Gå til innhold

migrene.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som er plaget med dette?

Da tenker jeg på 10 dager eller mer med bruk av migrenemedisin.

Jeg er så sliten, og greier ikke lenger jobben min.

Noen andre som er hardt rammet, og hvordan takler dere evt hverdagen.

Anonymous poster hash: 22a57...0b5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blitt ufør av det jeg. Og har hatt oppmot 15-20 dager i mnd. Regner også med at jeg bruker tid på å komme meg etter anfall og medikamentbruk.

Anonymous poster hash: 13bfd...40d
Skrevet

Jeg har begynt på Inderal (betablokkere) som forebyggende, har kjempebra effekt.

Anonymous poster hash: 8fc35...eb3

Skrevet

Jeg har gått på Inderal i 1 år no,og gått over tul Actacand, en annen type betablokkere, null effekt  synes jeg.

Jeg har vert igjennom maltax, relpax, imigrad radis, imigran nesespray, og enda to sterke medisiner til som jeg ikke husker navnet på i farten.

Akupungtur, og nå får jeg botox behandling.

Fortsatt må jeg ta medisin ofte, i januar tok jeg imigran nesespray 13 dager...... ved ett par annledninger 2 doser.

Men du som er blitt ufør, kan man lissom det da?

Jeg tenker at herres, jeg er 37 år, og kan lissom ikke slutte i jobben forde om jeg har hodepine.......men sannheten er jo at jeg ikke fungerer. Hvoreken på jobb eller hjemme.

Skrevet

flere innspill?

Skrevet

Ikke sitte på data eller ved TV når man har anfall i hvert fall:) For meg hjelper Globoid og Imigran

Anonymous poster hash: 472d8...32c
Skrevet

Mange som er helt eller delvis uføre pga migrene.

Jeg er ikke så plaget som deg, men de dagene jeg har anfall ligger jeg i senga og mannen tar ungene.

Anonymous poster hash: 8fc35...eb3

Skrevet

Jeg har vært mye plaget med sterke migreneanfall som gjør at jeg bare ligger og spyr. Har hatt mange dager borte fra jobb på grunn av migrene.

Men nå har jeg begynt på Atacand som er en blodtrykkssenkende medisin og jeg har ikke hatt et eneste anfall på 1 måned. Jeg krysser fingrene for at det varer

Anonymous poster hash: e16e5...5c0
Skrevet

Ikkje så plaga på langt nær. Hadde ein del anfall før, men no har eg omtrent ingen. Det som har fjerna anfall for min del er at eg bruker lavdose Albyl-e.

Skrevet

Jeg plages en del. Fungerer ikke i det hele tatt når jeg får anfall. Da må jeg legge meg i et kaldt og mørkt rom. Er helt utmattet og veldig sliten når anfallet er over. Nå varierer det en del på anfallene. Noen ganger flere i uka, andre ganger uker imellom.

Jeg kan ikke bruke betablokkere som forebyggende pga for lavt blodtrykk, fikk jeg beskjed om av legen, da mange av disse betablokkerne er blodtrykkssynkende medikamenter. Men jeg har funnet ut at å kutte inntak av sukker hjelper veldig, det hjalp meg også å slutte på p piller for 7 år siden, før det var anfallene hardere og varte lenger av gangen.

Har ingen problemer med å skjønne at folk kan bli uføre av migrene, jeg sjøl blir helt sløv og hjelpesløs når jeg har anfall. Er jo forskjellige grader av migrene og da, noen klarer å fungere helt fint med et anfall, andre ikke.

Jeg bruker Imigran nesespray og den fungerer helt fint på meg...

Skrevet

JEg bruker Atacand no men føler som sagt de ikke har noen effekt. Brukte Inderal, samma som Atacand bare anna merke tror jeg, før men ogsp uten særlig effekt.

Jeg har jo ikke lenger de store voldsomme annfallene, forde jeg tar medisin, for tiden er det Imigran nesespray. Den tar toppen av annfallet,  og jeg kan ha det bra  så lenge jeg sitter heilt stillle......men begynner jeg bevege meg...da hugger kniven ned i hodet igjen.

Pluss at jeg blir så trøtt, utslått, og susete av medisinen at jeg ikke greier være i barnehagen på jobb............føler meg tilnærmet ruset.

Men føler det er vanskelig å forsvare at jeg har vondt i hodet overfor nav og lege osv....

Skrevet

Blir du ikke trøtt, sløv og susete av imigran nesespray??

Jeg blir så trøtt og sløv av den...........

Skrevet

Jeg blir faktisk mer trøtt og susete av selve migreneanfallet enn jeg blir av imigranen. Men folk reagerer forskjellig på medisin da. Imigran nesespray har jo rød trkant, noe som betyr at man kan bli sløvet ned av den, og at man helst ikke skal kjøre bil for eksempel.

Skrevet

Jeg blir faktisk mer trøtt og susete av selve migreneanfallet enn jeg blir av imigranen. Men folk reagerer forskjellig på medisin da. Imigran nesespray har jo rød trkant, noe som betyr at man kan bli sløvet ned av den, og at man helst ikke skal kjøre bil for eksempel.

Ja, den har jo rød trekant, nå har jeg blir sløv og trøtt av alle migrene medisinene jeg har prøvd. Føler at hovedproblemet mitt nå er å finne en medisin som jeg kan ta SAMTIDIG som jeg jobber.

For nå er jeg hjemme og kan ta spray når jeg kjenner annfall komme og da tar det som regel toppen av annfallene og jeg blir BARE slapp trøtt og tung i hodet. Men dersom jeg er i barnehagen på jobbkan jeg jo IKKE ta den medisinen...............

Håpløst.

Skrevet

Kiropraktor kan være en løsning.

Skrevet (endret)

Personlig så forsvant min migrene etter akupunktur for 5 år siden. Har hatt ett anfall siden, under en flyttesjau da jeg var høygravid samme året...

Men så fikk jeg kun migrene i svangerskapet (ofte) og er veldig mottakelig for akupunktur. (Akupunktur har virket på alt jeg har prøvd)

Endret av Turtelduen
Skrevet

Du bør være klar over at for mye medisin framprovoserer anfall som bivirkning. Jeg var gjennom et helvete og gikk 2 måneder uten noe meds, men da ble det også bedre. Nå har jeg det bare ca 1 gang i måneden.

Skrevet

Hmm - jeg klarte å gjennomføre skolegang vgs+6 år)med gode resultater med kraftig migrene (svært kraftig barnemigrene). Det fantes ikke medisinering før jeg ble voksen. Det er utrolig viktig å ha svært gode rutiner ifth søvn (aldri slurve), drikke masse, spsie jevnlig, bruke solbriller, finne ut av hvilke matvarer du reagerer på, passe på å ikke bli utsatt for plutselige lysforandringer (f.eks. skru av eller på lyset i et mørkt rom).

Jeg tror det kan være lurt å ta seg en liten pause fra arbeidslivet for å få orden på avspenning, medisinering osv osv. Hver gang man kjenner et anfall i anmars, gjelder det å puste dypt inn og slappe av. Så tar man medisinene hvis man føler at man må. Med de gode medisinene som er i dag, burde det være mulig å arbeide ut i fra mitt ståsted.

Anonymous poster hash: ccf67...159
Skrevet

Hmm - jeg klarte å gjennomføre skolegang vgs+6 år)med gode resultater med kraftig migrene (svært kraftig barnemigrene). Det fantes ikke medisinering før jeg ble voksen. Det er utrolig viktig å ha svært gode rutiner ifth søvn (aldri slurve), drikke masse, spsie jevnlig, bruke solbriller, finne ut av hvilke matvarer du reagerer på, passe på å ikke bli utsatt for plutselige lysforandringer (f.eks. skru av eller på lyset i et mørkt rom).

Jeg tror det kan være lurt å ta seg en liten pause fra arbeidslivet for å få orden på avspenning, medisinering osv osv. Hver gang man kjenner et anfall i anmars, gjelder det å puste dypt inn og slappe av. Så tar man medisinene hvis man føler at man må. Med de gode medisinene som er i dag, burde det være mulig å arbeide ut i fra mitt ståsted.

Anonymous poster hash: ccf67...159

Jeg er kjempeflinkå sove, legger meg rundt kl 23 hver kveld, og sovner nok før 24, og så er jeg flink med kosten, er vekt opperert og spiser derfor hver 3 time,sunt og variert.

Men finner det utrolig vanskelig å jobbe, med så myemigrene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...