Gå til innhold

Å der kom det brutale møte med internett..

Anbefalte innlegg

Skrevet

10 åringen har mast i evighet om å få spille et type online spill, der kan venner spille sammen. Etter å ha tenkt mye lot jeg det endelig stå til. For å finne igjen vennene sine på onlinespillet la jeg til vennene på skype. Jeg kjenner vennene og foreldrene dems og vet at de er " ordentlige" barn og gode venner alle sammen.

Til å begynne med var alt bare fryd å gammen, jeg stakk innom, sniklyttet mm for å se til at alt gikk fint for seg og det gjorde det jo.

Så kom barnet mitt med tårer i øynene, to av vennene hadde gjenget seg opp å ertet via skype, lagd egne regler i onlinespillet og drept rollefiguren til barnet mitt flere ganger. ( høres ikke veldig dramatisk ut, men siden alt gikk via skype så ble det veldig sårende for barnet mitt)

De to som gjorde det kjenner jeg ikke sånn, gjengen jeg kjenner er den hvor alle leker med alle og alle er venner, men jeg tok tydligvis feil.

Heldigvis hadde barnet mitt bare logget av alt og kom å snakket med meg, vi har hatt en lang samtale og det er tydelig at dette stakk dypt.

Nå vil barnet mitt vil at jeg skal ta dette opp med vennene via skype og ønsker ikke å ta det selv, men hvordan skal jeg gjøre det?

Skal jeg si at jeg overhørte hva som skjedde å tvang barnet mitt til å avslutte eller skal jeg si sannheten at barnet mitt kom gråtende til meg? Hva blir best mottatt?

Jeg har hatt en del å gjøre med begge disse vennene og jeg kan snakke til/korrigere dem.

Jeg ønsker ikke å ta det opp med foreldrene denne gangen, fordi det har jo kunn skjedd en gang og jeg føler at det blir litt fem fjær til ti høns selv om barnet mitt ble såret, skjer det igjen kan jeg heller ta det opp da. 

Anonymous poster hash: 95305...7e5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er vel normalt i spill at man rotter seg sammen to mot en for å vinne... Har nok gått inn på gutten din, men ville nok prøvd å forklart at slik vil det alltid være i spill.. Dette er noe som kan skje.

Hjelper nok lite på at mamma blander seg... Desverre...

Han får bite tennene sammen om han vil spille, eventuelt si at han ikke gidder spille om de ikke spiller fair play!

Anonymous poster hash: cf7e1...619

Skrevet

Er vel normalt i spill at man rotter seg sammen to mot en for å vinne... Har nok gått inn på gutten din, men ville nok prøvd å forklart at slik vil det alltid være i spill.. Dette er noe som kan skje.

Hjelper nok lite på at mamma blander seg... Desverre...

Han får bite tennene sammen om han vil spille, eventuelt si at han ikke gidder spille om de ikke spiller fair play!

Anonymous poster hash: cf7e1...619

Spillet er ikke av den typen at man vinner på å drepe noen innad i sin gruppe, men som du sier spill er jo spill. 

Det verste var skype samtalen der de to gikk mot en og var frekke og nedlatende.

Anonymous poster hash: 95305...7e5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...