Annie Bailey Skrevet 2. februar 2014 #1 Skrevet 2. februar 2014 Når fikk/ får deres barn det?og hva slags mobiltelefon har ungene deres?
Surremusa Skrevet 2. februar 2014 #2 Skrevet 2. februar 2014 Min gutt fikk da han var 8/9, mye fordi hans far bor litt unna, og slik at han også kunne ringe meg hvis han ville bli med noen hjem fra skolen.
Giss Skrevet 3. februar 2014 #3 Skrevet 3. februar 2014 Den eldste er 6 år - og min vurdering så langt er at hun er for liten. Jeg regner med at hun kommer til å få mobil når hun er 8-9 år og da med et abonnement med begrensninger. Får se hva som er på markedet til den tiden.
Bell_83 Skrevet 4. februar 2014 #4 Skrevet 4. februar 2014 Sønnen min fikk mobiltelefon en uke før han startet på skolen, da var han 5år. Han må gå til og fra skolen, så han fikk mobil kun for å kunne ringe meg og jeg ringe han på skoleveien. Noe som har vist seg veldig nyttig. Det er min gamle mobil han fikk, med kontantkort. Nettfunksjoner er skrudd av og det er kun nærmeste familie som har nr hans. Jeg synes selv det er litt tidlig at en så liten tass har egen telefon, men det er en kjempetrygghet å vite at jeg kan ringe han på skoleveien og at han kan ringe meg.
Keep_on_trying Skrevet 4. februar 2014 #5 Skrevet 4. februar 2014 Vi har et barn på 7 år, og vi tenker å vente med mobiltelefondiskusjonen her hjemme, til det blir tatt opp som tema på foreldremøter i skolen. Her hjemme har vi en mobiltelefon liggende, slik at barnet vårt kan nå en av oss dersom vi må på burikken en kjapp tur, og barnet ikke vil være med. Når pappaen i huset jobber senvakt, så ringer han alltid på denne hjemmetelefonen for å si god natt til 7-åringen vår Det er virkelig stas for h*n å svare på den telefonen På telefonen har vi lagret nummeret til mamma, pappa, "Politibil" "Sykebil" og "Brannbil", samt telefonnummeret til mormor, morfar, farmor og farfar For oss fungerer denne ordningen fint, de gangene vi trenger det
Keep_on_trying Skrevet 4. februar 2014 #6 Skrevet 4. februar 2014 Telefonen vi har liggende hjemme er forresten en svært enkel Samsung-telefon, uten fargeskjerm og med taster Den er like spennende som iphonen til mamma, i følge 7-åringen
Pei Skrevet 6. februar 2014 #7 Skrevet 6. februar 2014 Mine barn har fått til jul i 4.klasse. Da har de vært ferdig med å gå på SFO, og da har jeg syntes det har vært fint å kunne få tak i dem og omvendt, når de er alene hjemme etter skoletid. Vi har ikke fasttelefon. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå