Anonym bruker Skrevet 1. februar 2014 #1 Skrevet 1. februar 2014 Enten 100% eller delammet. Har barnet vært mer syk enn normalt? Anonymous poster hash: c57f4...ae1
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2014 #2 Skrevet 1. februar 2014 Jeg har fullammet mine, og selv etter barnehagestart har de nesten ikke vært syke. Men jeg har to venninner som nektet å amme fra fødselen av. De mener amming er ekkelt og forhistorisk, og at det er en grunn til at det finnes mme. De har vel knapt hatt en måned uten forkjølelse og snørr, omgangssyke og feber siden barna ble født. Anonymous poster hash: 86031...e86
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2014 #4 Skrevet 1. februar 2014 Har to flaskebarn, den ene er omtrent aldri syk, den andre er litt oftere syk. Jeg er selv flaskebarn, og har jernhelse - er syk kanskje en gang hvert tredje år. Min venninnes to barn ble fullammet, og de har klippekort hos lege og legevakta. Ikke at det har noe å si, denne debatten er meningsløs. Anonymous poster hash: 94c60...7ab
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2014 #5 Skrevet 1. februar 2014 Har gitt mme fra fødsel, siden melken aldri kom. Min gutt har nesten aldri vært syk, og har vært "uvanlig" sterk hele tiden. Så tror nok ikke man blir "Ødelagt" av å få mme, som mange vil påstå Også utrolig smart, og langt fremme, så er nok mer enn morsmelk eller mme det kommer an på Anonymous poster hash: 349fa...66c
charnelle Skrevet 1. februar 2014 #6 Skrevet 1. februar 2014 Det var muligens slik før i tiden da MME var av en annen kvalitet enn i dag, noe som tydeligvis henger igjen. Opplever at holdningen blant enkelte ammende er slik som #2. Fordi man fullammer er barnet friskere enn normalt. Jeg har selv opplevd det rake motsatte. Uten å gå inn på årsaker her, delammet jeg de første to månedene. Deretter fikk barnet kun MME. Datteren min var syk for første gang da hun var 15 måneder. Så nei, hun har ikke vært unormalt mye syk.... Mine to venninner derimot som begge har fullammet fra fødselen har begge hatt unormalt mye syke barn. Så ikke riktig å bastant konkludere med enten det ene eller andre mht MME.
tvillingjenterimars Skrevet 1. februar 2014 #7 Skrevet 1. februar 2014 Ca 50/50 mm/mme første 4-5 mnd på begge mine, etter det kun mme, så godt som aldri syke. Tror det ligger mye i genene..
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 1. februar 2014 #8 Skrevet 1. februar 2014 De var det, MEN, det var pga huset vi bodde i.. Var forferdelig kaldt på vinteren, og viste seg når vi flyttet at det var mugg angrep i huset Brukte "bare" 30 kubikk med ved pr vinter (nei, overdriver dessverre ikke!) Nå som vi bor i et varmere hus, uten skader, så er de nesten ikke syke, gutten har falsk krupp da, men utenom det, så er de friske og raske
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2014 #9 Skrevet 1. februar 2014 Ammet i 14 dager før vi gikk over til mme. Hun har ikke vært mye syk for å si det sånn. Blir ikke smittet av de vanlige tinga i barnehagen en gang??!(klager ikke) Eneste er at hun har litt trange øreganger og har en del ørebetennelser, men det går jo ikke på ammingen. Brødrene mine, jeg, faren og moren min er alle flasekebarn, ingen av oss har mye sykdom. Virker som vi har usedvanlig godt immunforsvar. Tror rett og slett vi har god genetikk Anonymous poster hash: a7e63...c7f
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2014 #10 Skrevet 1. februar 2014 Syk siden 3 ukers alder, delammet. Hadde bhg-barn i tillegg.. Anonymous poster hash: 98142...6d5
Brennheite Badeand Skrevet 1. februar 2014 #11 Skrevet 1. februar 2014 Min eldste er mme-barn og var aldri syk som baby, og heller ikke senere. Han er snart fire og har vel hatt 3-4 sykedager siden barnehagestart da han var 14 mnd. Minste ble fullammet i fem mnd, og deretter delammet. Han er syk støtt.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2014 #13 Skrevet 1. februar 2014 Nei faktisk veldig sjelden syk i forhold til andre barn,, er 3 år nå. Glad og livlig unge som heller ikke har noen allergier. Anonymous poster hash: 0794d...0e0
Gjest Sekretøsa Skrevet 1. februar 2014 #14 Skrevet 1. februar 2014 En som er mye syk og en som ikke er det. Eldste har en annen far og er stort sett uten unntak syk når hun kommer hjem. Tror nok det er huset. Vi bodde der det første året hennes og hun var konstant syk.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2014 #15 Skrevet 1. februar 2014 Her har begge fått flaske fra dag 1. Aldri vært noe mer syke enn andre barn. Anonymous poster hash: 9199c...9f2
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2014 #16 Skrevet 1. februar 2014 Delammet i 4 mnd. Kun 1 kveld med feber etter vaksine. Er nå 7 mnd Anonymous poster hash: 8d91e...fbb
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2014 #17 Skrevet 1. februar 2014 Jaja. Trøst dere så mye dere vil. Mm er best for barna uansett. Men mme barn vokser opp de og. Og som regel går det helt bra. Anonymous poster hash: 2ce15...d9b
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2014 #18 Skrevet 1. februar 2014 Jaja. Trøst dere så mye dere vil. Mm er best for barna uansett. Men mme barn vokser opp de og. Og som regel går det helt bra. Anonymous poster hash: 2ce15...d9b Ja, vet du om noen tilfeller der det ikke har gått bra? Og hva gikk isåfall skeis? Anonymous poster hash: 0a38e...02d
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2014 #19 Skrevet 1. februar 2014 Har to jenter født i uke 27, fått MME fra tidlig av. Sjeldent syke, ikke like ofte som gjennomsnittet. Jeg vil jo tro at andre ting enn ernæring spiller inn, feks ressurssterke foreldre. Ytterligere har jo antistoffene sirkulert allerede fra tiden i livmoren. Anonymous poster hash: 0a38e...02d
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2014 #20 Skrevet 1. februar 2014 Jaja. Trøst dere så mye dere vil. Mm er best for barna uansett. Men mme barn vokser opp de og. Og som regel går det helt bra. Anonymous poster hash: 2ce15...d9b Ja, vet du om noen tilfeller der det ikke har gått bra? Og hva gikk isåfall skeis? Anonymous poster hash: 0a38e...02d Jeg trøster meg ikke. Jeg trenger ikke det. Har gitt MME og sånn ble det. Har aldri tenkt at barna mine er utsatt for et tap. Barna mine er enere på de fleste plan og er ikke preget av MME som ernæring. Anonymous poster hash: 0a38e...02d
AvMåneskinnGrorDetNADA Skrevet 1. februar 2014 #21 Skrevet 1. februar 2014 Enten 100% eller delammet. Har barnet vært mer syk enn normalt? Anonymous poster hash: c57f4...ae1 Har hatt 3 barn som er oppvokst på MME. De har så langt vært mindre syk enn "normalt". Ikke hatt noen barnesykdommer, ikke diare og oppkast eller virus når dette har gått som farsotter i bhg og på skole. De er friske og sunne. Men alle 3 har ligget under kurven når det gjelder vekt. De er veldig tynne.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2014 #22 Skrevet 1. februar 2014 Jeg ga litt mme fra fødselen grunnet for lite melk, og min sønn har knapt vært syk. Samme gjelder meg selv som kun fikk erstatning. Venninnene mine som har ammet har barn som er tynnere og generelt mer syke enn min. Det er ikke mange nok eksempler til å konkludere med noe, men i vårt tilfelle har det ihvertfall vært null problemer. Anonymous poster hash: 08a98...f81
Guttaboys Skrevet 1. februar 2014 #23 Skrevet 1. februar 2014 Jeg prøvde å amme begge gangene. Pumpet og sto på. Såre vorter og rød melk (blod). Fikk aldri mer enn 15 ml per bryst. Aldri brystspreng eller lekk. Heller ikke da jeg ga meg etter to uker. Med andre ord; jeg fikk det ikke til:((( Barna er så og si aldri syke. Jeg bruker aldri opp sykt-barn-dagene mine. Og de kan gå hele vinteren uten å være syke. I fjor var eldste (4 år) borte fra bhg. én dag. Så det er min erfaring da...
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2014 #24 Skrevet 1. februar 2014 Førstemann delammet jeg en god stund, hun fikk tillegg pga lav fødselsvekt og for tidlig født. Hun har astma og hatt en del sykdom. Astmaen utviklet hun nok fordi hun var for tidlig født, ikke fordi hun fikk tillegg... Anonymous poster hash: 0bab8...437
Gjest meg&mini Skrevet 1. februar 2014 #25 Skrevet 1. februar 2014 Eldste blir nesten aldri syk. Hun har aldri hatt omgangssyke, noe som går igjen på avdelingen flere ganger i året. Jeg ble heller aldri ammet og jeg blir sjeldent syk. Jeg vet om to som har blitt ammet i nesten to år og begge er syke stadig vekk. Jeg tror ikke det har noe med mme eller mm å gjøre, forresten...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå