Gå til innhold

Barnehageansatte som er FOR pedagogiske

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må vel forklare set litt. Flere enn meg som synes noen av de ansatte blir for mye innimellom? At de snakker til foreldre som de snakker til ungene? Eksempel vi henter i barnehagen halv fire. Allerede stått i kø, og trenger å hente litt raskt for å slippe den verste rushen. Noen ansatte er så pedagogiske at de skal oppdatere dagen som om jeg er fire år. Jeg trenger å bli snakket til spm voksen, gjerne kjapt og greit når klokka er så mye.

Ikke noe jeg irriterer meg over lenge, men må le litt av det. Flere som tenker som meg?

Hehe. Beklager om innlegget er knotete, men skriver fra mobilen.

Anonymous poster hash: 6924d...34f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, jeg syns ingen i barnehagen er sånn, de prater ordentlig både til voksne og barn. En av tannpleierne vi har gått til, derimot, "prater pedagogisk" både til voksne og barn, men heldigvis er det kun i små mengder vi har sett henne (selv om vi har vært unormalt mange ganger hos tannpleier pga skader på tennene), så da har det vært greit. Hun har i alle fall taklet sønnen vår godt så han ikke er redd hos tannlegen.

Anonymous poster hash: 86850...868
Skrevet

Som sagt det går helt fint, de mener det nok bare godt. Flinke med barna og kommuniserer bra med de, men kan virke som noen tar jobben med seg i for mange "sammenhenger":p

HI

Skrevet

Jeg syns de blir for pedagogiske når de ikke setter rimelige grenser for barna. Alt skal snakkes om og forklares i så rolig tonefall at barnet mistet tråden for lenge siden. Det irriterer meg. Blir heldigvis snakket til som en voksen når jeg henter og leverer.

Anonymous poster hash: 7aaeb...bf4
Skrevet

Må vel forklare set litt. Flere enn meg som synes noen av de ansatte blir for mye innimellom? At de snakker til foreldre som de snakker til ungene? Eksempel vi henter i barnehagen halv fire. Allerede stått i kø, og trenger å hente litt raskt for å slippe den verste rushen. Noen ansatte er så pedagogiske at de skal oppdatere dagen som om jeg er fire år. Jeg trenger å bli snakket til spm voksen, gjerne kjapt og greit når klokka er så mye.

Ikke noe jeg irriterer meg over lenge, men må le litt av det. Flere som tenker som meg?

Hehe. Beklager om innlegget er knotete, men skriver fra mobilen.

Anonymous poster hash: 6924d...34f

Blir du irritert når de prøver å fortelle deg hvordan barnet ditt har hatt i barnehagen den dagen?

Anonymous poster hash: 10cfa...eea

Skrevet

Jeg jobber i bhg, som ASSISTENT, og skjønner veldig godt hva du mener. Føler av og til selv på at mine PEDAGOGISKE  kollegaer snakker litt vel pedagogisk til foreldre.

Og da spesielt tilfedre...........som om de er noen snålinger som ikke har peiling på barn........

Ser poenget ditt veeeldig tydelig.

Anonymous poster hash: dc494...927
Skrevet

Når du sier det, så er det vel litt sånn. Jeg har aldri tenkt over det, for barnet er jo alltid til stede når dette skjer, og deltar litt i samtalen, så den tonen er vel for barnets del. Dvs den ansatte forteller litt, oppfordrer barnet til å fortelle litt, stiller spørsmål osv. Jeg synes det er hyggelig jeg. :)

Men jeg har aldri dårlig tid da. Kanskje du skulle si fra at du har det litt travelt?

Anonymous poster hash: df9ca...afb
Skrevet

Snakker de direkte til meg så oppfatter jeg det ikke som overpedagogisk. Men hvis de skal hjelpe barna med å fortelle meg hvordan dagen har vært så blir det jo naturligvis litt for mye pedagogisk for meg. I så tilfelle er jeg jo klar over hva de prøver å gjøre så da tåler jeg det. 

Anonymous poster hash: 396ed...b84
Skrevet

Skjønner deg HI og har opplevd det selv hehe.

Anonymous poster hash: c5952...fa9

Skrevet

HI her.

For min del gjelder det fordi vår datter er 15 mnd og ikke står og henger rundt meg når en av oss henter, men heller surrer rundt overalt mens jeg gjør et iherdig forsøk på påkledning. Er interessert i å høre hvordan dagen har vært, men jeg tåler å bli fortalt det til som en voksen. Spesielt når set er en kjapp oppsummering for min del og barnet ikke er i nærheten av å delta. Er barna eldre stiller det seg nok annerledes, det forstår jeg.

Jeg er på ingen måte frekk eller noe sånt, bare tenker og smiler litt av det i mitt stille sinn;)

Skrevet

Her inne klages det på at det pedagogiske personalet gir alt for lite informasjon til foreldrene og du blir irritert fordi de ønsker å fortelle deg om hvordan dagen til barnet ditt har vært?

Jeg jobber ikke i barnehage, men det må jammen meg være vanskelig å gjøre alle foreldre til lags.

Anonymous poster hash: 616a8...aba

Skrevet

Tror ikke alle her klarer å skjønne poenget mitt. Hvor skrev jeg at jeg blir irritert? Bare undrer meg over hvorfor noen ansatte snakker til foreldre som om jeg er 4 år gammel:p Ler bare inni meg av det. De første snakker til barn på en måte, og til voksne på en måte. Mennskelig alle tydeligvis mente eg:) Bare kunne ikke falle meg inn å føre samtale med en annen voksen på det nivået. Og dette er i samtaler barnet ikke er med på noen måte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...