Gå til innhold

Lager alle bok til barnet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg føler meg som en elendig mor som ikke har laget det til sønnen min på 3 år:( lager "alle" en slik bok?

Anonymous poster hash: f069e...863

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilken type bok snakker du om?

Anonymous poster hash: f332e...cf1

Skrevet

Hvis du snakker om babybok så ja...selvfølgelig. Er jo bare å kjøpe en sånn ferdig en som du fyller ut med litt bilder og info fra fødselen. Er veldig gøy å ha når de blir eldre. Jeg har tittet masse i min :)

Anonymous poster hash: e0cf1...6ed
Skrevet

Har en på 3 år. Har skrevet bittelitt i boken hans, men fremdeles ikke fått bilder eller annet inni...

Skrevet

Begynte så friskt på det, men den ligger påbegynt og blir nok aldri ferdig

Skrevet

Regner med at HI tenker på en slags minnebok eller sånn "mitt første år" bok ?

Det kommer  vel ann på personen om man gidder å lage sånn bok. Noen syns at det er viktig og koser seg med å lage det, mens andre ikke bryr seg en døyt om sånn.

Jeg har ingen slike bøker fra min barndom, men jeg eeelsker slike ting.  Derfor overkompenserer jeg nok litt med mitt barn.. Han er 3 år nå og har en scrapbook fra graviditeten som er skrevet til ham, en babybok fra første året og en bursdagsbok med to sider pr. bursdag hvor jeg limer inn noen bilder og skriver litt om dagen. Er vel plass til ca 18 bursdager der, så jeg håper på å få til å fylle den helt ut! 

Anonymous poster hash: da4a8...c54
Skrevet

Det kommer vel ann på personen om man gidder å lage sånn bok. Noen syns at det er viktig og koser seg med å lage det, mens andre ikke bryr seg en døyt om sånn.

Jeg har ingen slike bøker fra min barndom, men jeg eeelsker slike ting. Derfor overkompenserer jeg nok litt med mitt barn.. Han er 3 år nå og har en scrapbook fra graviditeten som er skrevet til ham, en babybok fra første året og en bursdagsbok med to sider pr. bursdag hvor jeg limer inn noen bilder og skriver litt om dagen. Er vel plass til ca 18 bursdager der, så jeg håper på å få til å fylle den helt ut!

en minnebok ja! Problemet er at jeg tok ingen bilder av meg med mage når jeg var gravid med minstemann, og u slike bøker skal man lime inn bilde av mor med stor mage.. Derfor kan jeg ikke lage en fin bok til lillebror, og derfor har jeg ikke orket helt ferdig til storebroren heller. Men jeg har begynt da! Kan jeg ta et bilde fra når jeg gikk med storebror og ta inn i boken til lillebror? Blir litt feil kanskje? Huff, dette tenker jeg mye på jeg...:(

Skrevet

ja!

Anonymous poster hash: 31090...f4d
Skrevet

Det kommer vel ann på personen om man gidder å lage sånn bok. Noen syns at det er viktig og koser seg med å lage det, mens andre ikke bryr seg en døyt om sånn.

Jeg har ingen slike bøker fra min barndom, men jeg eeelsker slike ting. Derfor overkompenserer jeg nok litt med mitt barn.. Han er 3 år nå og har en scrapbook fra graviditeten som er skrevet til ham, en babybok fra første året og en bursdagsbok med to sider pr. bursdag hvor jeg limer inn noen bilder og skriver litt om dagen. Er vel plass til ca 18 bursdager der, så jeg håper på å få til å fylle den helt ut!

en minnebok ja! Problemet er at jeg tok ingen bilder av meg med mage når jeg var gravid med minstemann, og u slike bøker skal man lime inn bilde av mor med stor mage.. Derfor kan jeg ikke lage en fin bok til lillebror, og derfor har jeg ikke orket helt ferdig til storebroren heller. Men jeg har begynt da! Kan jeg ta et bilde fra når jeg gikk med storebror og ta inn i boken til lillebror? Blir litt feil kanskje? Huff, dette tenker jeg mye på jeg...:(

Jeg har bare limt hele siden full av bilder jeg, når det er noe jeg ikke har. Så da kan du droppe å ha magebilde. Ikke ta et fake bilde i alle fall...

Skrevet

en minnebok ja! Problemet er at jeg tok ingen bilder av meg med mage når jeg var gravid med minstemann, og u slike bøker skal man lime inn bilde av mor med stor mage.. Derfor kan jeg ikke lage en fin bok til lillebror, og derfor har jeg ikke orket helt ferdig til storebroren heller. Men jeg har begynt da! Kan jeg ta et bilde fra når jeg gikk med storebror og ta inn i boken til lillebror? Blir litt feil kanskje? Huff, dette tenker jeg mye på jeg... :(

Når det er ting som skal fylles inn som ikke passer (i mitt tilfelle er det f eks en side der man skal lime inn avisutklipp fra den dagen barnet ble født) så tar jeg bare et stort ark og limer over hele albumsiden, og limer på bilder og skriver tekst som jeg selv vil. Du må jo ikke ha med gravidbilde av deg, lim inn et annet bilde isteden :)

Skrevet

Anonymous poster hash: da4a8...c54 en minnebok ja! Problemet er at jeg tok ingen bilder av meg med mage når jeg var gravid med minstemann, og u slike bøker skal man lime inn bilde av mor med stor mage.. Derfor kan jeg ikke lage en fin bok til lillebror, og derfor har jeg ikke orket helt ferdig til storebroren heller. Men jeg har begynt da! Kan jeg ta et bilde fra når jeg gikk med storebror og ta inn i boken til lillebror? Blir litt feil kanskje? Huff, dette tenker jeg mye på jeg...:(

Det er da lett å fikse på! Du MÅ jo ikke lime inn et bilde av magen, du kan f.eks lime inn et bilde av deg og pappaen før barna ble født?

I babyboka vi kjøpte var det egne sider for dåp/navnefest hvor vi skulle lime inn bilder og skrive om dagen. Vi hadde ingen av delene, så jeg brukte disse sidene til å lime inn noen ekstra bilder og takkekortet fra etter fødsel. Det stod jo forhåndsskrevet tekst ovenfor disse bildene f.eks "her er jeg på dåpsdagen", men jeg tok å limte klistermerker el.l over disse setningene. Ingen som ser at det i følge bokens mal skulle vært noe annet der.

Det virker som om du har lyst til å lage slike bøker, men at kreativiteten stopper opp litt? Tenk litt utenfor boksen!

Det er såååå koselig å sette seg ned å se i disse bøkene!

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Første har en stor bok,andre har en som ikke er så stor og tredje sin har jeg såvidt skrevet i :-P

Skrevet

Ja det var lurt, det med å ta andre bilder bare! Dere er så gode og snille her som hjelper meg!:) HI

Skrevet

Ja, det er gøy å se tilbake på får vår del også, mye en glemmer fra det første året.

Anonymous poster hash: f179c...e73

Skrevet

Ungene har hvert sitt fotoalbum. Der går tegninger, avisutklipp og annet inn i. Det går veldig i perioder om jeg får gjort noe, nå ligger det flere år med ting i en eske som venter på å komme inn i bøkene. Settter dato på det så jeg ikke glemmer og til hvem det er. Tar ett skikkelig røsk innimellom (går år mellom hver gang desverre) da skrives det ut over tusen bilder og min mann gir nestenopp. For jeg lager til mine to og han må lage til sine to (de krevde nemlig å få slike de også når de så mine barns bøker. De liker ikke å bli tatt bilde av, så det er jo ikke så mange bilder men..,, haha, jeg gossa meg skikkelig når de krevde å få slike)

Jeg koste meg med første året for da var jeg i permisjon men så ble det ikke så gøy lenger, mer ett ork. Men så begynte selvmordstankene til far, da bestemte jeg meg for at dette skulle fortsette. Om far så tok selvmord, skulle minnene være der og de kunne ta de frem når de ønsker. Far lever enda, men selvmordtankene hans kommer innimellom og jeg blir desverre ikke overrasket om det skjer. Jeg brøt forholdet for jeg klarte ikke mer av det, men bilder med han og ungene tar jeg enda for jeg mener det er viktig at han enda kommer inn i albumet deres.

Flere oldeforeldre har dødd, når det har skjedd har ungene tatt frem albumene sine og tittet i de. Prater om hva de gjorde sammen og hva de minnes. Så jeg ser st det betyr mye for ungene, selv om de for det meste står i hylla og støver ned.

Mamma laget slikt album til min søster når hun giftet seg. Ikke så utfyldene som jeg lager, men hun samlet sammen tegninger hun hadde i skuffer og skap, bilder hun hadde, familie hadde, avisutklipp osv. Ble en gave min søster tok til tårene for. Hennes barn sitter og titter i det nå.

Jeg syns det er mye kosligere å titte på bilder i ett album enn på en data/digitalfotoramme.

Anonymous poster hash: 5e68c...45b

Skrevet

Har bøker til begge. Begynte veldig ivrig, men lenge siden jeg har skrevet og limt inn bilder nå. Kanskje på tide. :P

Skrevet

Nei. Jeg har ikke tålmodighet til å holde på med sånt (ikke tid heller). Tror mine barn skal klare seg greit likevel.

Anonymous poster hash: fbecc...bad

Skrevet

Både jeg og min samboer synes det er veldig gøy å se i våre bøker fra vi er små! Det er ikke noen store bøker, men morro å lese hva man veide, når man begynte å gjøre hva, hva mødrene våre tenkte, og se noen bilder! Trenger jo ikke være en sånn bestemt "Babybok" heller, men en liten scrapbok feks. Synes det er en liten innsats for noe som kanskje blir veldig gøy for barna å ha senere! For min del er det ting som er morro å la gå i arv, både til barnebarn og oldebarn, men så er jeg opptatt av slektsforskning osv og da. Så jeg legger stor flid i mine barns bøker, selvom jeg ikke alltid egentlig har tid! :)

Anonymous poster hash: 31090...f4d
Skrevet

Hvis man ikke klarer å sette av en time eller to en helg til å printe ut litt bilder og skrive noen få ord i en bok så burde man kanskje prioritere litt annderledes.

Anonymous poster hash: e0cf1...6ed
Skrevet

Har kjøpt en sånn hvor man fyller inn. Lager ikke en bok fra scratch nei. Ingen scrapping.

Anonymous poster hash: 722bc...ceb

Skrevet

Jeg har en plan om å lage et fotoalbum pr år. Altså et som bestilles på nett, så får man et stk ferdig album i posten :)

Da er det jo bare å legge inn den teksten / opplysningene man ønsker så er det ikke noe stress med å følge en oppsatt mal.

I tillegg syns jeg det er tiltak å printe ut bilder, lime inn osv.

Jeg skriver korte notater fortløpende på tlf om når ting skjer, så skal dette settes sammen tilslutt :)

Så får jeg se om jeg er like ivrig om noen år, og om jeg klarer å gjennomføre dette :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...