hun plaget av noen? Utestengt? Har en god venn flyttet eller kuttet henne ut? Anonymous poster hash: 21230...c5c
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2014 #12 Skrevet 2. februar 2014 Her må det innføres grenser og konsekvenser. Hun må lære nå før hun blir tenåring at det er du som er sjefen. Dette blir ikke lettere med årene. Jeg tenker litt sånn at frekk i kjeften konsekvensen er at da kutter vi data bruken for resten av dagen. Får en advarsel da for å se om han bedrer seg. Hva ser du for deg at kan være gode regler i hjemmet ditt?Anonymous poster hash: f33c2...065 Føler vi har mange regler som vi alltid har hatt. Men at hun i det siste har bestemt seg for at jeg får ikke bry meg med noe. Har fast leggetid, regler i forhold til rydding osv. Men hun kan klikke på meg bare fordi jeg ikke gjør ting riktig i forhold til f eks en vott hun vil ga hjelp til å ta på. Er ofte småting hun klikker for. Dessuten har jeg gitt henne konsekvenser når hun har vært frekk når hun har hatt besøk. Dvs null besøk på en uke. Jeg har også droppet ting vi skulle på fordi hun svarer så stygt at det ikke ligner noe. Borte oppfører hun seg eksemplarisk, så er jo jeg som gjør noe feil. Vet bare ikke hva H.iAnonymous poster hash: da828...df6 Ut fra hva som virker best på mine barn så er mindre, og raskere overståtte straffer, som kommer helt umiddelbart bedre enn for eksempel ikke besøk på en uke. La straffen komme i løpet av sekunder. Vaske munnen med såpe (sjekk at den er giftfri) med en gang hun sier noe stygt og hver eneste gang funker som bare rakkeren.Slår hun så følg henne resolutt ut og la henne stå på trappa i 5 minutter, hver gang og med en gang. Ikke gi henne tid til å kle på seg en gang, bare rask med deg klærne. Jo fortere det går, jo bedre.Anonymous poster hash: 0a37a...125 Fortell henne foresten nå med en gang at det er dette som kommer til å skje, uten advarsler, slik at hun vet det. Når straffen er overstått skal den også være ferdig. Ikke gå rundt og vær sur da. Anonymous poster hash: 0a37a...125 takk for langt svar. Og jeg er helt enig i at straffen bør komme med en gang. Men mulig det er jeg som er litt forsiktig her men jeg kunne aldri vasket munnen hennes med såpe eller stengt henne ute på trappa i fem min uten jakke nå midt på vinteren. Jeg er ikke fan av fysisk straff da jeg selv vokste opp med en far som riste meg på rumpa med en pinne/kvist jeg selv måtte hente i skogen. H.i Anonymous poster hash: da828...df6 Dette som ble foreslått her er faktisk ulovlig, og jeg er skikker over at noen foreslår det. Anonym .....125; om du bruker slike midler i oppdragelsen oppnår du kun barn som er redd deg. I det er langt mellom respekt og redsel! Videre vil du få barnevernet på nakken den dagen ungene forteller dette til venner, skole o.l. La oss håpe de gjør det. Fysj- ble kvalm av deg. HI; min erfaring er at mange kommer i en fase rundt 8- årsalderen hvor de krever mer, og andre ting av de rundt seg. De vil være mer selvstendige enn de kan være, og de kommer gjerne litt i opposisjon. Hva med å se på om det er områder hun kunne fått noe mer ansvar? Krev mer av henne noen steder, og gi mer ros enn ris. Å slå syns jeg var det verste av det du beskrev, så der må du finne konsekvenser som er umiddelbare og som "svir". Det positive i dette er at hun tar det ut hjemme- hun er helt trygg på seg ihvertfall. Du bør spørre læreren om de har merket noen forandringer. Blir hun plaget av noen? Utestengt? Har en god venn flyttet eller kuttet henne ut? Anonymous poster hash: 21230...c5c Sorry for skrivefeiler! Og hun er helt trygg på DEG skulle det stå! Anonymous poster hash: 21230...c5c
