Anonym bruker Skrevet 1. februar 2014 #1 Skrevet 1. februar 2014 Er gravid og får kjempe høy puls bare av å gå opp trappen i hjemmet en etasje. Er generelt trøtt og sliten hele tiden. Er halvveis i svangerskapet.Er ikke kjempe godt trent, men ikke dårlig heller. Var i fysisk aktivitet hver dag før jeg ble gravid. Anonymous poster hash: 43cbd...9c2
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2014 #2 Skrevet 1. februar 2014 Jeg hadde en periode hvor jeg var ekstremt sliten og egentlig ikke orket noen ting. Det varte ca en uke, så ble det bedre igjen. Tror jeg hadde kommet litt lengre enn deg da, med ca 2 mnd igjen. Anonymous poster hash: a7fb9...f72
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2014 #3 Skrevet 1. februar 2014 Jeg var det i hele tredje trimester. Fikk en baby som veide over 5 kg. Kanskje det var noe av grunnen? Anonymous poster hash: b1389...4ab
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2014 #4 Skrevet 1. februar 2014 Jeg hadde det sånn i nesten hele svangerskapet. Spratt rundt som bare det like etter fødsel, sprang opp og ned trappa i ren glede over at jeg klarte å bevege meg igjen. Anonymous poster hash: 60494...314
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2014 #5 Skrevet 1. februar 2014 Sånn var jeg helt fra uke 10 til uke 32. Jeg hadde lave jernlager og lav blodprosent. Hadde legen bare foreslått at jeg burde ta jerntilskudd hadde jeg ikke blitt så sliten. 2 uker etter jeg begynte med tilskudd ble ALT nesten helt bra. Ikke andpusten på samme måten lenger. Er i uke 39 nå. Sluttet for et par uker da jeg var litt lat med å huske på de og da kom symptomene tilbake igjen. Anonymous poster hash: fdab4...5aa
Fru vims Skrevet 1. februar 2014 #6 Skrevet 1. februar 2014 Hatt det sånn begge gangene på slutten. Skikkelig tungt å gå opp trappa. Husker når jeg har født og kommet hjem hvor deilig følelse det er å gå opp trappa, uten baby i magen.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2014 #7 Skrevet 1. februar 2014 Sånn var jeg helt fra uke 10 til uke 32. Jeg hadde lave jernlager og lav blodprosent. Hadde legen bare foreslått at jeg burde ta jerntilskudd hadde jeg ikke blitt så sliten. 2 uker etter jeg begynte med tilskudd ble ALT nesten helt bra. Ikke andpusten på samme måten lenger. Er i uke 39 nå. Sluttet for et par uker da jeg var litt lat med å huske på de og da kom symptomene tilbake igjen. Anonymous poster hash: fdab4...5aa Da skal jeg be legen om å få tatt en blodprøve av meg. Jeg er lei av at flere i familien skal si at jeg har dårlig kondis og bare må komme meg ut å trene. I tillegg til jobb, mann, barn og enebolig så har jeg også hund som trenger minst 1 times tur daglig. Så jeg har jo ikke bare sittet på ræva heller. Anonymous poster hash: 43cbd...9c2
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2014 #8 Skrevet 2. februar 2014 dytter litt for å se om det er fler. Anonymous poster hash: 43cbd...9c2
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2014 #9 Skrevet 2. februar 2014 Det er ikke unormalt i det hele tatt. Jeg trener kondisjon flere dager i uken,,men når jeg er gravid og særlig første tiden orker jeg ingenting. Jeg kan rydde kjøkkenbenken og bli helt utmattet etterpå. Må ofte sette meg ned å ta pauser. Ble i litt bedre form etterhvert, men det å gå i trapper ble fort slitsomt (og jeg var ikke stor). Var jeg på shopping måtte jeg ha flere hvilepauser. Første mistanke på denne graviditet var da jeg plutselig ble kjempeandpusten av å løpe på mølla der hvor jeg vanligvis ikke hadde noe problem. Måtte stoppe og hente inn pusten flere ganger. Anonymous poster hash: 4489d...fac
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2014 #10 Skrevet 2. februar 2014 Det er ikke unormalt i det hele tatt. Jeg trener kondisjon flere dager i uken,,men når jeg er gravid og særlig første tiden orker jeg ingenting. Jeg kan rydde kjøkkenbenken og bli helt utmattet etterpå. Må ofte sette meg ned å ta pauser. Ble i litt bedre form etterhvert, men det å gå i trapper ble fort slitsomt (og jeg var ikke stor). Var jeg på shopping måtte jeg ha flere hvilepauser. Første mistanke på denne graviditet var da jeg plutselig ble kjempeandpusten av å løpe på mølla der hvor jeg vanligvis ikke hadde noe problem. Måtte stoppe og hente inn pusten flere ganger. Anonymous poster hash: 4489d...fac Kan legge til at det ikke var noe i veien med blodprøver,,urin eller noe. Anonymous poster hash: 4489d...fac
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2014 #11 Skrevet 2. februar 2014 Er i 1 trimester og har vært helt utslitt de siste 5 ukene. Orker nesten ikke å stå opp og orker bare å ligge på sofaen. Får ikke ladet opp uansett hvor mye jeg viler. Kjenner at all energien min går til noe annet enn meg. Prøver å ta tak i meg selv og gjøre noe fornuftig, men har rett og slett ikke noe å ta av. Til og med slitsomt å ha øynene oppe noen ganger. Hadde det sånn i første svangerskapet mitt også så jeg vet det går over, men slitsomt når det står på. Blir så sliten av å være sliten. Anonymous poster hash: 31d8c...6a3
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2014 #12 Skrevet 2. februar 2014 Jeg var også slik under alle graviditetene, omtrent fra jeg fikk mage i uke 14-15 og frem til fødsel. Før graviditeten var jeg aktiv og trente 3-4 dager i uka, men kroppen sa stopp omtrent med en gang jeg sto med positiv test i hånden. Jeg prøvde såklart, men fra å være i topp form gikk jeg til å føle meg som den hvalen. Jeg sleit med alt, bare det å koste snø av bilen var rene maratonet for meg. Men med en gang fødselen var over kom kondisen og utholdenheten tilbake, og da jeg begynte å trene etter fødsel kunne jeg ikke fatte og begripe hvor god form jeg var i da. Så noe rart skjedde Anonymous poster hash: 2d09a...97c
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2014 #13 Skrevet 2. februar 2014 Ja,,jeg følte meg også i toppform så fort fødselen var over. Var deilig å begynne og trene igjen og følte at det var lett å løpe. Musklene var ikke like sterke, men hadde energi til å trene dem opp igjen. Så det er ikke unormalt å føle seg sliten kun etter små fysiske oppgaver. Selv om formen vanligvis er god ;-) Anonymous poster hash: 4489d...fac
samlex Skrevet 2. februar 2014 #14 Skrevet 2. februar 2014 Jeg er i uke 22. Sjekket pulsen min i går vha pulsklokke. Oppdaget at bare ved i sette meg opp i sofaen, fra liggende stilling økte pulsen til 115! Fikk meg god forklaring på hvorfor jeg synes det er slitsomt å gå. Kroppen jobber jo på høypuls ved vanlig aktivitet. Grei info synes jeg da.
Mor di! Skrevet 2. februar 2014 #15 Skrevet 2. februar 2014 Godt å høre at jeg ikke er alene om det! Er i uke 21, og føler meg i elendig form....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå