Gå til innhold

Da har jeg opplevd det også - finne ut av dødsfall gjennom media :/

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke alltid like kjekt med den hurtigheten ting blir offentliggjort på...

Dette er ikke familie av meg, men nær venn av familien. Ingen hadde tenkt på å varsle meg, tydeligvis. Men, det sier også mye om familieforholdene hos oss...

Brått og plutselig ble noe av barndommens gode minner borte. Jeg minnes latteren, de snille øynene, det skarpe intellektet, tryggheten, humoren, kjærligheten til familien, kone, barn og dyr.

Jeg kommer meg pga økonomi ikke i begravelsen.

Mange år siden jeg sist møtte personen, men det er en person som har satt spor i meg, var et godt forbilde der andre manglet. Et godt eksempel på hvordan man kan være en sammensveiset familie, holde fast på det som er viktigst.

Å finne ut av det gjennom media ble hardt og brutalt :(

Anonymous poster hash: 854a5...46c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kondolerer.

Jeg syns også det er ekkelt hvor raskt ting skal i mediene. Når det gjelder det å legge ut navn, så pleier de å holde igjen et døgn eller noe, men det er jo ikke alltid nok for de som er perifere, men likevel nærme nok til at personen betyr noe. Det jeg også syns er rart, er hvor raskt de legger ut bilder av hus ol når noen er drept, som om ikke de som kjenner personene kjenner igjen huset, selv om ikke navnet er offentliggjort. Vet om noen som fant ut at en nær venninne var drept på den måten.

Anonymous poster hash: ffb66...99e
Skrevet

Takk. Ja, jeg trodde også at det skulle gå minst et døgn. Men tydeligvis ikke.

Jeg ville faktisk følt det anderledes hvis jeg fikk vite det i morgen eller mandag i media. Da hadde det skjedd, liksom. Nå er det snakk om timer.

Som du sier - helt forferdelig når de også legger ut bilder av åsted der noen er drept for tidlig også. Er man litt kjent i området så ser man jo med det samme hvor det er. Selv om ikke resten av landet kjenner det igjen på den måten, så kjenner nære det. Forferdelig måte å finne ut at en venninne er drept på den måten! Jeg vet også om en person som fant det ut på den måten for noen år siden da venninnen var drept på bestialsk vis.

Alt skal liksom gå så fort i dagens samfunn. Som om vi er redde for å glipp av noe hele tiden, må ikke være nr to eller ti som får vite, helst være først hele tiden...

Anonymous poster hash: 854a5...46c
Skrevet

Regner med HI snakker om noen som er litt profilert, da vil jo navnet offentliggjøres fortere enn ved andre anledninger.

HI, kondolerer. Hvis du mener journalisten så kjente jeg også at det forsvant en bit av barndommen da jeg leste om dødsfallet. Hvis det er ham så var det fint å høre at han var en like stødig og fin mann som han fremstod på tv.

Klem til deg.

Anonymous poster hash: 1f9c2...1a0

Skrevet

Kjenner en som fikk vite om søsterens dødsfall kjennom mediene.

Mediene var raskere en politiet som var på vei hjem til dem for å fortelle dem.

Dette var ikke noen kjent person men en tragisk ulykke med lett gjenkjennelig åsted.

Lesertall stikker ofte dypest.

Anonymous poster hash: 6acc1...b4a

Skrevet

Kondolerer. En venn av min familie ble påkjørt og drept. På bilde i avisen kunne vi se ambulansepersonell som holdt på med noe i veikanten og helt forran i bildet sto en sko. Syntes det bildet var helt på jordet. Alle forsto jo hvem sin sko det var.

Anonymous poster hash: aba5c...df2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...