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2014 #13 Skrevet 2. februar 2014 Her må det innføres grenser og konsekvenser. Hun må lære nå før hun blir tenåring at det er du som er sjefen. Dette blir ikke lettere med årene. Jeg tenker litt sånn at frekk i kjeften konsekvensen er at da kutter vi data bruken for resten av dagen. Får en advarsel da for å se om han bedrer seg. Hva ser du for deg at kan være gode regler i hjemmet ditt?Anonymous poster hash: f33c2...065 Føler vi har mange regler som vi alltid har hatt. Men at hun i det siste har bestemt seg for at jeg får ikke bry meg med noe. Har fast leggetid, regler i forhold til rydding osv. Men hun kan klikke på meg bare fordi jeg ikke gjør ting riktig i forhold til f eks en vott hun vil ga hjelp til å ta på. Er ofte småting hun klikker for. Dessuten har jeg gitt henne konsekvenser når hun har vært frekk når hun har hatt besøk. Dvs null besøk på en uke. Jeg har også droppet ting vi skulle på fordi hun svarer så stygt at det ikke ligner noe. Borte oppfører hun seg eksemplarisk, så er jo jeg som gjør noe feil. Vet bare ikke hva H.iAnonymous poster hash: da828...df6 Ut fra hva som virker best på mine barn så er mindre, og raskere overståtte straffer, som kommer helt umiddelbart bedre enn for eksempel ikke besøk på en uke. La straffen komme i løpet av sekunder. Vaske munnen med såpe (sjekk at den er giftfri) med en gang hun sier noe stygt og hver eneste gang funker som bare rakkeren.Slår hun så følg henne resolutt ut og la henne stå på trappa i 5 minutter, hver gang og med en gang. Ikke gi henne tid til å kle på seg en gang, bare rask med deg klærne. Jo fortere det går, jo bedre.Anonymous poster hash: 0a37a...125 Fortell henne foresten nå med en gang at det er dette som kommer til å skje, uten advarsler, slik at hun vet det. Når straffen er overstått skal den også være ferdig. Ikke gå rundt og vær sur da.Anonymous poster hash: 0a37a...125 takk for langt svar. Og jeg er helt enig i at straffen bør komme med en gang. Men mulig det er jeg som er litt forsiktig her men jeg kunne aldri vasket munnen hennes med såpe eller stengt henne ute på trappa i fem min uten jakke nå midt på vinteren. Jeg er ikke fan av fysisk straff da jeg selv vokste opp med en far som riste meg på rumpa med en pinne/kvist jeg selv måtte hente i skogen. H.iAnonymous poster hash: da828...df6 Dette som ble foreslått her er faktisk ulovlig, og jeg er skikker over at noen foreslår det. Anonym .....125; om du bruker slike midler i oppdragelsen oppnår du kun barn som er redd deg. I det er langt mellom respekt og redsel! Videre vil du få barnevernet på nakken den dagen ungene forteller dette til venner, skole o.l. La oss håpe de gjør det. Fysj- ble kvalm av deg. HI; min erfaring er at mange kommer i en fase rundt 8- årsalderen hvor de krever mer, og andre ting av de rundt seg. De vil være mer selvstendige enn de kan være, og de kommer gjerne litt i opposisjon. Hva med å se på om det er områder hun kunne fått noe mer ansvar? Krev mer av henne noen steder, og gi mer ros enn ris. Å slå syns jeg var det verste av det du beskrev, så der må du finne konsekvenser som er umiddelbare og som "svir". Det positive i dette er at hun tar det ut hjemme- hun er helt trygg på seg ihvertfall. Du bør spørre læreren om de har merket noen forandringer. Blir hun plaget av noen? Utestengt? Har en god venn flyttet eller kuttet henne ut? Anonymous poster hash: 21230...c5c ulovlig å la ungene stå 5 minutter på trappa eller å få noe som smaker vondt, men er helt ufarlig, i munnen? Du kan gjerne bruke en tankemessige ungene synes smaker vondt i stedenfor såpe. Det blir akkurat det samme. Anonymous poster hash: 0a37a...125
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2014 #14 Skrevet 2. februar 2014 Her må det innføres grenser og konsekvenser. Hun må lære nå før hun blir tenåring at det er du som er sjefen. Dette blir ikke lettere med årene. Jeg tenker litt sånn at frekk i kjeften konsekvensen er at da kutter vi data bruken for resten av dagen. Får en advarsel da for å se om han bedrer seg. Hva ser du for deg at kan være gode regler i hjemmet ditt?Anonymous poster hash: f33c2...065 Føler vi har mange regler som vi alltid har hatt. Men at hun i det siste har bestemt seg for at jeg får ikke bry meg med noe. Har fast leggetid, regler i forhold til rydding osv. Men hun kan klikke på meg bare fordi jeg ikke gjør ting riktig i forhold til f eks en vott hun vil ga hjelp til å ta på. Er ofte småting hun klikker for. Dessuten har jeg gitt henne konsekvenser når hun har vært frekk når hun har hatt besøk. Dvs null besøk på en uke. Jeg har også droppet ting vi skulle på fordi hun svarer så stygt at det ikke ligner noe. Borte oppfører hun seg eksemplarisk, så er jo jeg som gjør noe feil. Vet bare ikke hva H.iAnonymous poster hash: da828...df6 Ut fra hva som virker best på mine barn så er mindre, og raskere overståtte straffer, som kommer helt umiddelbart bedre enn for eksempel ikke besøk på en uke. La straffen komme i løpet av sekunder. Vaske munnen med såpe (sjekk at den er giftfri) med en gang hun sier noe stygt og hver eneste gang funker som bare rakkeren.Slår hun så følg henne resolutt ut og la henne stå på trappa i 5 minutter, hver gang og med en gang. Ikke gi henne tid til å kle på seg en gang, bare rask med deg klærne. Jo fortere det går, jo bedre.Anonymous poster hash: 0a37a...125 Fortell henne foresten nå med en gang at det er dette som kommer til å skje, uten advarsler, slik at hun vet det. Når straffen er overstått skal den også være ferdig. Ikke gå rundt og vær sur da.Anonymous poster hash: 0a37a...125 takk for langt svar. Og jeg er helt enig i at straffen bør komme med en gang. Men mulig det er jeg som er litt forsiktig her men jeg kunne aldri vasket munnen hennes med såpe eller stengt henne ute på trappa i fem min uten jakke nå midt på vinteren. Jeg er ikke fan av fysisk straff da jeg selv vokste opp med en far som riste meg på rumpa med en pinne/kvist jeg selv måtte hente i skogen. H.iAnonymous poster hash: da828...df6 Dette som ble foreslått her er faktisk ulovlig, og jeg er skikker over at noen foreslår det. Anonym .....125; om du bruker slike midler i oppdragelsen oppnår du kun barn som er redd deg. I det er langt mellom respekt og redsel! Videre vil du få barnevernet på nakken den dagen ungene forteller dette til venner, skole o.l. La oss håpe de gjør det. Fysj- ble kvalm av deg. HI; min erfaring er at mange kommer i en fase rundt 8- årsalderen hvor de krever mer, og andre ting av de rundt seg. De vil være mer selvstendige enn de kan være, og de kommer gjerne litt i opposisjon. Hva med å se på om det er områder hun kunne fått noe mer ansvar? Krev mer av henne noen steder, og gi mer ros enn ris. Å slå syns jeg var det verste av det du beskrev, så der må du finne konsekvenser som er umiddelbare og som "svir". Det positive i dette er at hun tar det ut hjemme- hun er helt trygg på seg ihvertfall. Du bør spørre læreren om de har merket noen forandringer. Blir hun plaget av noen? Utestengt? Har en god venn flyttet eller kuttet henne ut? Anonymous poster hash: 21230...c5c ulovlig å la ungene stå 5 minutter på trappa eller å få noe som smaker vondt, men er helt ufarlig, i munnen? Du kan gjerne bruke en tankemessige ungene synes smaker vondt i stedenfor såpe. Det blir akkurat det samme.Anonymous poster hash: 0a37a...125 tankemessig = tannkrem Anonymous poster hash: 0a37a...125
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2014 #15 Skrevet 2. februar 2014 Høres litt ut som jenta mi på 6. Hun er mye mer i opposisjon enn tidligere, kaller meg dum, slem, har sagt at hun hater meg(!), blir lett irritert i toneleie o.l. Det er bare filleting som utløser denne dårlige oppførselen - at hun ikke får det slik hun vil, får et nei o.l. Har satt hardt mot hard fra og med i dag. Jeg tar vekk ett gode hver gang hun ikke passer munnen sin, er lovnadene. Nettbrett ble inndratt for resten av dagen tidligere i dag. Hvorfor er hun slik? Vet ikke helt. Tenker det er et ønske om mer selvstendighet, samt en følelse av økte krav til modenhet og oppførsel (begynte på skolen forrige høst). Tror ikke jeg trenger å tilkalles barnevern og psykolog, men begynte straks å lure: er ikke dette relativt "vanlig"? Anonymous poster hash: b347d...062
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2014 #16 Skrevet 2. februar 2014 Her må det innføres grenser og konsekvenser. Hun må lære nå før hun blir tenåring at det er du som er sjefen. Dette blir ikke lettere med årene. Jeg tenker litt sånn at frekk i kjeften konsekvensen er at da kutter vi data bruken for resten av dagen. Får en advarsel da for å se om han bedrer seg. Hva ser du for deg at kan være gode regler i hjemmet ditt?Anonymous poster hash: f33c2...065 Føler vi har mange regler som vi alltid har hatt. Men at hun i det siste har bestemt seg for at jeg får ikke bry meg med noe. Har fast leggetid, regler i forhold til rydding osv. Men hun kan klikke på meg bare fordi jeg ikke gjør ting riktig i forhold til f eks en vott hun vil ga hjelp til å ta på. Er ofte småting hun klikker for. Dessuten har jeg gitt henne konsekvenser når hun har vært frekk når hun har hatt besøk. Dvs null besøk på en uke. Jeg har også droppet ting vi skulle på fordi hun svarer så stygt at det ikke ligner noe. Borte oppfører hun seg eksemplarisk, så er jo jeg som gjør noe feil. Vet bare ikke hva H.iAnonymous poster hash: da828...df6 Ut fra hva som virker best på mine barn så er mindre, og raskere overståtte straffer, som kommer helt umiddelbart bedre enn for eksempel ikke besøk på en uke. La straffen komme i løpet av sekunder. Vaske munnen med såpe (sjekk at den er giftfri) med en gang hun sier noe stygt og hver eneste gang funker som bare rakkeren.Slår hun så følg henne resolutt ut og la henne stå på trappa i 5 minutter, hver gang og med en gang. Ikke gi henne tid til å kle på seg en gang, bare rask med deg klærne. Jo fortere det går, jo bedre.Anonymous poster hash: 0a37a...125 Fortell henne foresten nå med en gang at det er dette som kommer til å skje, uten advarsler, slik at hun vet det. Når straffen er overstått skal den også være ferdig. Ikke gå rundt og vær sur da.Anonymous poster hash: 0a37a...125 takk for langt svar. Og jeg er helt enig i at straffen bør komme med en gang. Men mulig det er jeg som er litt forsiktig her men jeg kunne aldri vasket munnen hennes med såpe eller stengt henne ute på trappa i fem min uten jakke nå midt på vinteren. Jeg er ikke fan av fysisk straff da jeg selv vokste opp med en far som riste meg på rumpa med en pinne/kvist jeg selv måtte hente i skogen. H.iAnonymous poster hash: da828...df6 Dette som ble foreslått her er faktisk ulovlig, og jeg er skikker over at noen foreslår det. Anonym .....125; om du bruker slike midler i oppdragelsen oppnår du kun barn som er redd deg. I det er langt mellom respekt og redsel! Videre vil du få barnevernet på nakken den dagen ungene forteller dette til venner, skole o.l. La oss håpe de gjør det. Fysj- ble kvalm av deg. HI; min erfaring er at mange kommer i en fase rundt 8- årsalderen hvor de krever mer, og andre ting av de rundt seg. De vil være mer selvstendige enn de kan være, og de kommer gjerne litt i opposisjon. Hva med å se på om det er områder hun kunne fått noe mer ansvar? Krev mer av henne noen steder, og gi mer ros enn ris. Å slå syns jeg var det verste av det du beskrev, så der må du finne konsekvenser som er umiddelbare og som "svir". Det positive i dette er at hun tar det ut hjemme- hun er helt trygg på seg ihvertfall. Du bør spørre læreren om de har merket noen forandringer. Blir hun plaget av noen? Utestengt? Har en god venn flyttet eller kuttet henne ut? Anonymous poster hash: 21230...c5c ulovlig å la ungene stå 5 minutter på trappa eller å få noe som smaker vondt, men er helt ufarlig, i munnen? Du kan gjerne bruke en tankemessige ungene synes smaker vondt i stedenfor såpe. Det blir akkurat det samme. Anonymous poster hash: 0a37a...125 Det er ulovlig ydmyke barna så: ja, det du beskriver går under det. Det er avstraffelse som ifølge barneloven er straffbart. Anonymous poster hash: 21230...c5c
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2014 #17 Skrevet 2. februar 2014 Ingen endringer på den sosiale fronten i forhold til venner. Hun har alltid venner på besøk og får ikke inntrykk av at det har skjedd noe på skolen. Hun har hatt noen endringer de siste 6 mnd og det er at hennes far kuttet henne ut etter 8 år. Dvs han har droppet alt av samvær og ønsker ikke kontakt lenger. I tillegg er hennes stefar i "krig" som hun kaller det. Dvs han er soldat på oppdrag i et krigsherjet land. Kan jo være at disse tingene gjør at hun føler seg sviktet og derfor "hater" meg.... H.i Anonymous poster hash: da828...df6
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2014 #18 Skrevet 2. februar 2014 Ingen endringer på den sosiale fronten i forhold til venner. Hun har alltid venner på besøk og får ikke inntrykk av at det har skjedd noe på skolen. Hun har hatt noen endringer de siste 6 mnd og det er at hennes far kuttet henne ut etter 8 år. Dvs han har droppet alt av samvær og ønsker ikke kontakt lenger. I tillegg er hennes stefar i "krig" som hun kaller det. Dvs han er soldat på oppdrag i et krigsherjet land. Kan jo være at disse tingene gjør at hun føler seg sviktet og derfor "hater" meg.... H.i Anonymous poster hash: da828...df6 Stakkars jente!! Hun har det nok kjempevondt og tar det ut på trygge deg! Å miste faren på den måten kan føre til stor sorg, så her må du fortsette være den trygge og gode personen som hun helt opplagt skriker etter. Jeg ville kontaketet fvk/ helsestasjonen og hørt om det fins noen der både du og jenta kan prate med. Dette kan føre til en skikkelig depresjon. Er litt overrasket over at du ikke nevnte sammenhengen litt tidligere, og har skaffet henne hjelp! Anonymous poster hash: 21230...c5c
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2014 #19 Skrevet 2. februar 2014 Vi har hatt flere samtaler med helsesøster på skolen angående dette. Men barnet ønsker ikke å snakke om det. Verken med hs eller meg. Hun spør ikke etter han lenger og er mye sammen med venner. Prøver jeg å ta det opp avviser hun meg med at hun sier at hun ikke bryr seg. H.i Anonymous poster hash: da828...df6
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2014 #20 Skrevet 2. februar 2014 Vi har hatt flere samtaler med helsesøster på skolen angående dette. Men barnet ønsker ikke å snakke om det. Verken med hs eller meg. Hun spør ikke etter han lenger og er mye sammen med venner. Prøver jeg å ta det opp avviser hun meg med at hun sier at hun ikke bryr seg. H.i Anonymous poster hash: da828...df6 Ok, da beklager jeg. Vanskelig sak, for helt klart at hun sliter. Samtidig må det være nulltoleranse for at hun slår deg. Tror dere må sette dere ned og snakke ut om dette og sette opp regler og konsekvenser sammen. Gi henne beskjed om at det er greit og ok å bli sint/ lei seg, men at hun må finne andre måter å ta det ut på. Hun har nok mye sinne inni seg, og du blir et lett offer. Vil hun rope får hun gå på badet, vil hun slå får hun slå på noe på rommet sitt osv. Prøv også å vis at du stoler på henne og gi henne mer ansvar. Det blir også noe i kan ta vekk som følge av handlingene hennes. Anonymous poster hash: 21230...c5c
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2014 #21 Skrevet 2. februar 2014 Her må det innføres grenser og konsekvenser. Hun må lære nå før hun blir tenåring at det er du som er sjefen. Dette blir ikke lettere med årene. Jeg tenker litt sånn at frekk i kjeften konsekvensen er at da kutter vi data bruken for resten av dagen. Får en advarsel da for å se om han bedrer seg. Hva ser du for deg at kan være gode regler i hjemmet ditt?Anonymous poster hash: f33c2...065 Føler vi har mange regler som vi alltid har hatt. Men at hun i det siste har bestemt seg for at jeg får ikke bry meg med noe. Har fast leggetid, regler i forhold til rydding osv. Men hun kan klikke på meg bare fordi jeg ikke gjør ting riktig i forhold til f eks en vott hun vil ga hjelp til å ta på. Er ofte småting hun klikker for. Dessuten har jeg gitt henne konsekvenser når hun har vært frekk når hun har hatt besøk. Dvs null besøk på en uke. Jeg har også droppet ting vi skulle på fordi hun svarer så stygt at det ikke ligner noe. Borte oppfører hun seg eksemplarisk, så er jo jeg som gjør noe feil. Vet bare ikke hva H.iAnonymous poster hash: da828...df6 Ut fra hva som virker best på mine barn så er mindre, og raskere overståtte straffer, som kommer helt umiddelbart bedre enn for eksempel ikke besøk på en uke. La straffen komme i løpet av sekunder. Vaske munnen med såpe (sjekk at den er giftfri) med en gang hun sier noe stygt og hver eneste gang funker som bare rakkeren.Slår hun så følg henne resolutt ut og la henne stå på trappa i 5 minutter, hver gang og med en gang. Ikke gi henne tid til å kle på seg en gang, bare rask med deg klærne. Jo fortere det går, jo bedre.Anonymous poster hash: 0a37a...125 Fortell henne foresten nå med en gang at det er dette som kommer til å skje, uten advarsler, slik at hun vet det. Når straffen er overstått skal den også være ferdig. Ikke gå rundt og vær sur da.Anonymous poster hash: 0a37a...125 takk for langt svar. Og jeg er helt enig i at straffen bør komme med en gang. Men mulig det er jeg som er litt forsiktig her men jeg kunne aldri vasket munnen hennes med såpe eller stengt henne ute på trappa i fem min uten jakke nå midt på vinteren. Jeg er ikke fan av fysisk straff da jeg selv vokste opp med en far som riste meg på rumpa med en pinne/kvist jeg selv måtte hente i skogen. H.iAnonymous poster hash: da828...df6 Dette som ble foreslått her er faktisk ulovlig, og jeg er skikker over at noen foreslår det. Anonym .....125; om du bruker slike midler i oppdragelsen oppnår du kun barn som er redd deg. I det er langt mellom respekt og redsel! Videre vil du få barnevernet på nakken den dagen ungene forteller dette til venner, skole o.l. La oss håpe de gjør det. Fysj- ble kvalm av deg. HI; min erfaring er at mange kommer i en fase rundt 8- årsalderen hvor de krever mer, og andre ting av de rundt seg. De vil være mer selvstendige enn de kan være, og de kommer gjerne litt i opposisjon. Hva med å se på om det er områder hun kunne fått noe mer ansvar? Krev mer av henne noen steder, og gi mer ros enn ris. Å slå syns jeg var det verste av det du beskrev, så der må du finne konsekvenser som er umiddelbare og som "svir". Det positive i dette er at hun tar det ut hjemme- hun er helt trygg på seg ihvertfall. Du bør spørre læreren om de har merket noen forandringer. Blir hun plaget av noen? Utestengt? Har en god venn flyttet eller kuttet henne ut? Anonymous poster hash: 21230...c5c ulovlig å la ungene stå 5 minutter på trappa eller å få noe som smaker vondt, men er helt ufarlig, i munnen? Du kan gjerne bruke en tankemessige ungene synes smaker vondt i stedenfor såpe. Det blir akkurat det samme.Anonymous poster hash: 0a37a...125 Det er ulovlig ydmyke barna så: ja, det du beskriver går under det. Det er avstraffelse som ifølge barneloven er straffbart. Anonymous poster hash: 21230...c5c Hva mener du er lovlige konsekvenser da? Å kjefte kan i hvertfall kalles ydmykelse, å nekte dem å gå ut er frihetsberøvelse og å ta fra dem eiendeler er vell tyveri? Å kreve at barnet ber om undskyldning er klart ydmykende osv. Er det i detheletatt noen negative konsekvenser du ville godtatt? Anonymous poster hash: 0a37a...125
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2014 #22 Skrevet 2. februar 2014 Her må det innføres grenser og konsekvenser. Hun må lære nå før hun blir tenåring at det er du som er sjefen. Dette blir ikke lettere med årene. Jeg tenker litt sånn at frekk i kjeften konsekvensen er at da kutter vi data bruken for resten av dagen. Får en advarsel da for å se om han bedrer seg. Hva ser du for deg at kan være gode regler i hjemmet ditt?Anonymous poster hash: f33c2...065 Føler vi har mange regler som vi alltid har hatt. Men at hun i det siste har bestemt seg for at jeg får ikke bry meg med noe. Har fast leggetid, regler i forhold til rydding osv. Men hun kan klikke på meg bare fordi jeg ikke gjør ting riktig i forhold til f eks en vott hun vil ga hjelp til å ta på. Er ofte småting hun klikker for. Dessuten har jeg gitt henne konsekvenser når hun har vært frekk når hun har hatt besøk. Dvs null besøk på en uke. Jeg har også droppet ting vi skulle på fordi hun svarer så stygt at det ikke ligner noe. Borte oppfører hun seg eksemplarisk, så er jo jeg som gjør noe feil. Vet bare ikke hva H.iAnonymous poster hash: da828...df6 Ut fra hva som virker best på mine barn så er mindre, og raskere overståtte straffer, som kommer helt umiddelbart bedre enn for eksempel ikke besøk på en uke. La straffen komme i løpet av sekunder. Vaske munnen med såpe (sjekk at den er giftfri) med en gang hun sier noe stygt og hver eneste gang funker som bare rakkeren.Slår hun så følg henne resolutt ut og la henne stå på trappa i 5 minutter, hver gang og med en gang. Ikke gi henne tid til å kle på seg en gang, bare rask med deg klærne. Jo fortere det går, jo bedre.Anonymous poster hash: 0a37a...125 Fortell henne foresten nå med en gang at det er dette som kommer til å skje, uten advarsler, slik at hun vet det. Når straffen er overstått skal den også være ferdig. Ikke gå rundt og vær sur da.Anonymous poster hash: 0a37a...125 takk for langt svar. Og jeg er helt enig i at straffen bør komme med en gang. Men mulig det er jeg som er litt forsiktig her men jeg kunne aldri vasket munnen hennes med såpe eller stengt henne ute på trappa i fem min uten jakke nå midt på vinteren. Jeg er ikke fan av fysisk straff da jeg selv vokste opp med en far som riste meg på rumpa med en pinne/kvist jeg selv måtte hente i skogen. H.iAnonymous poster hash: da828...df6 Dette som ble foreslått her er faktisk ulovlig, og jeg er skikker over at noen foreslår det. Anonym .....125; om du bruker slike midler i oppdragelsen oppnår du kun barn som er redd deg. I det er langt mellom respekt og redsel! Videre vil du få barnevernet på nakken den dagen ungene forteller dette til venner, skole o.l. La oss håpe de gjør det. Fysj- ble kvalm av deg. HI; min erfaring er at mange kommer i en fase rundt 8- årsalderen hvor de krever mer, og andre ting av de rundt seg. De vil være mer selvstendige enn de kan være, og de kommer gjerne litt i opposisjon. Hva med å se på om det er områder hun kunne fått noe mer ansvar? Krev mer av henne noen steder, og gi mer ros enn ris. Å slå syns jeg var det verste av det du beskrev, så der må du finne konsekvenser som er umiddelbare og som "svir". Det positive i dette er at hun tar det ut hjemme- hun er helt trygg på seg ihvertfall. Du bør spørre læreren om de har merket noen forandringer. Blir hun plaget av noen? Utestengt? Har en god venn flyttet eller kuttet henne ut? Anonymous poster hash: 21230...c5c ulovlig å la ungene stå 5 minutter på trappa eller å få noe som smaker vondt, men er helt ufarlig, i munnen? Du kan gjerne bruke en tankemessige ungene synes smaker vondt i stedenfor såpe. Det blir akkurat det samme.Anonymous poster hash: 0a37a...125 Det er ulovlig ydmyke barna så: ja, det du beskriver går under det. Det er avstraffelse som ifølge barneloven er straffbart. Anonymous poster hash: 21230...c5c Hva mener du er lovlige konsekvenser da? Å kjefte kan i hvertfall kalles ydmykelse, å nekte dem å gå ut er frihetsberøvelse og å ta fra dem eiendeler er vell tyveri? Å kreve at barnet ber om undskyldning er klart ydmykende osv. Er det i detheletatt noen negative konsekvenser du ville godtatt? Anonymous poster hash: 0a37a...125 Det du snakker om er ikke konsekvens, men straff. Å få munnen full av såpe er ingen konsekvens av å være stygg i munnen. Forøvrig er jeg ikke intr i å diskutere mer med deg. Tråden handler om ei jente som antagelig har det forferdelig vondt, og når noen plutselig oppfører seg slik er det lurt å se på hvorfor, og ikke bare hvordan en skal bli kvitt oppførselen. Vi er så langt fra hverandre en kan komme når det gjelder oppdragelse så en diskusjon har ingenting for seg. Anonymous poster hash: 21230...c5c
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2014 #23 Skrevet 2. februar 2014 Her må det innføres grenser og konsekvenser. Hun må lære nå før hun blir tenåring at det er du som er sjefen. Dette blir ikke lettere med årene. Jeg tenker litt sånn at frekk i kjeften konsekvensen er at da kutter vi data bruken for resten av dagen. Får en advarsel da for å se om han bedrer seg. Hva ser du for deg at kan være gode regler i hjemmet ditt?Anonymous poster hash: f33c2...065 Føler vi har mange regler som vi alltid har hatt. Men at hun i det siste har bestemt seg for at jeg får ikke bry meg med noe. Har fast leggetid, regler i forhold til rydding osv. Men hun kan klikke på meg bare fordi jeg ikke gjør ting riktig i forhold til f eks en vott hun vil ga hjelp til å ta på. Er ofte småting hun klikker for. Dessuten har jeg gitt henne konsekvenser når hun har vært frekk når hun har hatt besøk. Dvs null besøk på en uke. Jeg har også droppet ting vi skulle på fordi hun svarer så stygt at det ikke ligner noe. Borte oppfører hun seg eksemplarisk, så er jo jeg som gjør noe feil. Vet bare ikke hva H.iAnonymous poster hash: da828...df6 Ut fra hva som virker best på mine barn så er mindre, og raskere overståtte straffer, som kommer helt umiddelbart bedre enn for eksempel ikke besøk på en uke. La straffen komme i løpet av sekunder. Vaske munnen med såpe (sjekk at den er giftfri) med en gang hun sier noe stygt og hver eneste gang funker som bare rakkeren.Slår hun så følg henne resolutt ut og la henne stå på trappa i 5 minutter, hver gang og med en gang. Ikke gi henne tid til å kle på seg en gang, bare rask med deg klærne. Jo fortere det går, jo bedre.Anonymous poster hash: 0a37a...125 Fortell henne foresten nå med en gang at det er dette som kommer til å skje, uten advarsler, slik at hun vet det. Når straffen er overstått skal den også være ferdig. Ikke gå rundt og vær sur da.Anonymous poster hash: 0a37a...125 takk for langt svar. Og jeg er helt enig i at straffen bør komme med en gang. Men mulig det er jeg som er litt forsiktig her men jeg kunne aldri vasket munnen hennes med såpe eller stengt henne ute på trappa i fem min uten jakke nå midt på vinteren. Jeg er ikke fan av fysisk straff da jeg selv vokste opp med en far som riste meg på rumpa med en pinne/kvist jeg selv måtte hente i skogen. H.iAnonymous poster hash: da828...df6 Dette som ble foreslått her er faktisk ulovlig, og jeg er skikker over at noen foreslår det. Anonym .....125; om du bruker slike midler i oppdragelsen oppnår du kun barn som er redd deg. I det er langt mellom respekt og redsel! Videre vil du få barnevernet på nakken den dagen ungene forteller dette til venner, skole o.l. La oss håpe de gjør det. Fysj- ble kvalm av deg. HI; min erfaring er at mange kommer i en fase rundt 8- årsalderen hvor de krever mer, og andre ting av de rundt seg. De vil være mer selvstendige enn de kan være, og de kommer gjerne litt i opposisjon. Hva med å se på om det er områder hun kunne fått noe mer ansvar? Krev mer av henne noen steder, og gi mer ros enn ris. Å slå syns jeg var det verste av det du beskrev, så der må du finne konsekvenser som er umiddelbare og som "svir". Det positive i dette er at hun tar det ut hjemme- hun er helt trygg på seg ihvertfall. Du bør spørre læreren om de har merket noen forandringer. Blir hun plaget av noen? Utestengt? Har en god venn flyttet eller kuttet henne ut? Anonymous poster hash: 21230...c5c ulovlig å la ungene stå 5 minutter på trappa eller å få noe som smaker vondt, men er helt ufarlig, i munnen? Du kan gjerne bruke en tankemessige ungene synes smaker vondt i stedenfor såpe. Det blir akkurat det samme.Anonymous poster hash: 0a37a...125 Det er ulovlig ydmyke barna så: ja, det du beskriver går under det. Det er avstraffelse som ifølge barneloven er straffbart. Anonymous poster hash: 21230...c5c Hva mener du er lovlige konsekvenser da? Å kjefte kan i hvertfall kalles ydmykelse, å nekte dem å gå ut er frihetsberøvelse og å ta fra dem eiendeler er vell tyveri? Å kreve at barnet ber om undskyldning er klart ydmykende osv. Er det i detheletatt noen negative konsekvenser du ville godtatt?Anonymous poster hash: 0a37a...125 Det du snakker om er ikke konsekvens, men straff. Å få munnen full av såpe er ingen konsekvens av å være stygg i munnen. Forøvrig er jeg ikke intr i å diskutere mer med deg. Tråden handler om ei jente som antagelig har det forferdelig vondt, og når noen plutselig oppfører seg slik er det lurt å se på hvorfor, og ikke bare hvordan en skal bli kvitt oppførselen. Vi er så langt fra hverandre en kan komme når det gjelder oppdragelse så en diskusjon har ingenting for seg. Anonymous poster hash: 21230...c5c Straff er en naturlig konsekvens av dårlig oppførsel. Tilgivelse er en naturlig konsekvens av gjennomført straff. Jeg har heller ikke snakket om å få munnen full av såpe. Det holder å bruke bitte litt slik at det smaker vondt og gir en tydelig markering. Nå hadde ikke HI skrevet noe om endringene i livet til jenta da jeg skrev mine innlegg. Det kunne jeg ikke si noe om, men jeg la også vekt på mye ros og prat når hun var grei. Det er viktig. Anonymous poster hash: 0a37a...125
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2014 #24 Skrevet 2. februar 2014 I min verden er det utelukket med såpe eller utestenging som straff. Hun er muligens kommet tidlig i puberteten og hormonene løper litt løpsk. Jeg var selv veldig tidlig og tok ut mye frustrasjon hjemme og en engel blandet andre. Selvsagt må ting få en konsekvens og du må nok tåle å være upopulær en stund fremover. På gode dager ville jeg hatt gode samtaler og sagt at hun alltid kan stole på deg og at du vil være der for henne uansett. Viktig å vite i den alderen. Når sinne og raseri kommer så vær sterk og send henne inn på rommet. Hun har ikke lov å forsure miljøet for dere andre i familien. Si hun kan komme å være med dere når hun er rolig igjen. Når hun da kommer ville jeg vist hvor kjekt jeg synes det er at hun kan ta seg sammen og gjøre koselige ting. Kanskje lag til en jentedag bare dere to ? sånne ting betyr noe. Lykke til Anonymous poster hash: f33c2...065
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå