Gå til innhold

Hvor ofte rengjøres hva hos dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøkkenvifte

Kjøleskap

Søppelskuff/ skap

Tørrvareskuff/ skap ol

Skapdører

Hyller

Benker

Fliser/ plater over benk

Fotlist og øvrig

Har nemlig diskutert litt med en venninne og hun mener jeg er hysterisk, jeg mener at jeg er helt normal.

Når det kommer til bad og toalett som også var diskusjonstema så var jeg helt gal nærmest som vasker servant og toalett hver dag, dusjen og gulv to - tre gang i uken. Må det med tre barn og to voksne i hus, pluss mye besøk.

Hun mener jeg har støv på hjernen og vasker alt for mye og ofte.

Anonymous poster hash: ca13e...b52

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her i huset er vi 2 voksne å 2 små barn. Gulvene vaskes flekkvis flere ganger i uken, skikkelig 1x i uken. Mopper eller støvsuger ved behov. Vasker da også listene ved gulvet og matbordet etc. Stolen til jenta vår på 3 år vaskes hver dag pga middagssøl. Badet vasker jeg 3x i uken, noen ganger oftere. Dusjen 1x pr.mnd. Soverom får litt mindre stell og blir vasket hver 14 dag. Tørker støv 1x i uken.

Tar ting etterhvert og fortløpende. Kjøkkenvifte vasker jeg utenpå hver gang jeg har laget mat. Inni alt for sjelden....ca 3x i året. Inne søppelskapet ved behov- blir fort skittent. Vasker også kjøkken og baderomsinnredning ved behov. Har hvit innredning så flekken vises med en gang.

Er vanskelig å ha en stor vaskedama med baby på 5 mnd og jente på 3 år.

Alle vasker så mye som de synes trengs. Men jeg liker ikke skitne bad og kjøkken. Synes mange slurver her! Er vokst med ei mor som vasket kjøkkengulv og stuegulvet hver dag. Og badet hver dag. Så liker å ha det rent og pent rundt meg men måttet senke krava etter at jeg fikk barn.

Anonymous poster hash: 6e8a0...c63

Skrevet

Kjøkkenvifte

Utenpå - hver dag når vi vasker over kjøkkenet etter middagslaging

Kjøleskap

Ved behov

Søppelskuff/ skap

Ved behov

Tørrvareskuff/ skap ol

Nesten aldri

Skapdører

Utenpå, ved behov, ser når de er blitt grisete. Ikke noe fast system

Hyller

På kjøkkenet? Inni skap liksom? Aldri... Eller ved akutt behov.

Benker

Kjøkkenbenken? Hver dag, flere ganger om dagen. Tørker over hver gang noe er blitt gjort der.

Fliser/ plater over benk

Hver dag, sammen med resten når vi vasker over etter middag.

Fotlist og øvrig

Til jul :-P

Har nemlig diskutert litt med en venninne og hun mener jeg er hysterisk, jeg mener at jeg er helt normal.

Når det kommer til bad og toalett som også var diskusjonstema så var jeg helt gal nærmest som vasker servant og toalett hver dag, dusjen og gulv to - tre gang i uken. Må det med tre barn og to voksne i hus, pluss mye besøk.

Servant, do og stellebord vaskes over hver dag. Dusj en gang i uken. Gulvet hver eller annenhver uke, alt etter behov.

Hun mener jeg har støv på hjernen og vasker alt for mye og ofte.

Anonymous poster hash: ca13e...b52

Anonymous poster hash: 7d43c...af6

Skrevet

Kjøkkenbenker og bord vaskes etter hvert måltid. Ellers vaskes alt ved behov, har ingen rutiner for hvor ofte skapdører og lignende vaskes (ser jeg en flekk så tar jeg det bort...).

Toalettene vaskes ved "spor" og ellers tas toalettene, badgulv, dusj og servanter skikkelig en gang i uka. Servantene blir gjerne gått over 2 ganger i uka.

Anonymous poster hash: 3dabf...c58
Skrevet

Jeg synes du virker litt ekstrem, men mulig familien og gjestene griser veldig;)

Badet ditt vaskes like ofte som toalettene på sengeposten jeg jobber på. Sykehus altså.

Badet vårt vaskes grundig en gang i uken pluss ekstra ved behov. Hjemme altså.

Anonymous poster hash: dc04e...473

Skrevet

KJøkkenvifte ca 2-3 gr pr år (altså inni)

Kjøleskap 3-4 ggr pr år

Søppelskuff ca 2-3 ggr pr år

Tørrvareskuff ca 2-3 ggr pr år

Skapdører ca 1 ggr pr uke

Hyller ca 3 ggr pr år

Benker hver dag

Fliser over benk ved behov (over ovn blir det jo oftest)

Fotlist ca 2 ggr pr år

Anonymous poster hash: 87941...467
Skrevet

Jeg er nok enig med venninnen din. ..

Vasker badet grundig en gang i uka og tørker kjapt over vask og do med Jif engangsklut i løpet av uken i tillegg.

Har fire barn.

Anonymous poster hash: 74bbc...d5e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...