Anonym bruker Skrevet 1. februar 2014 #1 Skrevet 1. februar 2014 Vi hadde "arv" fra IKEA. http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/80187862/ Jeg synes disse er kjempefine, men etter å ha brukt de i noen mnd så ble de skikkelige stygge og fulle av riper fra bestikket. Så vi leverte de tilbake. Mannen vil ikke ha de igjen siden de ble så stygge med tiden. Men nå har vi jo ikke tallerkener. Og det er igrunn sjeldent jeg ser noe jeg liker, og jeg vet egentlig ikke hvor jeg skal lete heller.. Hva har dere til hverdagsbruk? Og noen som har noen tips? Setter veldig pris på ideer her Anonymous poster hash: c65c4...701
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2014 #2 Skrevet 1. februar 2014 Gullbelagte tallerkener. Noe annet er ikke bra nok for oss. Anonymous poster hash: aff46...348
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2014 #3 Skrevet 1. februar 2014 fikk masse fra stefaren min sin ungkars leilighet når jeg flytta hjemme fra & kjøpte 4 litt penere tallerker på ikea til lørdags bruk. er vandt med at man gjør litt stas på middagen i helgene hjemme fra så det ønsket jeg å gjøre selv om det bare var meg også, ellers hadde mamma kjøpt masse lene bjerre ting til meg bla servise. jeg & sambo er fortsatt litt i den fasen hvor vi bruker det som finnes fra før eller ting vi får av familie osv så har brukt lite penger på såndt enda. Anonymous poster hash: 6e290...bc9
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2014 #4 Skrevet 1. februar 2014 Rosendahl grand cru. Anonymous poster hash: 8f238...eb2
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2014 #5 Skrevet 1. februar 2014 365 serien fra IKEA. Holder seg fine tross mye bruk. Anonymous poster hash: 20d42...f99
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2014 #6 Skrevet 1. februar 2014 Hvilke tallerkener? De nederste med hvit kant. Anonymous poster hash: 11d3f...145
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2014 #8 Skrevet 1. februar 2014 Gullbelagte tallerkener. Noe annet er ikke bra nok for oss. Anonymous poster hash: aff46...348 Hehe.. Jeg synes jo det er greit å dekke bordet med tallerkener som ikke er fulle av grå riper. Hvis den kommentaren var ment som at vi var "fine" på det. Trenger ikke noe fansy, bare noe jeg synes er fint og som holder seg fine Anonymous poster hash: c65c4...701
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2014 #9 Skrevet 1. februar 2014 Vi bruker UFO Anonymous poster hash: bd967...631
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2014 #10 Skrevet 1. februar 2014 Hvilke tallerkener? De nederste med hvit kant. Anonymous poster hash: 11d3f...145 Hæ? Skjønte ikke denne helt.. Anonymous poster hash: c65c4...701
Sølvstatua Skrevet 1. februar 2014 #11 Skrevet 1. februar 2014 Har to: - Green gate chloe Off White - iittala Origo Beige
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2014 #12 Skrevet 1. februar 2014 Takk for svar til dette sikkert kjedelige temaet Rosendahl er fint Men jeg er nok den typen som liker typisk "bestemor" tallerkener. Men hvor finner man det? Jeg er sikker på jeg kunne gått på en bruktbutikk og funnet noen jeg synes var kjempefine. Men der får man jo som regel ikke kjøpt hele sett, og det er heller ikke lett bare gå å kjøpe seg nye hvis 2 stk knuser.. Jeg finner aldri noen nyproduserte/masseproduserte bestemor tallerkener på butikkene jeg. Noen andre som gjør? Anonymous poster hash: c65c4...701
Sølvstatua Skrevet 1. februar 2014 #13 Skrevet 1. februar 2014 Se på green gate de har mange i bestemor-kategorien
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2014 #14 Skrevet 1. februar 2014 Den typen som tåler å bli knust... Neida, vi har firkanta hvite tallerkener antagligvis kjøpt på nille til 400kr, de har faktisk ikke fått noen riper og tåler godt å bli vasket i maskinen. Med små barn tørr jeg ikke å sette frem dyrt service. Anonymous poster hash: c912d...bd7
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2014 #15 Skrevet 1. februar 2014 Vi har Iittale Teema. Men ser nå at du liker bestemortallerkner (hva nå det er). Hva med Ostindia fra Rörstrand, de er jo kjempefine og litt gammeldagse. Anonymous poster hash: d9f33...d56
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2014 #16 Skrevet 1. februar 2014 Jeg har noen forskjellige blomstrende tallerkener fra bruktbutikker, en tallerken som min mormor har malt og en glasstallerken, litt blandet med andre ord. Har faktisk ikke andre tallerkener heller, så gjester bruker også forskjellige tallerkener her Anonymous poster hash: f6d76...793
Foreløpig hemmelig Skrevet 1. februar 2014 #17 Skrevet 1. februar 2014 Tror jeg skal følge med på denne tråden.Jeg er på jakt etter nytt
Optatium Skrevet 1. februar 2014 #18 Skrevet 1. februar 2014 Vi bruker rosendahl til vanlig. Er ikke fornøyd!! Knivstriper og krakkeleringer på asjettene og teflekker i koppene.. Dårlig kvalitet i forhold til pris spør du meg. Til pent har vi Natalie fra Porsgrunn som jeg er veldig fornøyd med.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2014 #19 Skrevet 1. februar 2014 Vi har Iittale Teema. Men ser nå at du liker bestemortallerkner (hva nå det er). Hva med Ostindia fra Rörstrand, de er jo kjempefine og litt gammeldagse. Anonymous poster hash: d9f33...d56 Med bestemor tallerkener tenker jeg på feks slike: http://tovepia.blogspot.no/2009/09/tallerkener-pa-plass.html https://www.google.no/search?q=Figgjo+Sm%C3%B8rblomst&client=firefox-a&hs=rwj&rls=org.mozilla:en-US:official&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=1WntUq6VBKrw4gSw0oCICg&ved=0CAkQ_AUoAQ&biw=1138&bih=464 http://huldals.blogspot.no/2007_03_01_archive.html (må bla litt ned på siden på siste link.) Anonymous poster hash: c65c4...701
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2014 #20 Skrevet 1. februar 2014 Vi har Iittale Teema. Men ser nå at du liker bestemortallerkner (hva nå det er). Hva med Ostindia fra Rörstrand, de er jo kjempefine og litt gammeldagse. Anonymous poster hash: d9f33...d56 Med bestemor tallerkener tenker jeg på feks slike: http://tovepia.blogspot.no/2009/09/tallerkener-pa-plass.html https://www.google.no/search?q=Figgjo+Sm%C3%B8rblomst&client=firefox-a&hs=rwj&rls=org.mozilla:en-US:official&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=1WntUq6VBKrw4gSw0oCICg&ved=0CAkQ_AUoAQ&biw=1138&bih=464 http://huldals.blogspot.no/2007_03_01_archive.html (må bla litt ned på siden på siste link.) Anonymous poster hash: c65c4...701 Men takk for tipset! Rörstrand hadde noen fine Anonymous poster hash: c65c4...701
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2014 #21 Skrevet 1. februar 2014 Jeg har noen forskjellige blomstrende tallerkener fra bruktbutikker, en tallerken som min mormor har malt og en glasstallerken, litt blandet med andre ord. Har faktisk ikke andre tallerkener heller, så gjester bruker også forskjellige tallerkener her Anonymous poster hash: f6d76...793 Slik hadde vi det da jeg vokste opp Noen tallerkener herfra og noen derfra, og alle i litt sånn gammeldags stil Anonymous poster hash: c65c4...701
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2014 #22 Skrevet 1. februar 2014 Se på green gate de har mange i bestemor-kategorien Ja enig at Green gate har mange fine! Men er ikke de litt dyre? Har øyeblikk 5 barn under 6 år, så jeg må liksom regne med litt knuste tallerkener som må erstattes. Og det kan jo bli dyrt i lengen.. Jeg elsker feks denne fra Landhandel: http://sjarmerendelandhandel.blogspot.no/2011/05/tallerkener.html Men kanskje litt dyrt i lengden, når det knuses av litt klumsete småbarn Anonymous poster hash: c65c4...701
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2014 #23 Skrevet 1. februar 2014 "Strata" (white bone) fra Jasper Conran Wedgewood til hverdags og "Tid" fra PP til finservise. Kun tilfeldigheter som gjorde at det ble Wedgewood til hverdags, hadde mange gavekort fra Glasmagasinet etter bryllupet som vi måtte få brukt opp og vi ville ha noe holdbart. Vises fortsatt ikke at de er brukt (3,5 år etter), selv med daglig bruk. Anonymous poster hash: 1b311...af5
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2014 #25 Skrevet 1. februar 2014 Jeg har helt sorte tallerkener fra 50-tallet som jeg har arvet fra bestemor. De ser fortsatt nye ut. Har også noe fra IKEA, men det er mange riper i de. Anonymous poster hash: ccab3...76b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå