Anonym bruker Skrevet 2. februar 2014 #1 Skrevet 2. februar 2014 Babyen min har atopisk eksem. Jeg gjør alt jeg an for å behandle/redusere symptomene. Jeg bruker en mild variant av hydrokortison salve som selges reseptfri (anbefalt av fastlegen). Men jeg skulle ikke bruke den mer enn 2 uker. Problemet er at med engang jeg slutter å bruke det kommer eksemet tilbake og babyen klør seg til blods. Hva kan jeg gjøre? og hvor lang pause av kortisonbruk må jeg ta? Anonymous poster hash: 3088f...508
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2014 #2 Skrevet 2. februar 2014 Bruker du fuktighets krem kvar dag. Det MÅ du. Anonymous poster hash: ad341...5eb
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2014 #3 Skrevet 2. februar 2014 Ville hørt med legen. Du bør smøre med fete kremer også når du ikke bruker kortisonkrem. Kan anbefale locobase og a-derma exomega. Anonymous poster hash: e1153...3f6
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2014 #4 Skrevet 2. februar 2014 Bruker du fuktighets krem kvar dag. Det MÅ du. Anonymous poster hash: ad341...5eb ja...bruker minst 2 ganger om dagen. Anonymous poster hash: 3088f...508
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2014 #5 Skrevet 2. februar 2014 han er henvist til hudlegen, men har ikke fått time enda... Anonymous poster hash: 3088f...508
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2014 #6 Skrevet 2. februar 2014 Bruker du fuktighets krem kvar dag. Det MÅ du.Anonymous poster hash: ad341...5eb ja...bruker minst 2 ganger om dagen. Anonymous poster hash: 3088f...508 Kontakt legen og få tak i locoid og mildison kun resept. Anonymous poster hash: ad341...5eb
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2014 #7 Skrevet 2. februar 2014 Bruker du fuktighets krem kvar dag. Det MÅ du.Anonymous poster hash: ad341...5eb ja...bruker minst 2 ganger om dagen. Anonymous poster hash: 3088f...508 Kontakt legen og få tak i locoid og mildison kun resept. Anonymous poster hash: ad341...5eb Skal gjøre unntak. Takk. Anonymous poster hash: 3088f...508
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2014 #8 Skrevet 2. februar 2014 Vi har en som har slitt mye og det som har hjulpet er å bruke kortisonkrem en god stund etter eksemet er borte og i tillegg smøre med denne kremen: http://www.apotek1.no/produkter/canoderm-krem-5-500g-67932p Han lukter veldig rart når vi har smurt med den kremen en stund, så det jeg har endt opp med å gjøre, er å smøre med den i perioder når han har mye eksem og når han blir bedre, går jeg tilbake til en vanlig fuktighetskrem. Og med en gang det virker som eksemet begynner å komme tilbake (før det faktisk er eksem), så bytter vi tilbake til den kremen. I tillegg er det viktig å unngå all ull. Bade så sjelden som mulig og aldri bruke såpe, kun dusjolje. Vi har også begynt å bruke såpefri sjampo fordi han er plaget i hodebunnen også. Smør alltid etter dusj/bad. Prøv i tillegg å finne ut om det er noe mat han reagerer på (hvis han spiser mat). Min reagerer når han blir for varm, da kommer eksemet frem med en gang. Anonymous poster hash: 72538...213
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2014 #9 Skrevet 2. februar 2014 Ville hørt med legen. Du bør smøre med fete kremer også når du ikke bruker kortisonkrem. Kan anbefale locobase og a-derma exomega. Anonymous poster hash: e1153...3f6 Bruker A-derma. Både krem og badeolje. Anonymous poster hash: 3088f...508
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2014 #10 Skrevet 2. februar 2014 Vi har en som har slitt mye og det som har hjulpet er å bruke kortisonkrem en god stund etter eksemet er borte og i tillegg smøre med denne kremen: http://www.apotek1.no/produkter/canoderm-krem-5-500g-67932p Han lukter veldig rart når vi har smurt med den kremen en stund, så det jeg har endt opp med å gjøre, er å smøre med den i perioder når han har mye eksem og når han blir bedre, går jeg tilbake til en vanlig fuktighetskrem. Og med en gang det virker som eksemet begynner å komme tilbake (før det faktisk er eksem), så bytter vi tilbake til den kremen. I tillegg er det viktig å unngå all ull. Bade så sjelden som mulig og aldri bruke såpe, kun dusjolje. Vi har også begynt å bruke såpefri sjampo fordi han er plaget i hodebunnen også. Smør alltid etter dusj/bad. Prøv i tillegg å finne ut om det er noe mat han reagerer på (hvis han spiser mat). Min reagerer når han blir for varm, da kommer eksemet frem med en gang. Anonymous poster hash: 72538...213 Takk for tipset. Som sagt gjør jeg alt som kan gjøres. Jeg bruker ikke såpe eller sjampo, bare olje. Han er også veldig plaget i hodebunnen og bak ørene. Jeg vasker all klær med vaskemiddel uten parfyme(og tøymykner). Jeg bruker ikke parfyme på meg lenger. Bruker ingen ull. Smører han med A-derma minst 2 ganger daglig. Bruker ikke for mye klær, osv... Anonymous poster hash: 3088f...508
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2014 #11 Skrevet 2. februar 2014 Bruker du fuktighets krem kvar dag. Det MÅ du.Anonymous poster hash: ad341...5eb ja...bruker minst 2 ganger om dagen. Anonymous poster hash: 3088f...508 Kontakt legen og få tak i locoid og mildison kun resept. Anonymous poster hash: ad341...5eb Skal gjøre unntak. Takk. Anonymous poster hash: 3088f...508 Unntak = det. Anonymous poster hash: 3088f...508
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2014 #12 Skrevet 2. februar 2014 Du får bruke kortison frem til du får time hos hudlege. Og en svært fin krem å supplere med er Agrosan. Denne lukter i to varianter, med sterke lukter som blant annet tea three oil, men vår lille eksemunge liker det veldig godt. Selv har jeg brukt den i over 10 år, og jeg og familien klarer oss ikke lenger uten. Du kan lese litt om den her, selv om jeg ikke akkurat synes denne siden var så veldig informativ. Vi kjøper vår i helsekostbutikk, forresten. : http://agrosan.no/index.php/om-agrosan Anonymous poster hash: e7056...3ab
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå