Gjest Sekretøsa Skrevet 1. februar 2014 #26 Skrevet 1. februar 2014 Har noen hvite fra dags marked. Kjøpt for 10 kr stk til eldste sin dåp for 9 år siden. Mannen har komplett sett med porsgrund porselen, enkelt hvitt. Byttet bare ut niddagstallerkenene, siden de skallet av så ofte.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2014 #27 Skrevet 1. februar 2014 Vi har arv fra ikea vi også, de er 2 år gamle og har ikke en eneste ripe.. De ser fremdeles like ny ut. Merkelig. Anonymous poster hash: f8481...8ae
Himmel og hav Skrevet 1. februar 2014 #28 Skrevet 1. februar 2014 Jasper Conran Casual, fra Wedgwood. Fine, enkle, litt gammeldagse uten å være fulle av snirkler og roser, og holder seg veldig fint.
Von Hertelhofen Skrevet 1. februar 2014 #29 Skrevet 1. februar 2014 http://sirishus.blogspot.no/2011/03/kaffeservice.html?m=1 Har Emilie til hverdags.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2014 #30 Skrevet 1. februar 2014 White linen fra tilbords. De er veldig store, men små. Har veldig tykk kant som stjeler alt for mye plass, både i skapene og i oppvaskmaskinen, men ikke så veldig stor plass til mat. Så vi holder nå på å samle på tallerkenene til Rosendahl Anonymous poster hash: 9e99a...37f
stratosku Skrevet 1. februar 2014 #31 Skrevet 1. februar 2014 Vi har partitur fra Porsgrunn porselen. partitur porsgrunn
PrinsesseHengepupp Skrevet 2. februar 2014 #32 Skrevet 2. februar 2014 Jeg hadde en serie fra Black Design som jeg kjøpte for 8-9 år siden, fullt middagsservise+kaffe, som vi har brukt mye. Vises ikke slitasje, og har kun knust et av frokostfatene. Så i sommer når vi gifta oss valgte vi et nytt Black Design servise som vi likte godt, tror det hette Bris. Ble lovet at siden dette var et nytt servise kom det til å være i sortimentet i lang tid. Nå er det borte fra hyllene og kanskje ikke uten grunn: på 6 mnd har tre skåler fått skår, to hanker er borte fra koppene, og alle fat og tallerkener har stygge merker etter bruk, samt flere steder med hakk på kantene. Kan man virkelig bytte inn serviser altså?
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2014 #33 Skrevet 3. februar 2014 Jeg hadde en serie fra Black Design som jeg kjøpte for 8-9 år siden, fullt middagsservise+kaffe, som vi har brukt mye. Vises ikke slitasje, og har kun knust et av frokostfatene. Så i sommer når vi gifta oss valgte vi et nytt Black Design servise som vi likte godt, tror det hette Bris. Ble lovet at siden dette var et nytt servise kom det til å være i sortimentet i lang tid. Nå er det borte fra hyllene og kanskje ikke uten grunn: på 6 mnd har tre skåler fått skår, to hanker er borte fra koppene, og alle fat og tallerkener har stygge merker etter bruk, samt flere steder med hakk på kantene. Kan man virkelig bytte inn serviser altså? Vi ringte inn til IKEA og klagde. Så pakket vi ned alle tallerkenene og kjørte bort til IKEA. Så gikk vi til returen, og sa at vi var så missfornøyd med at de ble så stygge etter bare noen mnd bruk. De ville først ikke ta de i mot i returen. Sa at det var en brukerfeil som gjorde at det var kommet så mange riper i tallerkenene. Vi tenkte bare virkelig!? Er vi de eneste som bruker bestikk når vi spiser altså? Eller bruker alle plastikkbestikk for å unngå riper? Og vi har tilogmed IKEA-bestikk. Tåler ikke IKEA-tallerkener IKEA-bestikk? Merkelig...hehe Men så kom ei ann dame inn, og hun tok de imot og vi fikk pengene igjen. Så det er jo verd ett forsøk iallefall. Hadde vi gjort hvis vi var dere. Anonymous poster hash: c65c4...701
sologsommer Skrevet 3. februar 2014 #34 Skrevet 3. februar 2014 Vi bruker rosendahl til vanlig. Er ikke fornøyd!! Knivstriper og krakkeleringer på asjettene og teflekker i koppene.. Dårlig kvalitet i forhold til pris spør du meg. Til pent har vi Natalie fra Porsgrunn som jeg er veldig fornøyd med. Jeg sente Mail til Rosendal før vi kjøpte, for jeg hadde hørt at der var dårlig kvalitet, Fikk svar, at de hadde hatt problemer med noen av de, men var bare ogtamed til butikken og bytte de
Optatium Skrevet 3. februar 2014 #35 Skrevet 3. februar 2014 Jasså? Kanskje jeg skal prøve det :-)takk for tipset sologsommer :-)
PrinsesseHengepupp Skrevet 3. februar 2014 #36 Skrevet 3. februar 2014 Jeg hadde en serie fra Black Design som jeg kjøpte for 8-9 år siden, fullt middagsservise+kaffe, som vi har brukt mye. Vises ikke slitasje, og har kun knust et av frokostfatene. Så i sommer når vi gifta oss valgte vi et nytt Black Design servise som vi likte godt, tror det hette Bris. Ble lovet at siden dette var et nytt servise kom det til å være i sortimentet i lang tid. Nå er det borte fra hyllene og kanskje ikke uten grunn: på 6 mnd har tre skåler fått skår, to hanker er borte fra koppene, og alle fat og tallerkener har stygge merker etter bruk, samt flere steder med hakk på kantene. Kan man virkelig bytte inn serviser altså? Vi ringte inn til IKEA og klagde. Så pakket vi ned alle tallerkenene og kjørte bort til IKEA. Så gikk vi til returen, og sa at vi var så missfornøyd med at de ble så stygge etter bare noen mnd bruk. De ville først ikke ta de i mot i returen. Sa at det var en brukerfeil som gjorde at det var kommet så mange riper i tallerkenene. Vi tenkte bare virkelig!? Er vi de eneste som bruker bestikk når vi spiser altså? Eller bruker alle plastikkbestikk for å unngå riper? Og vi har tilogmed IKEA-bestikk. Tåler ikke IKEA-tallerkener IKEA-bestikk? Merkelig...hehe Men så kom ei ann dame inn, og hun tok de imot og vi fikk pengene igjen. Så det er jo verd ett forsøk iallefall. Hadde vi gjort hvis vi var dere. Anonymous poster hash: c65c4...701 Skal jaggu sjekke det ut. Surt å ha brukt 8000+ av bryllupspengene på servise også holdet det ikke et år engang.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2014 #37 Skrevet 3. februar 2014 Tusen takk for svar Tar gjerne imot flere tips! HI Anonymous poster hash: c65c4...701
Cruella De Vil Skrevet 3. februar 2014 #38 Skrevet 3. februar 2014 (endret) Vi har arabia 24h i hvitt. Klassisk og enkelt. Vi har ikke noe "finservise", så det er bare dette vi bruker. Vi hadde også IKEA-tallerkener før, men de ble ripet opp med en gang, og det gikk veldig lett skår i dem. Så jeg kjøper aldri IKEA igjen. Lurt å reklamere sånn som dere over har gjort, nå har jeg kastet/gitt det bort, så det er for sent for meg, dessverre. Edit: Lenke til serviset: http://www.arabia.fi/web/Arabiawww.nsf/en/tableware_24h_parts_and_colours_white Endret 3. februar 2014 av minni75
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2014 #39 Skrevet 3. februar 2014 Ikea sine Anonymous poster hash: 21215...f1c
Catlady Skrevet 3. februar 2014 #40 Skrevet 3. februar 2014 Vi har fra disse http://www.casagent.eu/ veldig fornøyd
samlex Skrevet 3. februar 2014 #41 Skrevet 3. februar 2014 Vi har også 365-serien fra IKEA. Hvite og firkantet. Holder seg meget godt. De som blir ripete og stygge av bestikk etc er vel de som ikke er glatte, emaljert (?) Til litt penere har vi Villmark fra Firkløveren, liker det godt 😊
lioness* Skrevet 3. februar 2014 #42 Skrevet 3. februar 2014 Con Gusto til hverdags. De tåler en del (mye brukt på kafeer) og jeg er veldig fornøyd. Ingen misfarging. Har gått et par bittesmå skall av et par tallerkner, men har brukt dem i årevis så det er vel bare å regne med. http://www.tilbords.no/nettbutikk/merker/con-gusto (middagstallerkenen er på nederste rad) Til pent har vi Wedgwood Blanc sur blanc: http://www.wedgwood.co.uk/dining/by-collection/vera-wang-blanc-sur-blanc. Det er tynt porselen, hvitt mønstertrykk med tynn platiniumkant øverst. Veldig pent, men koster jo litt. Vi ønsket oss til bryllupet og fikk masse av det.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2014 #43 Skrevet 3. februar 2014 Vi har Bianca fra Åhlens. Helt superenkle, hvite tallerkner. Anonymous poster hash: 06ec1...005
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2014 #44 Skrevet 3. februar 2014 Til hverdags bruker vi Denby Boston SPA, en gammel serie som vi sparte på etter at vi giftet oss. Det var opprunnelig fint serviset. Super solide saker, går i oppvaskmaskin, og ingen tallerken knust på over 15 år. Akkurat nå har vi egentlig ikke pent servise, med mindre man regner det gamle Figgjo serviset jeg kjøpte på brukthandel en gang som fint.Tar det ut til Jul, men ellers tar det bare plass i skapene. Anonymous poster hash: c61ba...b94
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2014 #46 Skrevet 3. februar 2014 Papp. Anonymous poster hash: f2e6b...89a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå