Anonym bruker Skrevet 1. februar 2014 #1 Skrevet 1. februar 2014 Prøver å kjøpe inn bare sunne ting, men klarer likevel å spise altfor mye hver eneste kveld.. Knekkebrød, frukt, middagsrester, alt mulig. Blir jo aldri mett.. Hva er kuren? Anonymous poster hash: 17fbf...dbd
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2014 #2 Skrevet 1. februar 2014 Spise lavkarbo og nok fett slik at du slipper blodsukkersvigningene som gjør at stadig vil ha mer påfyll.... Anonymous poster hash: dac19...7db
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2014 #3 Skrevet 1. februar 2014 Hvis du finner en løsning så fortell det videre. Jeg spiser også sunt, men sliter med at jeg spiser så alt for mye. Blir aldri mett bortsett fra når jeg er gravid. Da (i 2 semester og utover) klarer jeg å spise mindre posjoner/mindre mat og få en metthetsfølelse. Anonymous poster hash: a6987...d90
Gjest Sekretøsa Skrevet 1. februar 2014 #4 Skrevet 1. februar 2014 Mer proteineR og fett, mindre karbo
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2014 #5 Skrevet 1. februar 2014 Lavkarbo er ut, smartkarbo er inn. Og det viktigste, spis 4 hovedmåltider og 2 mellommåltider gjennom dagen. Spis nok, så blodsukkeret holder seg jevnt gjennom hele dagen, da blir ikke suget så ille til kvelds Anonymous poster hash: 9eea7...7d2
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2014 #6 Skrevet 1. februar 2014 Kle av deg og stå naken foran speilet. Evt ta bilde og heng opp på kjøleskapet. Anonymous poster hash: eb5b3...150
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2014 #7 Skrevet 1. februar 2014 Kle av deg og stå naken foran speilet. Evt ta bilde og heng opp på kjøleskapet. Anonymous poster hash: eb5b3...150 Jeg får ingen hjelp av å se meg naken i speilet - jeg ser meg jo naken i speilet hver dag! Anonymous poster hash: fc0e1...f8a
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2014 #8 Skrevet 1. februar 2014 Kle av deg og stå naken foran speilet. Evt ta bilde og heng opp på kjøleskapet. Anonymous poster hash: eb5b3...150 Jeg får ingen hjelp av å se meg naken i speilet - jeg ser meg jo naken i speilet hver dag! Anonymous poster hash: fc0e1...f8a Om du henger et bilde av den nakne kroppen din på kjøleskapdøren vil det nok hjelpe deg. Det blir annerledes å se seg selv på bilder enn i speilet. Anonymous poster hash: 48dde...52d
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2014 #9 Skrevet 1. februar 2014 Er du fornøyd med det du ser da? Det er kun du som kan knipe igjen ætarholet. Anonymous poster hash: eb5b3...150
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2014 #10 Skrevet 1. februar 2014 Hva med å bare slutte? Hørt om disiplin ? Anonymous poster hash: d2521...9d4
Elsker livet Skrevet 1. februar 2014 #11 Skrevet 1. februar 2014 Spise lavkarbo og nok fett slik at du slipper blodsukkersvigningene som gjør at stadig vil ha mer påfyll.... Anonymous poster hash: dac19...7db Enig
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2014 #12 Skrevet 1. februar 2014 Disiplin hjelper nok mye ja Samtidig så vil gode råd og faktiske fremgangsmåter hjelpe mer, lov å være mer saklig #10. Ha mindre mat i huset, lag mindre porsjoner, kjøp inn mindre tallerkner, hjemlaget fra bunnen av som tar litt tid osv. Ha en dagbok eller en kalender på veggen som du fører opp hva du spiser og bruker det som inspriasjon. Unn deg en dag i uken hvor det er en større god middag, søndagsmiddag f.eks. og mer vanlig mat og mindre porsjoner i hverdagen. Lag en sunn smoothie, det kan være veldig mettende. Drikk vann, kan gi en form for metthetsfølelse. Stor middags salat er også godt og mettende. I det hele tatt så er det mange små grep du kan gjøre for å finne ut hva som fungerer for deg og det er lov å prøve og feile underveis mens du finner balansegangen. Kanskje å gi deg selv ukesmål som du skal leve etter med små ting som kan jobbes inn slik at du får jobbet inn nye vaner? En uke hvor du drikker et glass vann (ikke et diger glass, kun normal størrelse) før du spiser noe? Neste uke så minker du mendge mat som lages slik det er mindre rester? Spis sakte og nyt maten og hvordan det smaker? Alt ovenfor er forslag for det er nok ingen ren fasit synes jeg for gode råd og meninger fins over alt, det som teller er viljen din til å lage forandringer og ta små grep ad gangen som hjelper deg mot målet ditt. Anonymous poster hash: 66f72...6a5
Iiiiik Skrevet 1. februar 2014 #13 Skrevet 1. februar 2014 Hva med å bare slutte? Hørt om disiplin ? Anonymous poster hash: d2521...9d4 Å, det er så bra med sånne konstruktive svar! Jeg tror gleden over mat, stimuleringen av lystsentra i hjernen er forskjellig fra person til person. Moralistene som snakker om disiplin er nok dem som ikke nyter mat på samme måte. HI - for meg funker belønningsavtaler med meg selv. Fem kilo ned gir rett til å kjøpe meg noe fint, ti kilo ned gir en helgetur. Jeg har best kontroll med inntaket hvis jeg opprettholder trening, hvis jeg trener er det som om fett og sukker frister mindre.
samlex Skrevet 1. februar 2014 #14 Skrevet 1. februar 2014 Bestem deg! Om du for eks ikke klarer middagsrester ligge , frys dem med en gang. Også, du må tåle å være sulten! Å skulle gå ned i vekt gjør vondt, i form av at en må klare å være sulten uten å kunne spise. Det er ubehagelig!
Elsker livet Skrevet 1. februar 2014 #15 Skrevet 1. februar 2014 Bestem deg! Om du for eks ikke klarer middagsrester ligge , frys dem med en gang. Også, du må tåle å være sulten! Å skulle gå ned i vekt gjør vondt, i form av at en må klare å være sulten uten å kunne spise. Det er ubehagelig! Det der må jeg si bare er tull. Men mange ønsker at vektnedgang skal svi. Spiser man den riktige maten så går det kun noen dager der man trenger å kjenne på fysisk ubehag. Er det vondt å gå ned i vekt gjør man noe feil.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2014 #16 Skrevet 1. februar 2014 Som mange andre her sier: lavkarbo! Anonymous poster hash: 25c02...60c
samlex Skrevet 1. februar 2014 #17 Skrevet 1. februar 2014 Ja noen dager, men kroppen trenger tid på å venne seg til mindre påfyll. Personlig tror jeg ikke på spesialdiett , lavkarbo, eller hvilken som helst annen. Jeg tror at da er det noe man begynner på , og så skal det vare til kiloene er tatt av. Men hva da, når man ikke skal gå på dietten lenger? Eller tenker man at lavkarbo er en livsløpsgreie?
Elsker livet Skrevet 1. februar 2014 #18 Skrevet 1. februar 2014 Ja noen dager, men kroppen trenger tid på å venne seg til mindre påfyll. Personlig tror jeg ikke på spesialdiett , lavkarbo, eller hvilken som helst annen. Jeg tror at da er det noe man begynner på , og så skal det vare til kiloene er tatt av. Men hva da, når man ikke skal gå på dietten lenger? Eller tenker man at lavkarbo er en livsløpsgreie? Jeg har spist lavkarbo i mange år, og jeg mener kosthold bør være en livsstil. Spiser man lavkarbo vil kroppen til de fleste bli mett og fornøyd uten at man trenger å spise store mengder eller for hyppig. Man får i seg de riktige næringsstoffene (dette er selvsagt diskutert og det er mange meninger og nyanser her), føler bare for å spise når man er sulten og slutter å få cravings etter ting fordi blodsukkeret svinger hele dagen. Det beste er at man ofte får mer energi og sjeldnere føler for å hvile etter å ha spist.
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2014 #19 Skrevet 1. februar 2014 Her var det mange råd ja Ang. å henge opp nakenbilde på kjøleskapsdøra så tror jeg barna blir å lure litt på hva jeg holder på med. Har faktisk satt meg et delmål allerede for noen uker siden; å stanse vektoppgangen. Og det har jeg klart, med å kutte ut brus og sjokolade.. Men det står på stedet hvil. Og jeg er såå sulten.. Ammer i tillegg, føler at jeg "Må" spise så min lille baby skal få det den trenger. Han er også veldig sulten hele tiden Flere gode råd? Er nøtter sunt? Kan spise en hel pose på en kveld for å si det sånn. HI Anonymous poster hash: 17fbf...dbd
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2014 #20 Skrevet 1. februar 2014 Hva vet du egentlig om hvordan "moraliserende" ??? Jo, jeg elsker mat, jeg lager mye god mat. Er ofte ute og spiser. Men jeg spiser ikke skit i mengder som passer for en gris. I alle sammenhenger i livet må man selv ta ansvar.....hvor vanskelig er det?????? Anonymous poster hash: d2521...9d4
valkyrien Skrevet 1. februar 2014 #21 Skrevet 1. februar 2014 Her var det mange råd ja Ang. å henge opp nakenbilde på kjøleskapsdøra så tror jeg barna blir å lure litt på hva jeg holder på med. Har faktisk satt meg et delmål allerede for noen uker siden; å stanse vektoppgangen. Og det har jeg klart, med å kutte ut brus og sjokolade.. Men det står på stedet hvil. Og jeg er såå sulten.. Ammer i tillegg, føler at jeg "Må" spise så min lille baby skal få det den trenger. Han er også veldig sulten hele tiden Flere gode råd? Er nøtter sunt? Kan spise en hel pose på en kveld for å si det sånn. HI Anonymous poster hash: 17fbf...dbd Jeg er matvrak, men har klart å snu trenden litt her nå, de første dagene var jeg sulten og sur, nå skjønner jeg ikke hvordan jeg klarte å stappe innpå så mye mat som jeg gjorde før. Her begynte jeg å telle kalorier, og fikk en god del aha-opplevelser i forhold til hvor mye kalorier det er i ting. Anbefaler myfitnesspal til iphone/android, eventuelt www.myfitnesspal.com Der legger du inn høyde, vekt og hvor mye du vil ned i uka, så får du vite hvor mye kalorier du trenger, og du kan legge inn maten du spiser og se hvordan du ligger an. Har gått ned snart 5 kilo siden jeg begynte i januar
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2014 #22 Skrevet 1. februar 2014 Kle av deg og stå naken foran speilet. Evt ta bilde og heng opp på kjøleskapet. Anonymous poster hash: eb5b3...150 Hehe. Det hadde vært hyggelig når vi fikk besøk og det hang et nakenbilde av meg på kjøleskapet. Anonymous poster hash: 5833b...a9e
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2014 #23 Skrevet 1. februar 2014 Grete roede kurs! Supermotiverende, lærerikt, bevisstgjørende... Jeg har nådd min matchvekt og holdt meg der i snart to år, takket være grete roede. Det er ingen matvarer som er forbudt. Man kan spise alt, i riktig mengde. Gjennomførbart i en travel småbarnshverdag... Anonymous poster hash: bfb19...4f8
Mrs. Kaizer Skrevet 1. februar 2014 #24 Skrevet 1. februar 2014 Kle av deg og stå naken foran speilet. Evt ta bilde og heng opp på kjøleskapet. Anonymous poster hash: eb5b3...150 Jeg får ingen hjelp av å se meg naken i speilet - jeg ser meg jo naken i speilet hver dag! Anonymous poster hash: fc0e1...f8a Om du henger et bilde av den nakne kroppen din på kjøleskapdøren vil det nok hjelpe deg. Det blir annerledes å se seg selv på bilder enn i speilet. Anonymous poster hash: 48dde...52d Bare ikke glem å ta det ned når du får besøk; -)
IreneUtålmodig Skrevet 1. februar 2014 #25 Skrevet 1. februar 2014 Her hjalp det når jeg begynte å spise mindre og hver 3 time. vet om noen tabletter som skal hjelpe på matlysten, men har lite tro på helsekost greier
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå