Gå til innhold

Hva synes dere om navnet Pernille?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fint?

Anonymous poster hash: 35b19...69d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Digger det.

Anonymous poster hash: 2268d...e76

Skrevet

kult og trendy

Anonymous poster hash: 4a39b...6c0
Skrevet

Veldig fint 😊

Anonymous poster hash: c9289...4ba

Skrevet

Så fint at mange er enige med meg/oss :) Jeg har aldri tenkt noe særlig på det navnet, men var mannen som foreslo dette(litt uinteressert i navn ellers), og da ble det automatisk et kjempe søtt navn!

Forslag på et mellomnavn som passer til Pernille da? Som ikke skal bli brukt til vanlig :)

Skrevet

Fint, mannen ville ha det til jenta her, det er også oppkalling. Men vi endte opp med å spare det til en eventuell lillesøster.

Anonymous poster hash: b2f22...6c6

Skrevet

Liker det godt. Samme med josefine :)

Anonymous poster hash: ee33a...818

Skrevet

Kjempefint :)

Anonymous poster hash: 47df5...8a8
Skrevet

Må det være mellomnavn? Det er finest alene.. men pernille madelen er det jeg kom på:)

Skrevet

Må det være mellomnavn? Det er finest alene.. men pernille madelen er det jeg kom på:)

Vi vil helst det ja:) men det kommer da ikke til å bli noe særlig brukt. Er flere forskjellige grunner til at vi vil ha et mellomnavn, som tradisjoner osv :)

Hi

Skrevet

Pernille er veldig pent på dialekter fra østlandet. På vestlandet og spesielt bergensk, syns jeg ikke det er like pent.

Skrevet

Pernille er veldig pent på dialekter fra østlandet. På vestlandet og spesielt bergensk, syns jeg ikke det er like pent.

Hehe, kan skjønne den. Vi er fra Østlandet :)

Hi

Skrevet

Pernille Helene

Pernille Aurora

Pernille Marie

Pernille Henrikke

Skrevet

Og 

Pernille Hermine!

Skrevet

Du vil alltid få navn som ikke klinger bra i enkelte dialekter.

For eksempel Merethe og Kristine har en tendens til å bli Mærethe og Krestine.

Anonymous poster hash: 8322b...6c4

Skrevet

Pernille Helene

Pernille Aurora

Pernille Marie

Pernille Henrikke

Likte Pernille Aurora :) men føler det kanskje klinger litt bedre med sånne korte navn sånn som f.eks Marie, Sofie osv.

Vet ikke helt:p

Hi

Skrevet

Pernille er veldig fint.

Dessverre "ødela" alle disse mellomnavnene (andre fornavn) det fine navnet. Det er nok vanskelig å finne et navn som får Pernille til å virke like flott som når det står alene.

Må si jeg heller ikke skjønner helt at man må tvinge fram et navn til av ulike årsaker. Hva så om de andre fjorten i familien har to fornavn, hvorfor kan det ikke telle mer at dette navnet er finest og nok alene?

Anonymous poster hash: 74f15...cd2

Skrevet

Pernille er veldig fint.

Dessverre "ødela" alle disse mellomnavnene (andre fornavn) det fine navnet. Det er nok vanskelig å finne et navn som får Pernille til å virke like flott som når det står alene.

Må si jeg heller ikke skjønner helt at man må tvinge fram et navn til av ulike årsaker. Hva så om de andre fjorten i familien har to fornavn, hvorfor kan det ikke telle mer at dette navnet er finest og nok alene?

Jeg forstår godt hva du mener :)

Men er ikke bare tradisjoner. Det blir ikke som to fornavn, men mer som et fornavn, og et mellomnavn, som ikke kommer til å bli brukt noe særlig. Jeg er enig i at navnet står finest alene, og det skal det bli brukt som også:)

Men vi vil at hun skal ha et "pikenavn" også, dette gir henne(i tillegg til de andre grunnene vi har for at vi vil ha et mellomnavn) en mulighet til å kunne bruke dette navnet når hun blir større.

Altså, det blir mer som et "etternavn" enn et fornavn :)

Hi

Skrevet

Dersom du gir henne et så fint navn, så trenger hun da ikke noe reservenavn ;)

Ville heller sett på om det var et fint etternavn i slekten og puttet inn. Kanskje dere finner noe som klinger bedre.

Pernille Amanda er noe av det bedre hvis dere må ha et andre fornavn. Det blir rart med navn med dobbel konsonanter i. Av typen Johanne og Henrikke. De fleste navn med L i klinger også dårlig.

Skrevet

Takk for forslag :)

Skrevet

Jeg har også en følelse om at det fungerer på Østlandet, men ikke i nord, sør eller vest.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...