Anonym bruker Skrevet 2. februar 2014 #1 Skrevet 2. februar 2014 Mannen og jeg ble enige om å ikke legge ut bilder av babyen på sosiale medier, i såfall ikke slik at ansiktet vises. Dette har gått bra i flere mnd. Men så har han nå lagt ut bilde av seg og babyen hvor bildet er tatt rett framfor dem, på instagram. Jeg spurte hvorfor han gjorde det og fikk til svar: jeg har kanskje bare 20stk der da og alle er nære venner og familie! Jeg måtte nesten gå på profilen hans å se; over 80 følgere har han. Og 4 av de er folk jeg har vært venner med, folk han har blitt kjent med via meg og som jeg ikke vil ha noe med å gjøre lengre. Dvs at jeg ikke har de på noen sosiale medier og hadde ikke tenkt de skulle få gleden av å se hvordan babyen min ser ut. Synes han bør slutte å la de følge seg hvis bilde fortsatt skal ligge ut. Men i god dib-ånd så er vel jeg helt gal ved denne tanken vel? Anonymous poster hash: 3b0a2...937
*Miss Marple* Skrevet 2. februar 2014 #2 Skrevet 2. februar 2014 Hehe, 'gleden av å se babyen din' Jeg beklager, men sjansen for at de kaster et blikk på bildet og tenker 'søt baby' for så å glemme hele greia er veldig mye større enn at de skal kjenne gleden strømme gjennom kroppen over å få lov å se vidunderet Å legge ut et bilde som bare et begrenset antall mennesker får se mener jeg er helt innafor å vise godt nettvett. Deres baby er nok ikke så unik for andre enn dere at det kommer til å skape storm på instragram. Så ja, jeg syns du er sær. Sånn siden du spurte
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2014 #3 Skrevet 2. februar 2014 Har han en lukket konto på Instagram da? Anonymous poster hash: a09c2...a6a
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2014 #4 Skrevet 2. februar 2014 Kanskje feil å skrive "få gleden av å se babyen". Men det at de får se og sikkert gjør sine tanker, negative sådan. Hi Anonymous poster hash: 3b0a2...937
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2014 #5 Skrevet 2. februar 2014 Det er absolutt ingen utenom dere to pluss nærmeste familie som bryr seg om den babyen Anonymous poster hash: 3f66e...980
*Miss Marple* Skrevet 2. februar 2014 #6 Skrevet 2. februar 2014 Kanskje feil å skrive "få gleden av å se babyen". Men det at de får se og sikkert gjør sine tanker, negative sådan. HiAnonymous poster hash: 3b0a2...937 La de tenke hva de vil. Om de har negative tanker om en liten baby har de nok sitt å stri med og er ikke verd din bekymring. Slapp av og la den stolte far få vise frem babyen til vennene sine. Du har faktisk ikke noe med hvem han har på listen sin. Stol på hans vurdering og senk skuldrene.
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2014 #7 Skrevet 2. februar 2014 Ja, det er litt sært... Men forstår at dere har en avtale, men du vet vel at på Facebook så kan du lage dine grupper (familie og nære venner) og hule av at kun de skal få se bilde du legger ut og ikke ALLE Facebook vennene Det samme kan du gjøre på instagram Ser ikke problemet med p dele bilde for lukkede grupper, jeg tenker om de som ikke viser bilder av barna at kanskje de er flaue over babyen og de som legger ut et i ny og ne vil vise familie og venner og det er bare koselig -jeg synes det er koselig å se barndomsvenners barn som jeg ikke treffer så ofte og kanskje bor litt unna -føler det er en måte å holde litt kontakt osv Har en venninne med en baby med spalte/hareskår og hun legger ut bilder og viser hvor stolt og søt babyen er og det synes jeg er veldig tøfft gjort av henne og hun har bere fått positive kommentarer og det tror jeg hjelper når man har et barn med en slik skjønnhetsfeil Anonymous poster hash: fee33...a96
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2014 #8 Skrevet 2. februar 2014 Det må være den rareste setningen jeg har lest her inne på lenge De skal ikke få gleden av å se min baby ! What? Babyen er som regel kun interessant for foreldrene. Blir så slitsomt med de som tror deres barn er verdens midtpunkt. Jeg ser på bildene mine venner legger ut og blar videre. Neste sekund så tenker jeg ikke mer over det Anonymous poster hash: a878b...dcd
Bjæk Skrevet 2. februar 2014 #9 Skrevet 2. februar 2014 Jepp, dette ble i overkant sært, også for meg, og jeg er relativt hysterisk når det gjelder å publisere bilder av barna mine. Siden du spør ...
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2014 #10 Skrevet 2. februar 2014 Skjønner veldig godt du ikke vil ha bilder av barnet ditt satt ut på nett. Jeg og mannen har selv blitt enig om at vi ikke skal legge ut bilder av vårt barn. Det som derimot er sært, er begrunnelsen.. Du vil ikke andre skal ha gleden av å se barnet ditt. Når andre legger ut bilder av ungene sine orker jeg ikke klikke inn på det engang, er totalt uinteressant for meg. Og er nok ikke bare jeg som føler det slik. Grunn til at jeg ikke vil legge ut bilder av barnet, er vel heller fordi jeg selv ikke hadde satt pris på om min mamma hadde lagt ut all slags bilder av meg når jeg var liten, også kunne googlet det opp på nett når jeg ble stor. Nå er det jo forskjell på et helt vanlig uskyldig bilde av barnet med klær på og alt. Men mange legger ut "naken" bilder og mye som er rimelig upassende også. Anonymous poster hash: e63ce...d8a
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2014 #11 Skrevet 2. februar 2014 Kanskje feil å skrive "få gleden av å se babyen". Men det at de får se og sikkert gjør sine tanker, negative sådan. HiAnonymous poster hash: 3b0a2...937 La de tenke hva de vil. Om de har negative tanker om en liten baby har de nok sitt å stri med og er ikke verd din bekymring. Slapp av og la den stolte far få vise frem babyen til vennene sine. Du har faktisk ikke noe med hvem han har på listen sin. Stol på hans vurdering og senk skuldrene. Tolker det dit hen at det er noe med babyen du vil skjule. Er den syk, annen hudfarge, ligner den på noen den ikke skal ligne på, ikke perfekt nok i dine øyne? La nå den stolte pappa'n få legge ut bilde av seg og barnet. Dere som er så hysteriske. Dere er vel klar over hvor enkelt det er for tvilsomme personer å knipse bilder av andres barn, og legge på nett. F.eks i parker, på stranda, lekeland... Så lenge barna er påkledd og bildene er fine, så kan det vel ikke gjøre noe. Og hvordan skal de spores opp som voksen? Man skriver jo ikke barnets for, mellom og etternavn på bildene. Og det er gjerne de som ikke viser frem noe av sin familie, som er ivrigst på å bla gjennom mine bilder Anonymous poster hash: 12e08...b92
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2014 #12 Skrevet 2. februar 2014 Kanskje feil å skrive "få gleden av å se babyen". Men det at de får se og sikkert gjør sine tanker, negative sådan. HiAnonymous poster hash: 3b0a2...937 La de tenke hva de vil. Om de har negative tanker om en liten baby har de nok sitt å stri med og er ikke verd din bekymring. Slapp av og la den stolte far få vise frem babyen til vennene sine. Du har faktisk ikke noe med hvem han har på listen sin. Stol på hans vurdering og senk skuldrene. Tolker det dit hen at det er noe med babyen du vil skjule. Er den syk, annen hudfarge, ligner den på noen den ikke skal ligne på, ikke perfekt nok i dine øyne?La nå den stolte pappa'n få legge ut bilde av seg og barnet. Dere som er så hysteriske. Dere er vel klar over hvor enkelt det er for tvilsomme personer å knipse bilder av andres barn, og legge på nett. F.eks i parker, på stranda, lekeland... Så lenge barna er påkledd og bildene er fine, så kan det vel ikke gjøre noe. Og hvordan skal de spores opp som voksen? Man skriver jo ikke barnets for, mellom og etternavn på bildene. Og det er gjerne de som ikke viser frem noe av sin familie, som er ivrigst på å bla gjennom mine bilder Anonymous poster hash: 12e08...b92 Hvordan vet du hvem som blar gjennom bildene dine? Anonymous poster hash: abcf6...10a
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2014 #13 Skrevet 2. februar 2014 Kanskje feil å skrive "få gleden av å se babyen". Men det at de får se og sikkert gjør sine tanker, negative sådan. HiAnonymous poster hash: 3b0a2...937 La de tenke hva de vil. Om de har negative tanker om en liten baby har de nok sitt å stri med og er ikke verd din bekymring. Slapp av og la den stolte far få vise frem babyen til vennene sine. Du har faktisk ikke noe med hvem han har på listen sin. Stol på hans vurdering og senk skuldrene. Tolker det dit hen at det er noe med babyen du vil skjule. Er den syk, annen hudfarge, ligner den på noen den ikke skal ligne på, ikke perfekt nok i dine øyne?La nå den stolte pappa'n få legge ut bilde av seg og barnet. Dere som er så hysteriske. Dere er vel klar over hvor enkelt det er for tvilsomme personer å knipse bilder av andres barn, og legge på nett. F.eks i parker, på stranda, lekeland... Så lenge barna er påkledd og bildene er fine, så kan det vel ikke gjøre noe. Og hvordan skal de spores opp som voksen? Man skriver jo ikke barnets for, mellom og etternavn på bildene. Og det er gjerne de som ikke viser frem noe av sin familie, som er ivrigst på å bla gjennom mine bilder Anonymous poster hash: 12e08...b92 Hvordan vet du hvem som blar gjennom bildene dine? Anonymous poster hash: abcf6...10a Kan det ha noe med at instagram er en bildetjeneste? Ingen grunn til å bruke det om en ikke vil se andres bilder? Hi Anonymous poster hash: 3b0a2...937
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2014 #14 Skrevet 2. februar 2014 Kan jeg spørre hvorfor du ikke vil at folk skal se babyen og hvorfor du tror de lager seg negative tanker? Anonymous poster hash: 1dbe0...722
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2014 #15 Skrevet 2. februar 2014 Kan jeg spørre hvorfor du ikke vil at folk skal se babyen og hvorfor du tror de lager seg negative tanker? Anonymous poster hash: 1dbe0...722 Det er vel fordi at akkurat de 4 jeg ikke vil skal se bildene, er folk jeg ikke omgås lengre, som ikke er venn av meg på Facebook/instagram/osv. Og tenker at grunnen til at de vil følge mannen min er for å ha et innblikk i hva som skjer i våre liv uten at det har noe med meg å gjøre. Dette er mennesker som har vært gode venner, men som av forskjellige grunner ikke er det i det hele tatt. Hi Anonymous poster hash: 3b0a2...937
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2014 #16 Skrevet 2. februar 2014 Kan jeg spørre hvorfor du ikke vil at folk skal se babyen og hvorfor du tror de lager seg negative tanker? Anonymous poster hash: 1dbe0...722 Det er vel fordi at akkurat de 4 jeg ikke vil skal se bildene, er folk jeg ikke omgås lengre, som ikke er venn av meg på Facebook/instagram/osv. Og tenker at grunnen til at de vil følge mannen min er for å ha et innblikk i hva som skjer i våre liv uten at det har noe med meg å gjøre. Dette er mennesker som har vært gode venner, men som av forskjellige grunner ikke er det i det hele tatt. Hi Anonymous poster hash: 3b0a2...937 Tror du virkelig at dere har et så spennende liv at de gidder å snoke på dere? Tror muligens du er litt paranoid her nå. Anonymous poster hash: abcf6...10a
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2014 #17 Skrevet 2. februar 2014 Kanskje feil å skrive "få gleden av å se babyen". Men det at de får se og sikkert gjør sine tanker, negative sådan. HiAnonymous poster hash: 3b0a2...937 La de tenke hva de vil. Om de har negative tanker om en liten baby har de nok sitt å stri med og er ikke verd din bekymring. Slapp av og la den stolte far få vise frem babyen til vennene sine. Du har faktisk ikke noe med hvem han har på listen sin. Stol på hans vurdering og senk skuldrene. Tolker det dit hen at det er noe med babyen du vil skjule. Er den syk, annen hudfarge, ligner den på noen den ikke skal ligne på, ikke perfekt nok i dine øyne?La nå den stolte pappa'n få legge ut bilde av seg og barnet. Dere som er så hysteriske. Dere er vel klar over hvor enkelt det er for tvilsomme personer å knipse bilder av andres barn, og legge på nett. F.eks i parker, på stranda, lekeland... Så lenge barna er påkledd og bildene er fine, så kan det vel ikke gjøre noe. Og hvordan skal de spores opp som voksen? Man skriver jo ikke barnets for, mellom og etternavn på bildene. Og det er gjerne de som ikke viser frem noe av sin familie, som er ivrigst på å bla gjennom mine bilder Anonymous poster hash: 12e08...b92 Hvordan vet du hvem som blar gjennom bildene dine? Anonymous poster hash: abcf6...10a Fordi de kommenterer og liker. Har noen som helt tydelig blar gjennom alle på engang, da de kan like 30 gamle bilder i løpet av en halv time Anonymous poster hash: 12e08...b92
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå