Anonym bruker Skrevet 2. februar 2014 #1 Skrevet 2. februar 2014 Det har seg sånn at jeg har to jobber. Den ene jobben er forholdsvis rolig, men ikke en kontorjobb. Den andre jobben er svært krevende og jeg blir ofte utsatt for vold/nesten vold. Den krever også enormt mye fysisk. Kan man være sykemeldt fra en jobb, men fortsatt være i den andre? Egentlig er det vel svangerskapspenger som er det riktige med tanke på den jobben nummer to på grunn av fare for fosteret. Men det gjelder ikke den andre. Er avhengig av inntektene fra begge jobbene. Anonymous poster hash: 8d1f6...5ef
Katta82 Skrevet 2. februar 2014 #2 Skrevet 2. februar 2014 Svangerskapspenger blir aktuelt først når arbeidsgivar ikkje kan flytte deg til arbeid der det ikkje er fare for deg og fosteret. Så dette må arbeidsgivar ta stilling til først! Har du snakka med dei?
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2014 #3 Skrevet 2. februar 2014 Arbeidsgiver kan ikke flytte meg. Anonymous poster hash: 8d1f6...5ef
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2014 #4 Skrevet 2. februar 2014 Ja det kan du. Jeg jobbet på kjøkken og kontor i min ungdom. Jeg måtte sy fingeren pga kutt og fikk ikke jobbe med mat. Fikk sykemelding til kjøkkenjobben. Anonymous poster hash: a2b56...a78
PrinsesseHengepupp Skrevet 2. februar 2014 #5 Skrevet 2. februar 2014 Ja du kan få svangerskapspenger eller sykemelding fra en av jobbene eller fra den delen av jobben som du ikke kan utføre. Snakk med lege eller jordmor om det, de skal kunne regelverket, iallefall finne ut av det.
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2014 #6 Skrevet 2. februar 2014 Du kan gå på svangerskapspenger i den ene jobben og jobbe i den andre. Den første jobben, skal se om de kan tilrettelegge først og fremst.. Anonymous poster hash: 6f87d...b2c
Gjest Sekretøsa Skrevet 2. februar 2014 #7 Skrevet 2. februar 2014 Ja det kan du. Var det selv i det ene svangerskapet mitt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå