Anonym bruker Skrevet 1. februar 2014 #1 Skrevet 1. februar 2014 Hei på dere. Har en baby på 3.5 mnd som jeg har fullammet til nå. Har fått et jobbtilbud og jeg starter om halvannen mnd når baby er 5 mnd. Jeg måtte dessverre si ifra meg ammefri for å få jobben (dritfrekt men det er en annen diskisjon) Jeg får ikke pumpet nok. Kanskje 30 ml og baby drikker sikkert 6 ganger så mye. Så vi må tilvenne litt mme i tillegg til mm. Baby tar heller ikke flaske. Men ikke går fant vi ut at kald mme gitt med skje falt i smak. Så baby fikk rundt 70 ml. Ble ammet etterpå. Nå har min tidligere sovet hele natten. Men ikke i natt. Våknet 4 ganger og det hørtes ut som et helikopter ikke sengen pga fisingen. Aldri opplevd maken. Blir jo selvfølgelig usikker. Og har et par spm. Er det slik at det blir bedre etter noen uker? Bør den kanskje ikke serveres kald? Bør jeg velge et nytt merke? Prøvde hipp 1 ferdiglaget. Bør vi kanskje heller introdusere grøt forsiktig de neste ukene og jobbe ossopp mot en full porsjon av det og heller gi det og vann mens jeg er på jobb og ellers amme? Vil selvfølgelig amme mens jeg er hjemme. Men vil gjøre det lettere for min mann med rolig overgang så han ikke sitter med totalnekt mens jeg jobber. Anonymous poster hash: c3fe4...7fc
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2014 #2 Skrevet 1. februar 2014 Dytter litt Anonymous poster hash: c3fe4...7fc
Tarssan Skrevet 1. februar 2014 #3 Skrevet 1. februar 2014 Det kan godt tenkes at han venner seg til det etterhvert, men det er og tenkelig at mme gitt med skje fører til at han svelger mye luft. Jeg ville ha forsøk det andre alternativet ditt, begynne med fast føde om en stund. Dette er jo og i tråd med de nye anbefalingene om å introdusere fast føde før 6mnd.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2014 #4 Skrevet 1. februar 2014 Det kan godt tenkes at han venner seg til det etterhvert, men det er og tenkelig at mme gitt med skje fører til at han svelger mye luft. Jeg ville ha forsøk det andre alternativet ditt, begynne med fast føde om en stund. Dette er jo og i tråd med de nye anbefalingene om å introdusere fast føde før 6mnd. Men vil det være ok for en baby å spise 2 måltider fast føde med bare vann til. At han da har 9 timer mellom når han får melk, allerede ved 5 mnds alder?Er en stund til HS igjen. Får ikke forhørt meg der før 2 uker før jeg begynner å jobbe igjen. kommer vi oss i det hele tatt opp i tilstrekkelig mengde på 1 mnd? Jeg kjenner jeg blir fryktelig stresset av hele opplegget. HI Anonymous poster hash: c3fe4...7fc
smet Skrevet 1. februar 2014 #5 Skrevet 1. februar 2014 Har du prøvd å la pappaen gi flaske, så baby ikkje lukter mm mens han skal få mme? Trur ikkje den bør vere kald, men er ikkje sikker. Anna merke kan hjelpe om baby har luft i magen eller lignande. Vår fikk kun MME og innen han var 5 mnd fikk han fast føde både til frukost og lunsj. Men da med melk i tillegg..
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2014 #6 Skrevet 1. februar 2014 Har du prøvd å la pappaen gi flaske, så baby ikkje lukter mm mens han skal få mme? Trur ikkje den bør vere kald, men er ikkje sikker. Anna merke kan hjelpe om baby har luft i magen eller lignande. Vår fikk kun MME og innen han var 5 mnd fikk han fast føde både til frukost og lunsj. Men da med melk i tillegg.. Pappa har prøvd flaske da jeg har vært på foreldremøter og lignende uten helI. Ender opp med en baby som gråter, Snur seg bort fra flaske. Baby er forøvrig godt i stand og har mer enn doblet fødselsvekt som var 3.6 kg. Har sterk utdriving så flaske går for sent. Derfor mye kaving og frustrasjon. Hl Anonymous poster hash: c3fe4...7fc
smet Skrevet 1. februar 2014 #7 Skrevet 1. februar 2014 Har du prøvd å la pappaen gi flaske, så baby ikkje lukter mm mens han skal få mme? Trur ikkje den bør vere kald, men er ikkje sikker. Anna merke kan hjelpe om baby har luft i magen eller lignande. Vår fikk kun MME og innen han var 5 mnd fikk han fast føde både til frukost og lunsj. Men da med melk i tillegg.. Pappa har prøvd flaske da jeg har vært på foreldremøter og lignende uten helI. Ender opp med en baby som gråter, Snur seg bort fra flaske. Baby er forøvrig godt i stand og har mer enn doblet fødselsvekt som var 3.6 kg. Har sterk utdriving så flaske går for sent. Derfor mye kaving og frustrasjon. Hl Anonymous poster hash: c3fe4...7fc Prøvd med større åpnin på tut? Enten kjøpe en str større elle lace ekstra hull med ei nål?
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2014 #8 Skrevet 1. februar 2014 Kanskje prøve med større/flere hull i flaskesmokken? Tar babyen smokk ellers? Vet at hvis man bruker for eksempel Nuk sine smokker kan det være greit å prøve Nuk sine flasker. Anonymous poster hash: 75a05...1f6
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2014 #9 Skrevet 1. februar 2014 Kanskje prøve med større/flere hull i flaskesmokken? Tar babyen smokk ellers? Vet at hvis man bruker for eksempel Nuk sine smokker kan det være greit å prøve Nuk sine flasker. Anonymous poster hash: 75a05...1f6 Nei. Har aldri tatt smokk. Spytter den ut og lager grimaser. HI Anonymous poster hash: c3fe4...7fc
Modesty Blaise. Skrevet 1. februar 2014 #10 Skrevet 1. februar 2014 Har du prøvd tutekopp? Her har hun aldri vært spesielt glad i flaske, men er kjempeglad i å få f.eks vann fra kopp Selvfølgelig med litt hjelp
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2014 #11 Skrevet 1. februar 2014 Det går Ann å ta hensyn til baby og vente med jobb. Baby er tydelygvis avhengig av deg enda, og trenger deg. Du er mamma nå, kan ikke bare ta hensyn til deg selv og hva du vil Anonymous poster hash: 11482...aeb
Modesty Blaise. Skrevet 1. februar 2014 #12 Skrevet 1. februar 2014 Det går Ann å ta hensyn til baby og vente med jobb. Baby er tydelygvis avhengig av deg enda, og trenger deg. Du er mamma nå, kan ikke bare ta hensyn til deg selv og hva du vil Anonymous poster hash: 11482...aeb Hvem er Ann? Henger hun mye her inne også? Hvis du leser spørsmålet så var det vel ikke om HI skulle ta en ny jobb eller ikke? Server ikke alle som har den luksusen å kunne takke nei til en ny jobb. Barnet er jo hjemme med pappa. Jeg syns at økonomisk stabilitet er fint for et barn også, og da må også mammaer noen ganger ta vanskelige valg...
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2014 #13 Skrevet 1. februar 2014 Det går Ann å ta hensyn til baby og vente med jobb. Baby er tydelygvis avhengig av deg enda, og trenger deg. Du er mamma nå, kan ikke bare ta hensyn til deg selv og hva du vil Anonymous poster hash: 11482...aeb Hvem er Ann? Henger hun mye her inne også? Hvis du leser spørsmålet så var det vel ikke om HI skulle ta en ny jobb eller ikke? Server ikke alle som har den luksusen å kunne takke nei til en ny jobb. Barnet er jo hjemme med pappa. Jeg syns at økonomisk stabilitet er fint for et barn også, og da må også mammaer noen ganger ta vanskelige valg... Ja baby er hjemme med pappa, men hun trenger faktisk mammaen sin, vil ikke ta flaske og da burde mor ta hensyn til dette Anonymous poster hash: 11482...aeb
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2014 #14 Skrevet 1. februar 2014 Det går Ann å ta hensyn til baby og vente med jobb. Baby er tydelygvis avhengig av deg enda, og trenger deg. Du er mamma nå, kan ikke bare ta hensyn til deg selv og hva du vil Anonymous poster hash: 11482...aeb Tja. Det er enten ny jobb eller risikere å måtte leve på nav ettersom jeg ble skvist ut av gamlejobben pga graviditet. Har søkt 30 jobber og så langt er dette den eneste jeg har fått tilslag på. Uansett hva man gjør så er det feil. Går jeg over på dagpenger går vi i minus. Jeg kunne heller ikke vite at jeg ville miste jobben min i graviditeten. Jeg synes selvfølgelig at det er dumt og sårt at jeg ikke får gått hjemme med baby i 7 mnd. Dette er noe som plager meg. Samtidig føler jeg at vi ikke har noe valg om vi ikke vil leve på nudler og ris frem til jeg finner en annen jobb. Samtidig så er det jo også de samme damene her inne som hyler at far har samme rett på permisjon som mor. Og nå får jo han halve. For meg er dette en fortvilt og stressende situasjon og alt jeg ber om var råd om hvordan vi kunne løse dette med mat. HI Anonymous poster hash: c3fe4...7fc
Modesty Blaise. Skrevet 1. februar 2014 #15 Skrevet 1. februar 2014 Det går Ann å ta hensyn til baby og vente med jobb. Baby er tydelygvis avhengig av deg enda, og trenger deg. Du er mamma nå, kan ikke bare ta hensyn til deg selv og hva du vil Anonymous poster hash: 11482...aeb Hvem er Ann? Henger hun mye her inne også? Hvis du leser spørsmålet så var det vel ikke om HI skulle ta en ny jobb eller ikke? Server ikke alle som har den luksusen å kunne takke nei til en ny jobb. Barnet er jo hjemme med pappa. Jeg syns at økonomisk stabilitet er fint for et barn også, og da må også mammaer noen ganger ta vanskelige valg... Ja baby er hjemme med pappa, men hun trenger faktisk mammaen sin, vil ikke ta flaske og da burde mor ta hensyn til dette Anonymous poster hash: 11482...aeb Som sagt, verden er ikke så svart / hvit. Og for å bli en god mor så trenger man ikke å sikte på verdensmestertittelen i selvutslettelse... Blir du lykkelig av å prøve å pirke bort i andre menneskers valg / samvittighet?
Gjest MammaTilKidsa Skrevet 1. februar 2014 #16 Skrevet 1. februar 2014 Det går Ann å ta hensyn til baby og vente med jobb. Baby er tydelygvis avhengig av deg enda, og trenger deg. Du er mamma nå, kan ikke bare ta hensyn til deg selv og hva du vilAnonymous poster hash: 11482...aeb Tja. Det er enten ny jobb eller risikere å måtte leve på nav ettersom jeg ble skvist ut av gamlejobben pga graviditet. Har søkt 30 jobber og så langt er dette den eneste jeg har fått tilslag på. Uansett hva man gjør så er det feil. Går jeg over på dagpenger går vi i minus. Jeg kunne heller ikke vite at jeg ville miste jobben min i graviditeten. Jeg synes selvfølgelig at det er dumt og sårt at jeg ikke får gått hjemme med baby i 7 mnd. Dette er noe som plager meg. Samtidig føler jeg at vi ikke har noe valg om vi ikke vil leve på nudler og ris frem til jeg finner en annen jobb. Samtidig så er det jo også de samme damene her inne som hyler at far har samme rett på permisjon som mor. Og nå får jo han halve. For meg er dette en fortvilt og stressende situasjon og alt jeg ber om var råd om hvordan vi kunne løse dette med mat. HIAnonymous poster hash: c3fe4...7fc Ikke bry deg om de tomme tønnene her inne. Jeg støtter deg iallefall. Jeg vet at mine barn ble dårlige i magen av kald MME i starten, og det står jo at den skal blandes ut mellom 40-70 grader. Prøv å tempererte den, og gjerne start med mindre mengder for deretter å øke. Ev kan du bytte merke (hvilket bruker du nå?). Hvilke flasker bruker du?
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2014 #17 Skrevet 1. februar 2014 Det går Ann å ta hensyn til baby og vente med jobb. Baby er tydelygvis avhengig av deg enda, og trenger deg. Du er mamma nå, kan ikke bare ta hensyn til deg selv og hva du vil Anonymous poster hash: 11482...aeb For et dustesvar! Ta deg en bolle anni...aeb HI: min tok heller ikke flaske i begynnelsen, men så løsnet det ( vi matet på stellebordet på badet med flaske for det var der hun roet seg mest). Har hørt at babyene får vodt i magen av kald mme, så ville varmet den til 37 grader. Og du....om du ikke har det, kjøp en elekstrisk pumpe (jeg har medela sin) da kan du evt pumpe på jobb om du orker? Lykke til og grattis med ny jobb!!!! Anonymous poster hash: 2dc93...b4b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå