Gå til innhold

4 1/2 år og løs tann. For tidlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan det være tegn på at noe er galt når tenner løsner så tidlig, eller er det normalt å miste tenner når de er fire år? Den er litt grålig i fargen og løs..

Anonymous poster hash: eb7d0...05b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Grålig i fargen høres vel ikke helt bra ut? Jeg ville nok tatt med barnet til tannlegen..

Anonymous poster hash: 59b5d...c8f

Skrevet

Grålig farge tyder på at tanna er død. Har han slått den tidligere? Jeg ville også tatt kontakt med tannlegen for å undersøke om det er betennelse under tanna. Hvis det plutselig kommer en hvit prikk i tannkjøttet i tillegg, må dere ta kontakt med tannlegen med en gang.

Anonymous poster hash: f11e8...f0b
Skrevet

Grå tann hadde jeg gått til tannlegen med.

Skrevet

Min gutt fikk løse tenner da han var 4,5 år. Nå et år senere har han mistet 6 tenner. Er visst normat men såklart tidligere enn gjennomsnittet. Han hadde tilfeldigvis tannlegetime ikke lenge etter jeg kjente de var løse og tannlegen sa det ikke var farlig, noen var bare tidlig ute.

Anonymous poster hash: 75cb7...aa7
Skrevet

Så en løs tann skal ha akkurat samme farge som resten av tennene?

Han er aktiv og faller mye, men kan ikke huske han har klagd på å ha slått munnen eller hatt vondt der

Anonymous poster hash: eb7d0...05b

Gjest Sekretøsa
Skrevet

En løs tann skal være hvit, ja... Jenta mi slo løs sin en gang og den ble grå. Ta en sjekk dere :)

Skrevet

Jeg har i allefall aldri opplevd at tennene mine to eldste har mistet har hatt annen farge. De har vært like hvite som resten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...