Gå til innhold

Trenger bilstoltips!!

Anbefalte innlegg

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Klarte idag det kunststykke å kjøpe en ny stol til minimann, som kun kan festes med isofix. Lite tenkte vi på at mannens firmabil ikke har isofix, så nå ser det ut som om vi må kjøpe en til.... Så. Finnes det et godt sete som kan stes bakover med selene, og som ikke trenger forankringsseler? og det trenger ikke koste 5000 det og :P

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Sete etter babysetet... Opp til 18

Skrevet

Klippan Kiss 2 (tidligere Akta Graco Duologic 2). Står i base og kan festes med enten setebelte(2 el 3 pkts) eller isofix.

Kun bakovervendt, men veldig grei stol, god hvilestilling og god beinplass.

Kanskje ikke så rimelig, men ser den er på kampanje til 3000 på lilleprinsen.no

Ellers vet jeg ikke hvor lett den er å få tak i. Mulig at noen Akta Graco forhandlere har den(det er hvertfall en forhandler her jeg bor som har Akta Graco og som også har Klippan.)

Anonymous poster hash: 5f704...888
Skrevet

Klippan Kiss 2 (tidligere Akta Graco Duologic 2). Står i base og kan festes med enten setebelte(2 el 3 pkts) eller isofix.

Ellers vet jeg ikke hvor lett den er å få tak i. Mulig at noen Akta Graco forhandlere har den(det er hvertfall en forhandler her jeg bor som har Akta Graco og som også har Klippan.)

Disse har gått ut av produksjon fikk vi vite forrige uke...fikk heller ikke tak i ny isopor til sittedelen. Endte opp med et besafe sete i stedet.Savner duologoc'en😟

Anonymous poster hash: 3d0d1...69c

Skrevet

Disse har gått ut av produksjon fikk vi vite forrige uke...fikk heller ikke tak i ny isopor til sittedelen. Endte opp med et besafe sete i stedet.Savner duologoc'en

Anonymous poster hash: 3d0d1...69c

Var det Klippan Kiss 2 eller Akta Graco Duologic 2 dere fikk beskjed om var gått ut av produksjon?

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Så det er lite håp altså...

Var det et bakovervendt sete som kun festes med belte og ikke med forankringsseler du ville ha? Eller misforsto jeg? Jeg visste ikke at de fantes? Jeg elsker å sitte og lete etter barneutstyr, så kan godt se litt ;)

Skrevet

Tror mange seter kan festes uten forankringsseler når det festest i passasjersetet foran. Er forskjellige monteringsanvisninger på forskjellige plasser i bilen. Ville spurt i butikken, de vet sikkert.

Anonymous poster hash: 2f623...d22
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Så det er lite håp altså...

Var det et bakovervendt sete som kun festes med belte og ikke med forankringsseler du ville ha? Eller misforsto jeg? Jeg visste ikke at de fantes? Jeg elsker å sitte og lete etter barneutstyr, så kan godt se litt ;)

Nei, du misforsto ikke :-P må ha foran i bilen, altså ikke mulig å feste med forankringsseler og heller ikke isofix . Vil du? Du er en engel!!

Skrevet

Britax two way

Anonymous poster hash: c6923...52f

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Britax two way

Anonymous poster hash: c6923...52f

Må ikke det festes med selene da? og det er fra 9 mnd? er det pga alder eller gjennomsnittsvekt? han er ikke mer enn 7 mnd nemlig...

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Det er fra 9 kg, og/eller 9 måneder, men jeg vil tro vektklassen er viktigere enn månedene :)

Man fester forankringsselene i selve setet, det er beskrevet i bruksanvisningen :)

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Det er mange seter som kan festes på den måten, så egentlig er det bare å finne et sete du liker og så sjekke i monteringsanvisningen om det er mulig, og den finner du på nettet :)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Det er fra 9 kg, og/eller 9 måneder, men jeg vil tro vektklassen er viktigere enn månedene :)

Man fester forankringsselene i selve setet, det er beskrevet i bruksanvisningen :)

??? I selve sete?? Jeg ikke forstå.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Åååå!! TUSEN TAKK!!! du er super :-)

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Jupp, du tar forankringsselene som henger bak setet, og (som i baksetet ville blitt festet i setet foran), også drar du de ned under setet og fester de der...skal se om jeg finner et bilde som illustrerer det...men bare vær obs på at det ikke gjelder alle seter, Britax Max Way skal for eksempel ikke brukes i forsetet i følge bruksanvisningen ;)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jupp, du tar forankringsselene som henger bak setet, og (som i baksetet ville blitt festet i setet foran), også drar du de ned under setet og fester de der...skal se om jeg finner et bilde som illustrerer det...men bare vær obs på at det ikke gjelder alle seter, Britax Max Way skal for eksempel ikke brukes i forsetet i følge bruksanvisningen ;)

Skjønte det nå ;-) men det er jo et helt greit sete for sitt bruk, skal bare ha det i mannens bil så han slipper å kjøre buss i hele permisjonen ;)

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Hmm første linken funket jo ikke...torshov bil, opp til 60% avslag på bla BeSafe :)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jøss, ja det var billig! men besafe passer ikke, det er for stort :/ må måle setene i bilen og se om midigutten får plass i midten ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...