Gå til innhold

Dere med nyfødte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye sover de? Og hvor ofte spiser de? Min baby er to uker og hun spiser annenhver time hele døgnet! Jeg ammer og har nok melk! Jeg synes hun sover så lite, hører folk sier at nyfødte bare spiser og sover og bæsjer:-p det gjelder ikke min, mye gråting er det og!

Anonymous poster hash: b5968...bd3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min er 6 mnd nå, men når han var nyfødt spiste han hver time hele døgnet. Slitsomt=jepp!

Han var våken rundt 1,5 time før han sov igjen. Han sov knapt om natta før han var 3 mnd, så følte han sov lite..masse magevondt å skriking på kvelden.

Alt er lettere nå som han er 6 mnd og rutinene er der:) 

Anonymous poster hash: 79c2a...b6f
Skrevet

Ja det er ikke alle som får sovebaby ;) Min sov dårlig og hadde lange gråte tokter natt, som dag... Men det går seg til etterhvert :) Må bare ta tiden til hjelp. Er veldig slitsomt nå, men det gå over :)

Anonymous poster hash: e54cd...c34
Skrevet

Ja, de med babyer som bare sover og spiser liker å fortelle om det :P

Det er like mange som er våkne og utolige,

Skrevet

Min første sov lite og spiste hele tiden. Den andre spiser hver tredje time ca og sover masse. Jeg er veldig heldig.

Anonymous poster hash: b5855...5e8

Skrevet

Trøst deg med at alt blir bedre etter hvert. Men den første tiden er kun slitsom synes jeg. Spesielt stort er sjokket når man er førstegangsmamma. Er du det? 

Anonymous poster hash: 79c2a...b6f
Skrevet

Min spiste "hele tiden", jeg hadde nok melk for hun la veldig godt på seg. Soving var mest i korteøkter på 15-20 minutter.

Skrevet

Men hvor lenge bør de sove? Det må jo være et lite minimum tenker jeg? Førstemann ja!;-)

Skrevet

Har du prøvd å ha babyen i bæresjal så den er tett inntil deg? Da kanskje den sovner igjen når den kjente lukten av mamma og trygghet er nær. Min første var sånn som din, sov veldig lite og bodde med puppen. Det viste seg senere at hun hadde låsning i nakken som gjorde det vondt for henne å ligge. Da dette ble løst opp ble ting bedre hos oss.

Skrevet

Førstemann sov 12-14 timer pr. Døgn som helt nyødt. MYE skriking og kaving.. andremann sov mellom 20 og 22 timer pr døgn.. bare godlyder og supertrøtt i trynet hele tiden..

Anonymous poster hash: f3893...69f

Skrevet

Har du prøvd å ha babyen i bæresjal så den er tett inntil deg? Da kanskje den sovner igjen når den kjente lukten av mamma og trygghet er nær. Min første var sånn som din, sov veldig lite og bodde med puppen. Det viste seg senere at hun hadde låsning i nakken som gjorde det vondt for henne å ligge. Da dette ble løst opp ble ting bedre hos oss.

ser veldig mange skriver om disse låsningene. Er det virkelig noe som bør sjekkes? Hvordan sjekkes det og hvordan behandles det? Er så skeptisk til slikt jeg!

Skrevet

Jeg gikk til manuellterapaut som var spesialist på barn. Jeg hadde ikke hørt om låsninger jeg heller før jeg googlet masse og fant ut av det selv. Helsestasjonen bare avfeide meg, men jeg var sikker på at noe ikke stemte helt. Manuellterapauten knekker ikke, men bruker trykk (tror jeg) til å løse opp spenninger. Det er veldig fort gjort og begge mine barn har blitt mye mer avslappet i kroppen etter en behandling.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...