Anonym bruker Skrevet 1. februar 2014 #1 Skrevet 1. februar 2014 Jeg jobber som vikar, men driver og søker etter fast jobb. Men jeg er på vei til å bli sykemeldt/"ufør" mellom 50 og 80% pga noe psykisk. Men jeg kan jo ikke søke på 80% stillinger fordi jeg ikke klarer å jobbe 100%, får jeg noe form for støtte/sykemelding for de siste 20%(evt 50%) jeg ikke kan jobbe i en evt ny, fast jobb? Jeg kan ikke ha kun en 80% stilling pga sykdom, og miste 20% av lønninga. De ansetter vel heller ikke noen som er sykmeldt 20-50% før man i det hele tatt har startet?! Hvordan er det når man ikke har fast jobb, men hadde vært sykemeldt om man hadde hatt det? Får man en form for sykemelding uansett? Beklager rotete innlegg, men klarer ikke helt å formulere meg riktig Anonymous poster hash: 3b964...2d8
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2014 #2 Skrevet 1. februar 2014 Dumt spørsmål kanskje Men MÅ du søke ny jobb nå da mens du venter? Anonymous poster hash: 7e147...673
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2014 #3 Skrevet 1. februar 2014 Dumt spørsmål kanskje Men MÅ du søke ny jobb nå da mens du venter? Anonymous poster hash: 7e147...673 Ikke dumt spørsmål! Men ja, må nesten det. Kan ikke gå og si at jeg ikke kan søke jobb fordi jeg KANSKJE blir sykemeldt. I tillegg må jeg få fast jobb, da det blir lite der jeg jobber som vikar fremover, så kan jo ikke gå å vente heller. Fast jobb må jeg få meg uansett om jeg blir sykemeldt eller ikke ikke noe vits i å drøye da. Hi Anonymous poster hash: 3b964...2d8
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2014 #4 Skrevet 1. februar 2014 Vet ikke hva jeg skal si Søk da Lykke til Anonymous poster hash: 7e147...673
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2014 #5 Skrevet 1. februar 2014 Noen? Anonymous poster hash: 3b964...2d8
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2014 #6 Skrevet 2. februar 2014 Dytt Anonymous poster hash: 3b964...2d8
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2014 #7 Skrevet 2. februar 2014 Jeg jobber som vikar, men driver og søker etter fast jobb. Men jeg er på vei til å bli sykemeldt/"ufør" mellom 50 og 80% pga noe psykisk. Men jeg kan jo ikke søke på 80% stillinger fordi jeg ikke klarer å jobbe 100%, får jeg noe form for støtte/sykemelding for de siste 20%(evt 50%) jeg ikke kan jobbe i en evt ny, fast jobb? Jeg kan ikke ha kun en 80% stilling pga sykdom, og miste 20% av lønninga. De ansetter vel heller ikke noen som er sykmeldt 20-50% før man i det hele tatt har startet?! Hvordan er det når man ikke har fast jobb, men hadde vært sykemeldt om man hadde hatt det? Får man en form for sykemelding uansett? Beklager rotete innlegg, men klarer ikke helt å formulere meg riktig Anonymous poster hash: 3b964...2d8 Om du søker en 80% stilling og jobber i denne vil ikke nav dekke mellomlegget opp til 100% nei. Man må ha nedsatt arbeidsevne med minst 50% for å kunne ha noen rettigheter innenfor nav, da enten til aap eller uføre... Så lenge man har jobbet i minst 4 uker har man rett på sykepenger selv om det ikke er fast stilling... Det er arbeidsevnen som avgjør om man har rett på sykepenger, ikke stillingsprosenten eller om det er fast eller vikariat... Anonymous poster hash: 19fb5...a56
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå